Strona 1 z 1

Proszę o pomoc w rozpoznaniu części

PostNapisane: 17 sie 2014, 15:59
przez KrystianCK
Witam, na dodanym zdjęciu zaznaczyłem pewien element który pękł i muszę go wymienić, czy mógłby mi ktoś powiedzieć co to jest, do czego to służy i udzielić wszelkich innych informacje tak żebym mógł wyjaśnić sprzedawcy w miarę prosty i zrozumiały sposób o co mi chodzi.

Re: Prosze o pomoc w rozpoznaniu cześci

PostNapisane: 17 sie 2014, 19:27
przez smile
Do nabycia raczej jedynie w ASO a jak nie to z rynku wtórnego. Najlepiej pokazać zdjęcie :)

Re: Prosze o pomoc w rozpoznaniu cześci

PostNapisane: 19 sie 2014, 21:25
przez klosek6
a do puki nie kupisz to kawałek rurki i połączyć bez tego , bo inaczej turbo się nie będzie załączać . A na połączonym będzie śmigać jak należy .

Re: Prosze o pomoc w rozpoznaniu cześci

PostNapisane: 3 wrz 2014, 21:03
przez pamakrzy
Znalazłem na forum taką nazwę vacuum damper . Część ta w salonie w Poznaniu kosztuje 94. Na rynku wtórnym nie znalazłem. Na razie połączyłem na "krótko". Nr katalogowy 18-746.

Re: Odp: Prosze o pomoc w rozpoznaniu cześci

PostNapisane: 4 wrz 2014, 13:43
przez Janusz626
To jest tylko tłumik powietrzny, wewnątrz jest tylko gąbka lub filc ;)

Re: Prosze o pomoc w rozpoznaniu cześci

PostNapisane: 4 wrz 2014, 14:50
przez krystian77
Spróbuj coś dobrać, może z innego samochodu. Często coś takiego widziałem przy gaźnikach, tyle że tam ważny był kierunek montażu. W środku był zawór zwrotny w jedna stronę i małe otworki w przeciwną. Działało to tak że w jedną stronę był swobodny przepływ powietrza, a w drugą bardzo ograniczony. Podobnie właśnie jak w amortyzatorach – dlatego nazwa damper.

Re: Odp: Prosze o pomoc w rozpoznaniu cześci

PostNapisane: 6 wrz 2014, 12:33
przez Janusz626
Krystian, to zaznaczone na zdjęciu to tylko tłumik, zaworek kierunkowy jest gdzie indziej.
Tutaj ten element jest od sterowania zmiennej geometrii turbiny, gdzie "grzybek" porusza się w jedną stronę za pomocą podciśnienia. Zaworek kierunkowy nie ma tam zastosowania, chodzi tylko o to by podcisnienie nie otwierało gwałtownie jak również grzybek i cały zespół kierownic nie uderzał z siłą podciśnienia i nie powracał w pierwotne położenie z hukiem ;)