Proszę o pomoc w rozpoznaniu części

Postprzez KrystianCK » 17 sie 2014, 15:59

Witam, na dodanym zdjęciu zaznaczyłem pewien element który pękł i muszę go wymienić, czy mógłby mi ktoś powiedzieć co to jest, do czego to służy i udzielić wszelkich innych informacje tak żebym mógł wyjaśnić sprzedawcy w miarę prosty i zrozumiały sposób o co mi chodzi.
Załączniki
Bez tytułu.png
KrystianCK
 

Postprzez smile » 17 sie 2014, 19:27

Do nabycia raczej jedynie w ASO a jak nie to z rynku wtórnego. Najlepiej pokazać zdjęcie :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez klosek6 » 19 sie 2014, 21:25

a do puki nie kupisz to kawałek rurki i połączyć bez tego , bo inaczej turbo się nie będzie załączać . A na połączonym będzie śmigać jak należy .
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2007, 20:25
Posty: 194 (1/1)
Skąd: Ostróda
Auto: Mazda 6 GJ Kombi 2013 rok 2,2 150Km SH01Diesel

Postprzez pamakrzy » 3 wrz 2014, 21:03

Znalazłem na forum taką nazwę vacuum damper . Część ta w salonie w Poznaniu kosztuje 94. Na rynku wtórnym nie znalazłem. Na razie połączyłem na "krótko". Nr katalogowy 18-746.
Początkujący
 
Od: 22 maja 2011, 09:49
Posty: 3
Skąd: Kalisz
Auto: Mazda 6 kombi diesel rok 2005

Postprzez Janusz626 » 4 wrz 2014, 13:43

To jest tylko tłumik powietrzny, wewnątrz jest tylko gąbka lub filc ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez krystian77 » 4 wrz 2014, 14:50

Spróbuj coś dobrać, może z innego samochodu. Często coś takiego widziałem przy gaźnikach, tyle że tam ważny był kierunek montażu. W środku był zawór zwrotny w jedna stronę i małe otworki w przeciwną. Działało to tak że w jedną stronę był swobodny przepływ powietrza, a w drugą bardzo ograniczony. Podobnie właśnie jak w amortyzatorach – dlatego nazwa damper.
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez Janusz626 » 6 wrz 2014, 12:33

Krystian, to zaznaczone na zdjęciu to tylko tłumik, zaworek kierunkowy jest gdzie indziej.
Tutaj ten element jest od sterowania zmiennej geometrii turbiny, gdzie "grzybek" porusza się w jedną stronę za pomocą podciśnienia. Zaworek kierunkowy nie ma tam zastosowania, chodzi tylko o to by podcisnienie nie otwierało gwałtownie jak również grzybek i cały zespół kierownic nie uderzał z siłą podciśnienia i nie powracał w pierwotne położenie z hukiem ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6