Problem z odpalaniem – diesel
Witam.Posiadam Mazde 6 2,0 CITD 2005 R SILNIK RF5C.Od jakiegos czasu mam problem z odpaleniem jej przy nizszych temperaturach.Mianowicie czasami odpala za pierwszym razem ale bardzo cieżko,czasami za 3 razem.Cos zaczyna głosno klekotac ale po paru minutach wszystko wraca do normy.Komputer nie pokazuje zadnych błędów.Jak silnik rozgrzany to nie ma zadnego problemu,odpala na dotyk.
Wymieniłem swiece zarowe na Denso ale to nie pomogło.Filtr paliwa wymieniony w grudniu.Moze ktoś z was drodzy uzytkownicy podpowie mi co sprawdzic jeszcze w tym aucie zeby juz normalnie odplało.
Wymieniłem swiece zarowe na Denso ale to nie pomogło.Filtr paliwa wymieniony w grudniu.Moze ktoś z was drodzy uzytkownicy podpowie mi co sprawdzic jeszcze w tym aucie zeby juz normalnie odplało.
- Od: 6 paź 2012, 11:14
- Posty: 99
- Auto: mazda 6 2,0 citd 2005 r
arekt2222 napisał(a):... mam problem z odpaleniem jej przy nizszych temperaturach....co sprawdzic jeszcze w tym aucie zeby juz normalnie odplało.
warto sprawdzic kompresje i wtryski.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
arekt2222 napisał(a):Mianowicie czasami odpala za pierwszym razem ale bardzo cieżko,czasami za 3 razem.Cos zaczyna głosno klekotac ale po paru minutach wszystko wraca do normy.
To są wczesne objawy zużycia zaworu SCV. Jeśli autko przejechało przynajmniej 150000km to na 95% będzie to. Komputer nie zapala lampki check, bo producent nie traktuje wahań ciśnienia w CR jako błąd istotny.
Nieszczelność w układzie paliwowym też może dać podobne objawy ale wystarczy podać paliwo na pompę wprost z butelki i wszystko będzie jasne.
Można podłączyć ELM327 i najlepiej za pomocą FORScan'a sprawdzić ciśnienie podczas rozruchu.
Witam wszystkich od roku jestem szczęśliwym posiadaczem mazdy 6 2004r 136KM.Od dwóch tygodni mam powtarzający się problem z odpalaniem po tygodniowym postoju na parkingu odpaliła po ok .40 sek kręcenia objaw był taki jakby zeszło paliwo a gdy już odpaliła odgłosy były takie jak by paliła na 3 -gary po chwili było już ok .Pragnę dodać iż auto stoi w pełnym słońcu a akurat są upały .,pochodziła ok 10mini wyłączyłem silnik .Następnego dnia rano sytuacja powtórzyła się tylko ,że kręciłem krócej .Mechanik stwierdził ,że wężyki trzeba wymienić i do pewności założył zaworki zwrotne na zasilaniu i powrocie i stwierdził ,że mam odebrać auto jutro oni sprawdzą czy rano odpali bez problemów – ponoć odpaliło .Następnego dnia rano auto znów miałem te same problemy z odpaleniem .a jeśli postoi w pełnym słońcu problemy wracają .Może ktoś z was miał taki problem czy moŻe ASO ale tam pewno przepłacę wartość mojej mazdy -pomocy
- Od: 8 sie 2014, 20:29
- Posty: 4
- Auto: mazda 6 2,O 2004r 136 KM CDTI KOMBI
Pompa paliwowa, a konkretniej silniczek w niej za małe ciśnienie daje prawdopodobnie kolego.
Mazda 6 Sakata 1.8 16V 120KM Comfort
Logo Mazda- i jest jazda :]
Mazda to nie tylko samochód- to filozofia i styl życia :)
Logo Mazda- i jest jazda :]
Mazda to nie tylko samochód- to filozofia i styl życia :)
- Od: 11 lip 2014, 23:28
- Posty: 200 (0/5)
- Skąd: Cork/ Łódź
- Auto: Mazda6 GG L8 '06 Sakata 1.8 16V Comfort
Dzięki wielkie – czy pompa paliwowa i ten silniczek to to samo co ZAWÓR SCV ? jutro oddaje auto do warsztatu mają ponoć człowieka ,który zna się na kompie i umie w tym pogrzebać zobaczymy a masz może zdjęcie gdzie jest ta pompa i czy jest możliwe wymienić to samemu ? jakie będą dalsze losy mojej Mazdy napisze bo sam często korzystam z rad jakie piszecie pozd.
- Od: 8 sie 2014, 20:29
- Posty: 4
- Auto: mazda 6 2,O 2004r 136 KM CDTI KOMBI
Siemka.
Sama pompa paliwa jest pod tylną kanapą. Jak ją całą wymontujesz to w niej jest silniczek, ale wszystko jest zgrzewane więc lepiej to dać fachowcowi do roboty. Kolega Hant3r miał ten sam problem co Ty, więc dlatego to wskazuje wszystko na pompę a konkretniej silniczek. Pozdro
Sama pompa paliwa jest pod tylną kanapą. Jak ją całą wymontujesz to w niej jest silniczek, ale wszystko jest zgrzewane więc lepiej to dać fachowcowi do roboty. Kolega Hant3r miał ten sam problem co Ty, więc dlatego to wskazuje wszystko na pompę a konkretniej silniczek. Pozdro
Mazda 6 Sakata 1.8 16V 120KM Comfort
Logo Mazda- i jest jazda :]
Mazda to nie tylko samochód- to filozofia i styl życia :)
Logo Mazda- i jest jazda :]
Mazda to nie tylko samochód- to filozofia i styl życia :)
- Od: 11 lip 2014, 23:28
- Posty: 200 (0/5)
- Skąd: Cork/ Łódź
- Auto: Mazda6 GG L8 '06 Sakata 1.8 16V Comfort
Witam Wszystkich Serdecznie na Forum Mazdy
Zwracam sie z prosba o podpowiedz , miesiac temu kupilem Mazde 6 2003 Rok Active 120KM
auto wizualnie wygladalo super , po kilku dniach jazdy zaczely sie male problemy podczas postoju na wlaczonym silniku nie chodzil mi rowno tzn. lekko szarpal jak by nie rowne obroty , podczas jazdy zgasl z 2 razy , ale zapalil , tydzien temu pojechalem i zaparkowalem auto i juz nie odpala , on wchodzi na obroty ale gasnie , przed usterka jakies 3 dni wczesniej byl podlaczony pod komputer i nie wykazalo zadnych bledow POMOCY mechanik rozlozyl rece on niewie co to moze byc
Zwracam sie z prosba o podpowiedz , miesiac temu kupilem Mazde 6 2003 Rok Active 120KM
auto wizualnie wygladalo super , po kilku dniach jazdy zaczely sie male problemy podczas postoju na wlaczonym silniku nie chodzil mi rowno tzn. lekko szarpal jak by nie rowne obroty , podczas jazdy zgasl z 2 razy , ale zapalil , tydzien temu pojechalem i zaparkowalem auto i juz nie odpala , on wchodzi na obroty ale gasnie , przed usterka jakies 3 dni wczesniej byl podlaczony pod komputer i nie wykazalo zadnych bledow POMOCY mechanik rozlozyl rece on niewie co to moze byc
-
Mati3333
Witam.
Mam problem przy odpalaniu. Dzieje się to gdy przyszły pierwsze mrozy i temp spadła poniżej "0". Mazda odpala za 2 lub 3 razem, na zimnym silniku. Przy pierwszym uruchomieniu jest na chwilę jakby załapała. Po odpaleniu wszystko działa normalnie. A później jak silnik jest już troszkę ciepły odpalat normalnie za pierwszym razem.
W ubiegłym roku i 2 lata temu nie było takich problemów.
Niby jeszcze nic ale to dopiero początek zimy i nie wiem co będzie gdy temp. spadnie poniżej -10 stopni.
Co może być przyczyną? Świece? Jeżeli tak to jakie polecacie?
Akumulator wymieniłem równo dwa lata temu.
Mam problem przy odpalaniu. Dzieje się to gdy przyszły pierwsze mrozy i temp spadła poniżej "0". Mazda odpala za 2 lub 3 razem, na zimnym silniku. Przy pierwszym uruchomieniu jest na chwilę jakby załapała. Po odpaleniu wszystko działa normalnie. A później jak silnik jest już troszkę ciepły odpalat normalnie za pierwszym razem.
W ubiegłym roku i 2 lata temu nie było takich problemów.
Niby jeszcze nic ale to dopiero początek zimy i nie wiem co będzie gdy temp. spadnie poniżej -10 stopni.
Co może być przyczyną? Świece? Jeżeli tak to jakie polecacie?
Akumulator wymieniłem równo dwa lata temu.
- Od: 7 lis 2012, 18:40
- Posty: 42
- Skąd: lubelskie
- Auto: Mazda6 2.0 CITD 2003r 121KM RF5C
Witam. Spróbowałem jeszcze przejechać się autkiem wolniej ale na większych obrotach, żeby trochę madzię przepalić...
Potem autko stało dwa dni, a dzisiaj odpaliła od razu. Niby chłodno, niewiele poniżej zera.
Czy wymieniać świeczki czy może to coś innego jest?
Potem autko stało dwa dni, a dzisiaj odpaliła od razu. Niby chłodno, niewiele poniżej zera.
Czy wymieniać świeczki czy może to coś innego jest?
- Od: 7 lis 2012, 18:40
- Posty: 42
- Skąd: lubelskie
- Auto: Mazda6 2.0 CITD 2003r 121KM RF5C
Witam niedawno pojawił sie u mnie pewien problem przy odpalaniu a mianowicie po
Na zimnym silniku długo kreci rozrusznik zanim odpali
zaraz po odpaleniu przez jakas minute silnik chodzi "warkocząc" przy dodawaniu gazu chodzi jaby nieróno
i dosyc mocno dymi z wydechu na biało po okolo minucie wszystko wraca do normy samochod pracuje normalnie
na ciepłym silniku nie ma takiego problemu
ktos miał podobny temat wie co to powoduje ? jak to rozwiązać?
Na zimnym silniku długo kreci rozrusznik zanim odpali
zaraz po odpaleniu przez jakas minute silnik chodzi "warkocząc" przy dodawaniu gazu chodzi jaby nieróno
i dosyc mocno dymi z wydechu na biało po okolo minucie wszystko wraca do normy samochod pracuje normalnie
na ciepłym silniku nie ma takiego problemu
ktos miał podobny temat wie co to powoduje ? jak to rozwiązać?
-
Noomak
Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...
tym razem łączę
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...
tym razem łączę
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Witam,
to moj pierwszy post na tym forum, mam nadzieje, że otrzymam jakieś rady
Mianowicie dzisiejszego poranka moją mazdą zderzyłem się z sarną. Uszkodzeniu ulega lewa strona zderzaka (strona od kierowcy). Samochód po uderzeniu sam zgasł, poduszki nie wystrzeliły, nie zauważyłem żadnych wycieków a więc postanowiłem spróbować odpalić samochod. Niestety rozrusznik kręci ale silnik nie zaskakuje, ciagle pali sie kontrolka abs i inne. Co może byc tego przyczyną, czy mógł spalić się jakiś bezpiecznik etc.?
Samochód w tej chwili stoi na warsztacie u blacharza więc postanowiłem nie marnować czasu i poradzić się Was, z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam
to moj pierwszy post na tym forum, mam nadzieje, że otrzymam jakieś rady
Mianowicie dzisiejszego poranka moją mazdą zderzyłem się z sarną. Uszkodzeniu ulega lewa strona zderzaka (strona od kierowcy). Samochód po uderzeniu sam zgasł, poduszki nie wystrzeliły, nie zauważyłem żadnych wycieków a więc postanowiłem spróbować odpalić samochod. Niestety rozrusznik kręci ale silnik nie zaskakuje, ciagle pali sie kontrolka abs i inne. Co może byc tego przyczyną, czy mógł spalić się jakiś bezpiecznik etc.?
Samochód w tej chwili stoi na warsztacie u blacharza więc postanowiłem nie marnować czasu i poradzić się Was, z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam
-
rbsz
to jest bardzo możliwe, chłodnica od intercoolera dostała też troche i jest nieszczelna (jutro bede ją zamawiał) sprawdzimy jak tam instalacja..
A w przednim pasie nie znajduje sie jakis czujnik uderzeniowy, ktory tez moze powodować takie problemy?
A w przednim pasie nie znajduje sie jakis czujnik uderzeniowy, ktory tez moze powodować takie problemy?
Ostatnio edytowano 20 kwi 2015, 21:43 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
-
rbsz
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6