Spadki mocy po zmianie biegów[?] + nierówna praca silnika [SCV]

Witam! Niestety zaczynam doświadczać ostatnimi czasy problemów z Moja 6.
Sprawa dotyczy tego ze po zmianie biegu na wyższy mam przerwę w mocy tak na około 1-2s. (sprawa dotyczy wszystkich biegów)
Dodatkowo na biegu jałowym występuje wahanie obrotów o max. 100 i czuc tą nierówna prace silnika. Dodatkowo gaśnie po jakimś czasie. Czy to zawór SCV czy moze zając sie filtrami paliwa i sitkiem w baku na poczatek?
(filtr juz do mnie jedzie) Nie wiem czy to normalne ale po odpaleniu a nastepnie gdy zgasnie,
pompka na filtrze robi sie miekka i da sie nia pompowac, a nastepnie proces sie powtarza.
Forscan milczy i nie chce nic powiedziec co mogłoby mnie pokierować. Nie wiem juz co o tym myslec.
Prosze o jakieś sugestie i opinie co jej może dolegać. Może ktoś miał podobne objawy?
Pozdrawiam!

EDIT:
Po odłączeniu SCV silnik zaczał troche klepac jednak uspokoił sie i pracował juz kulturalnie. (to bezpieczne?!
) Rozumiem że to jest jednoznaczny sygnał do jego wymiany. Wczesniej oczysciłem sitko a własciwie grzybka w koszu w baku (polift). Filtr paliwa miał być na dzisiaj ale okazało sie ze Motogenerator nie wie co ma na stanie i wyślą jutro z innego magazynu
. Pozostaje mi jednak kwestia tych przerw w mocy po wbijaniu biegów w góre. To moze byc sprawka tego SCV`a czy moze jeszcze cos sie posypało? To mój pierwszy własny samochód i spać mi to nie daje ;/

Sprawa dotyczy tego ze po zmianie biegu na wyższy mam przerwę w mocy tak na około 1-2s. (sprawa dotyczy wszystkich biegów)
Dodatkowo na biegu jałowym występuje wahanie obrotów o max. 100 i czuc tą nierówna prace silnika. Dodatkowo gaśnie po jakimś czasie. Czy to zawór SCV czy moze zając sie filtrami paliwa i sitkiem w baku na poczatek?

pompka na filtrze robi sie miekka i da sie nia pompowac, a nastepnie proces sie powtarza.
Forscan milczy i nie chce nic powiedziec co mogłoby mnie pokierować. Nie wiem juz co o tym myslec.
Prosze o jakieś sugestie i opinie co jej może dolegać. Może ktoś miał podobne objawy?
Pozdrawiam!

EDIT:
Po odłączeniu SCV silnik zaczał troche klepac jednak uspokoił sie i pracował juz kulturalnie. (to bezpieczne?!

