Witam, W mojej Mazdzie 6 2.0 Mzd-Cd mam kilka problemów.
Wypada zapłon na 4 cylindrze, zauważyłem że mam turbo do regeneracji bo pije bardzo dużo oleju (cały układ jest zaolejony łącznie z kolektorem dolotowym intercoolerem i przepustnicą) czy możliwe że to przez olej który dostaje się do 4 cylindra bo to on jest pierwszy od strony turbo?
Drugi Problem to dymienie, Kopci nawet na jałowych obrotach czy to też może być powiązane z turbo? Dym jest czarny i przy ruszaniu madzia aż zostawia ślad z sadzy na asfalcie.. Komplet wtrysków wymieniony w tym 2 nowe i dwie używki w dobrym stanie po testach.
Trzeci problem to kopcenie z korka wlewu oleju, dosłownie jak z komina. Podkładki wymienione już drugi raz tym razem w ASO Mazda Szczecin, Jakie mogą być inne przyczyny dymienia oprócz podkładek pod wtryskami?
W ASO powiedzieli mi że silnik kaput, jestem załamany nie wiem co robić..
Problem turbo wtryski i komin z korka oleju.
Strona 1 z 1
Jeżeli pierścienie są ok to ja bym sprawdził kompresje na cylindrach. Może na którymś pierścienie padły. Pisałeś że podkładki wymieniłeś ale o czyszczeniu smoka nic nie pisałeś. Może właśnie z tego powodu zatarłeś 4 cylinder.
Witam krystian77. Coś źle przeczytałeś, nic na szczęście jeszcze nie zatarłem. Chodzi o wypadanie zaplonu. Zaczyna trząść silnikiem i jak chodzi na jałowych obrotach to wchodzi w tryb awaryjny jak się trzyma lekko dodany gaz to nie wpada w tryb awaryjny. Zastanawiam sie czy to może byc przez to że turbo puszcza olej i czy nie zalewa nim czwartego cylindra, dwa razy było tak że jak ojciec jechał mazdą to sama sobie 'dodała gazu" wskoczyła na obroty i po chwili zeszła. No i zastanawia mnie skąd te przedmuchy skoro podkładki wymienione już drugi raz ( za pierwszym razem był czyszczony smok olejowy).
Ostatnio edytowano 27 sie 2014, 19:38 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
- Od: 9 maja 2011, 14:39
- Posty: 20
- Skąd: Goleniów
- Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD = Istny Szatan :)
Volvo S40 II
Źle się wyraziłem z tym zatarciem ale za sugerowałem się tą opinią ASO że silnik padł, skojarzyłem 4 cylinder z problemem podkładek i zapychającego się smoka olejowego. I tu moje podejrzenie że właśnie na 4 cylindrze zapiekły się pierścienie, w rezultacie czego może dojść do przeciekania oleju i wypadaniu zapłonu, przedostawania się spalin do miski olejowej.
Co do podejrzeń co do turbiny. Moim zdaniem olej z turbiny zalewał by również pozostałe cylindry.
Olej w IC -Nawet jeżeli będzie tam sporo oleju to nie musi znaczyć że z turbiny. Piszesz że dymi z korka olejowego. Równie dobrze te wydmuchiwane spaliny mogą zabierać z sobą "mgiełkę olejową" przez odmę właśnie do IC i kolektora dolotowego (patrz problem rozbiegania się silników z powodu oleju przerzucanego przez odmę ).
Moim zdaniem najpierw musisz najpierw znaleźć przyczynę dymienia spod korka oleju. Dlatego jeszcze raz moja rada: w pierwszej kolejności sprawdził bym kompresje na wszystkich cylindrach.
Co do podejrzeń co do turbiny. Moim zdaniem olej z turbiny zalewał by również pozostałe cylindry.
Olej w IC -Nawet jeżeli będzie tam sporo oleju to nie musi znaczyć że z turbiny. Piszesz że dymi z korka olejowego. Równie dobrze te wydmuchiwane spaliny mogą zabierać z sobą "mgiełkę olejową" przez odmę właśnie do IC i kolektora dolotowego (patrz problem rozbiegania się silników z powodu oleju przerzucanego przez odmę ).
Moim zdaniem najpierw musisz najpierw znaleźć przyczynę dymienia spod korka oleju. Dlatego jeszcze raz moja rada: w pierwszej kolejności sprawdził bym kompresje na wszystkich cylindrach.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6