rzuca silnikiem Mazda 6 2004 136km diesel kombi
Strona 1 z 1
Mi też telepie budą przy gaszeniu jak i przy pracy na wolnych obrotach, po wymianie na nówki nierdzewki – 2M, sprzęgło, poducha silnika od strony rozrządu.
Ogólnie praca tej jednostki to do
do tego jeszcze dużo wyższe spalanie jak w niedoścignionym TDI.
Ogólnie praca tej jednostki to do

maziadm napisał(a):Ogólnie praca tej jednostki to do![]()
Mój pracuje równiutko i cichutko.
Sprawdź sobie jeszcze podkładki pod wtryskami. Kiedyś ktoś wrzucił piękny filmik jak rzuca silnikiem przy nieszczelnych podkładkach.
maziadm napisał(a):dużo wyższe spalanie jak w niedoścignionym TDI
Sprawdź sobie spalanie Passata 2.0 TDI (porównywalne auto i silnik) i będziesz zdziwiony bo jakoś wyjątkowo oszczędny to on nie jest
Potwierdzam 2.0TDI to nie 1.9TDI ogromna różnica w spalaniu, oczywiście na niekorzyść 2.0TDI
Co do telepania silnikiem diesla przy gaszeniu to ja mam doświadczenie właśnie z silnika 2.0TDI.
Może i tutaj to coś pomoże.
Problemem okazała się tzw. klapa gasząca zwana przez niektórych przepustnicą (pewnie z powodu niemalże identycznej konstrukcji, ale funkcja jej jest zupełnie inna). Zadaniem klapy gaszącej jest odcięcie powietrza w momencie gaszenia silnika diesla.
U mnie ta klapa jest sterowana silnikiem elektrycznym poprzez moduł elektroniki umieszczony na tej klapie.
Ze swoim problemem odwiedziłem kilu niegłupich mechaników i pomysłów było kilka ale żaden jednoznacznie nie mógł zdiagnozować problemu. Większość sugerowało właśnie tą klapę gaszącą tylko problem był taki że ona działała. Zamykała dopływ powietrza przy gaszeniu silnika.
Nie chciałem w ciemno wydawać pieniędzy na nową klapę więc zacząłem drążyć sam. Po rozebraniu modułu elektroniki okazało się że jest w środku dość dużo oleju który przez lata dostał się poprzez ośkę ruchomej przegrody. Wymyłem olej ale to nie pomogło. Rozpiąłem napęd silnika elektrycznego od samej klapy oraz odłączyłem elektronikę, natomiast sam silnik podłączyłem pod zasilacz.
I EUREKA
!, okazało się że silnik kręci, ale tak jakoś szarpie i nie ma mocy. Pozostawiłem go pod zasilaniem na jakieś 30min aby sobie pokręcił (raz w jedną stronę a raz w drugą). Po tym zabiegu silnik zaczął pracować równomiernie i wróciła mu moc.
Poskładałem wszystko do kupy, zamontowałem w aucie i od 2 lat spokój, silnik przy gaszeniu przestał się telepać.
Konstrukcyjnie w 2.0TDI klapa jest tak zrealizowana że silnik elektryczny działa tylko podczas gaszenia silnika i wykonuje raptem z 10 obrotów, następnie do położenia wyjściowego cofa go już sprężyna więc sam silnik tak naprawdę niewiele pracuje i prawdopodobnie jego komutator zaśniedział i trzeba było go trochę przepędzić.
Reasumując, wyszło na to że klapa się zamykała ale nie na tyle szybko aby na czas odciąć dopływ powietrza do silnika, stąd ta telepawka przy gaszeniu.
Co do telepania silnikiem diesla przy gaszeniu to ja mam doświadczenie właśnie z silnika 2.0TDI.
Może i tutaj to coś pomoże.
Problemem okazała się tzw. klapa gasząca zwana przez niektórych przepustnicą (pewnie z powodu niemalże identycznej konstrukcji, ale funkcja jej jest zupełnie inna). Zadaniem klapy gaszącej jest odcięcie powietrza w momencie gaszenia silnika diesla.
U mnie ta klapa jest sterowana silnikiem elektrycznym poprzez moduł elektroniki umieszczony na tej klapie.
Ze swoim problemem odwiedziłem kilu niegłupich mechaników i pomysłów było kilka ale żaden jednoznacznie nie mógł zdiagnozować problemu. Większość sugerowało właśnie tą klapę gaszącą tylko problem był taki że ona działała. Zamykała dopływ powietrza przy gaszeniu silnika.
Nie chciałem w ciemno wydawać pieniędzy na nową klapę więc zacząłem drążyć sam. Po rozebraniu modułu elektroniki okazało się że jest w środku dość dużo oleju który przez lata dostał się poprzez ośkę ruchomej przegrody. Wymyłem olej ale to nie pomogło. Rozpiąłem napęd silnika elektrycznego od samej klapy oraz odłączyłem elektronikę, natomiast sam silnik podłączyłem pod zasilacz.
I EUREKA

Poskładałem wszystko do kupy, zamontowałem w aucie i od 2 lat spokój, silnik przy gaszeniu przestał się telepać.
Konstrukcyjnie w 2.0TDI klapa jest tak zrealizowana że silnik elektryczny działa tylko podczas gaszenia silnika i wykonuje raptem z 10 obrotów, następnie do położenia wyjściowego cofa go już sprężyna więc sam silnik tak naprawdę niewiele pracuje i prawdopodobnie jego komutator zaśniedział i trzeba było go trochę przepędzić.
Reasumując, wyszło na to że klapa się zamykała ale nie na tyle szybko aby na czas odciąć dopływ powietrza do silnika, stąd ta telepawka przy gaszeniu.
Naprawa WZMACNIACZY BOSE, Wyświetlaczy m6, Toyota Avensis
Naprawa ZMIENIAREK (także wysyłkowo) m3,m6,rx8,cx7,cx9 i inne
Wyjścia RCA do zewnętrznego wzmacniacza. Płyta startowa do nawigacji GH
kontakt 503304123
http://www.mazdaspeed.pl/forum/search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keywords=podz*+airbob*
Sprzedam oryginalny moduł zmieniarki na 6CD do mazdy 3 i 6, montaż
Żarówki podświetlenia klimatronika
kontakt 503304123
Naprawa ZMIENIAREK (także wysyłkowo) m3,m6,rx8,cx7,cx9 i inne
Wyjścia RCA do zewnętrznego wzmacniacza. Płyta startowa do nawigacji GH
kontakt 503304123
http://www.mazdaspeed.pl/forum/search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keywords=podz*+airbob*
Sprzedam oryginalny moduł zmieniarki na 6CD do mazdy 3 i 6, montaż
Żarówki podświetlenia klimatronika
kontakt 503304123
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6