Strona 1 z 1

Problem z egr – nie odpala

PostNapisane: 24 sie 2014, 22:55
przez kemott
Witam.
Jestem nowy więc proszę o wyrozumiałość. Szóstkę kupiłem jakiś rok temu. Od początku świeciły się te dwie słynne kontrolki – check engine i ta od kontroli trakcji. Nie przejmowałem się tym do czasu, aż sporadycznie zaczęła mi gasnąć na wolnych obrotach. Pojechałem na komputer i wykazało błędy: P0404, P0406, P0401 i P2009. Trzy błędy wskazują na egr bodajże. Mechanik wyjął egr i wyczyścił. Nic się nie zmieniło, a Madzia zaczęła gasnąć coraz częściej, aż w końcu na wysokich obrotach również. Aktualnie stoi w garażu i praktycznie nie odpala. Ewentualnie jak da się na gaz to zagada, ale wolnych nie trzyma w ogóle. W ASO za ewentualną wymianę wołają 2500zł :| pomocy

Re: Problem z egr – nie odpala

PostNapisane: 25 sie 2014, 14:07
przez Dziarski Henk
Wiadomo na 100 % ze to egr? <co?> Spróbuj odłączyc kostke przy zaworze scv jezeli sie uspokoi to pewnie on. Moja tez gasla i byla to wlasnie wina scv.

Re: Problem z egr – nie odpala

PostNapisane: 25 sie 2014, 21:46
przez kemott
Odłączyłem kostkę przy SCV. Nic się nie zmieniło, tylko silnik zaczął tak "terkotać". Na EGR wskazują 3/4 wykazane błędy, więc taki był mój typ. Gdzie można kupić ewentualnie EGR? I jak ją sprawdzić?


PS Na zaworze jest oznaczenie 006, z tego co słyszałem to chyba były wadliwe.

PostNapisane: 26 sie 2014, 09:02
przez dobrzyn22
kemott napisał(a):Na zaworze jest oznaczenie 006, z tego co słyszałem to chyba były wadliwe.

<ok>

Re: Problem z egr – nie odpala

PostNapisane: 26 sie 2014, 20:32
przez kemott
Można w jakiś sposób sprawdzić czy EGR jest sprawna, a dokładnie ten czujnik?

Re: Problem z egr – nie odpala

PostNapisane: 26 sie 2014, 22:58
przez krystian77
P0404- Według instrukcji serwisowej mazdy 6: Awaria w obwodzie sterowania EGR.
Instrukcja serwisowa w skrócie:
-Sprawdzić połączenia.
-Sprawdzić sterowanie zaworu EGR.
Inspekcja odporności obwodu sterowania:
1 Odłączyć ujemny przewód akumulatora.
2 Zdejmij pokrywę z silnika.
3 Wyjmij wtyczkę z zaworu EGR.
4 Zmierz rezystancję między zaciskami B i F zaworu EGR.
Oporność na EGR powinna wynosić 1.7 do 3.2 ohm przy [20 ° C {68 ° F}]
am5ezw00000860.png

P0401 – Różnica pomiędzy rzeczywista i wymaganą ilością powietrza wskazuje na nieprawidłowe działanie EGR.
P0406: 00 Napięcie czujnika położenia EGR jest zbyt wysokie.
Możliwa przyczyna:
• Usterka czujnika pozycji zawór EGR
• Wada Złącza lub bolca
• Przerwa w obwodzie między zaciskiem C zaworu EGR i zacisk 70 PCM
• Zwarcie do obwodu zasilania stałym napięciem między zaciskiem E zaworu EGR a zaciskiem 53 PCM
Sprawdzanie napięcia
1 Włączyć wyłącznik zapłonu.
2. Sprawdź PID EGRP M-MDS.
PID EGRP 0,0 do 1,0 V
3 Uruchom silnik i pozwól mu się rozgrzać.
4 Sprawdź EGRP PID z M-MDS na biegu jałowym.
• Wprowadź "sterowania obiegiem otwartym / short inspekcja", jeżeli nie spełniają specyfikację.
PID EGRP Około 2 V
Jeżeli masz ELM to wartości napięcia odczytasz z Forscana. Możesz też woltomierzem na zacisku E.
P2009- takiego błędu nie ma w instrukcji z której korzystam, ale pewnie coś z wydechem/DPF.

Moim zdaniem masz "zacięty" EGR w pozycji otwartej.
W instrukcji nie jest napisane jak sprawdzić czujnik położenia EGR. Ze schematu wygląda na to że jest to potencjometr wpięty pomiędzy zaciski A i C. Suwak potencjometru wpięty w zacisk E. Omomierzem można go łatwo sprawdzić.

01.09.2014r.
Powyższe informację pochodzą z instrukcji serwisowej silnika RF7J. Z tego też powodu mogą okazać się zupełnie nieprzydatne dla właścicieli silników RF5C.

Re: Odp: Problem z egr – nie odpala

PostNapisane: 27 sie 2014, 16:16
przez Janusz626
... tak, tam jest potencjometr suwakowy...

PostNapisane: 1 wrz 2014, 11:07
przez kemott
Chyba przyczyną gaśnięcia był filtr paliwa. Po wymianie jak na razie chodzi. Kontrolki raz się świecą a raz nie.

Re: Problem z egr – nie odpala

PostNapisane: 1 wrz 2014, 12:16
przez tadziol
Janusz626 napisał(a):... tak, tam jest potencjometr suwakowy...

krystian77 napisał(a):Moim zdaniem masz "zacięty" EGR w pozycji otwartej.


a moim zdaniem za przeproszeniem Panowie pierdoły koledze wciskają....
silnik RF5C (bo takowy ma autor pod maską)ma egr sterowany podciśnieniowo i ma/lub nie czujnik położenia.


kemott napisał(a):P2009

krystian77 napisał(a):P2009- takiego błędu nie ma w instrukcji z której korzystam, ale pewnie coś z wydechem/DPF.


a powyższe potwierdza moje słowa,że chodzi o RF5C.

P.S.
P2009 – otwarty obwód elektrozaworu sterowania zmienną długością kolektora ssącego.
istnieje jak najbardziej w RF5C,w RF7J nie występuje.
korzystam z doświadczenia.

Re: Odp: Problem z egr – nie odpala

PostNapisane: 1 wrz 2014, 12:22
przez Janusz626
Się cisniesz jakoś, zapytal się jak sprawdzić czujnik wiec uzyskał odpowiedź, miałem taki silnik i wiem jak jest, czyli może być czujnik lub nie, jeśli pyta się o czujnik wiec dostał odpowiedź, wiec puść na luz ;)

PostNapisane: 1 wrz 2014, 13:55
przez krystian77
Przepraszam, rzeczywiście może bez zastanowienia podałem koledze opisy błędów P0401,P0404,P0406 z instrukcji od RF7J.

PS. Dbając o wysoki poziom merytoryczny forum postaram się za chwilę odpowiednio poprawić mój wcześniejszy post.

Re: Problem z egr – nie odpala

PostNapisane: 1 wrz 2014, 15:02
przez tadziol
Janusz626 napisał(a):Się cisniesz jakoś, zapytal się jak sprawdzić czujnik wiec uzyskał odpowiedź

ale błędną.
Więc po co człowiekowi rady,które tylko go wprowadzą w ślepy zaułek ??
Poza tym nie można mieć nadziei,że:
krystian77 napisał(a):kolega kemott poprzez analogie przetłumaczy to sobie na "język/osprzęt" silnika RF5C.
skoro już na wstępie napisał:
kemott napisał(a):Jestem nowy więc proszę o wyrozumiałość.


Janusz626 napisał(a):miałem taki silnik i wiem jak jest,
więc już sam powinieneś kapnąć się,że coś nie tak jest i gadka zbacza na złe tory....to są dwie wyraźne wskazówki:
kemott napisał(a):P2009
kemott napisał(a):PS Na zaworze jest oznaczenie 006, z tego co słyszałem to chyba były wadliwe.
już o profilu autora nie wspomnę.
Potem się nie ma co dziwić,że forum zaśmiecone,skoro rzadko który czyta ze zrozumieniem posty i stara się myśleć co pisze.Drugi post tego tematu jest najbardziej trafny i sensowny.A napisany przez gościa co ma ich zaledwie 5.... :|

krystian77 napisał(a):chciałem pomóc na podstawie wiedzy jaką posiadałem.

I na pewno jeszcze nie raz się przydasz. <spoko>
krystian77 napisał(a):Jednocześnie apeluje do kolegi aby pomógł podając opisy błędów P0404, P0406,P0401 dla silnika RF5C.

w odpowiednim czasie...

kemott napisał(a):Chyba przyczyną gaśnięcia był filtr paliwa. Po wymianie jak na razie chodzi. Kontrolki raz się świecą a raz nie.

oby tak było.może poprzedni był źle zamontowany/dokręcony i układ się zapowietrzał.jeśli problem powróci,to wymieniłbym SCV.
w kwestii kontrolek,to sprawdziłbym stan elektrozaworów sterujących EGR-em,są obok filtra oleju.
no i szczelność układu podciśnienia.

PostNapisane: 1 wrz 2014, 21:43
przez kemott
jak na razie wielkie dzięki za pomoc. Jutro jeszcze raz pojadę na komputer, z tym że do bardziej kumatego majstra, który powie coś więcej niż tylko odczyta błędy ;)

Re: Problem z egr – nie odpala

PostNapisane: 2 wrz 2014, 08:41
przez dobrzyn22
Jakbyś miał w profilu napisane skąd jesteś, to być może łatwiej było by wskazać Tobie jakiś polecany warsztat z okolicy :D