Problem z odpalaniem – diesel

Postprzez smile » 20 sty 2014, 21:56

Zerknij na te foty, zdejmij zderzak i dokładnie się przypatrz..

viewtopic.php?f=412&t=119687&p=2614142#p2614142
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez arekt2222 » 31 sty 2014, 18:11

Witam.Posiadam Mazde 6 2,0 CITD 2005 R SILNIK RF5C.Od jakiegos czasu mam problem z odpaleniem jej przy nizszych temperaturach.Mianowicie czasami odpala za pierwszym razem ale bardzo cieżko,czasami za 3 razem.Cos zaczyna głosno klekotac ale po paru minutach wszystko wraca do normy.Komputer nie pokazuje zadnych błędów.Jak silnik rozgrzany to nie ma zadnego problemu,odpala na dotyk.
Wymieniłem swiece zarowe na Denso ale to nie pomogło.Filtr paliwa wymieniony w grudniu.Moze ktoś z was drodzy uzytkownicy podpowie mi co sprawdzic jeszcze w tym aucie zeby juz normalnie odplało.
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2012, 11:14
Posty: 99
Auto: mazda 6 2,0 citd 2005 r

Postprzez Enduro » 16 lut 2014, 16:49

arekt2222 napisał(a):... mam problem z odpaleniem jej przy nizszych temperaturach....co sprawdzic jeszcze w tym aucie zeby juz normalnie odplało.

warto sprawdzic kompresje i wtryski.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Leoo » 16 lut 2014, 23:00

arekt2222 napisał(a):Mianowicie czasami odpala za pierwszym razem ale bardzo cieżko,czasami za 3 razem.Cos zaczyna głosno klekotac ale po paru minutach wszystko wraca do normy.

To są wczesne objawy zużycia zaworu SCV. Jeśli autko przejechało przynajmniej 150000km to na 95% będzie to. Komputer nie zapala lampki check, bo producent nie traktuje wahań ciśnienia w CR jako błąd istotny.
Nieszczelność w układzie paliwowym też może dać podobne objawy ale wystarczy podać paliwo na pompę wprost z butelki i wszystko będzie jasne.
Można podłączyć ELM327 i najlepiej za pomocą FORScan'a sprawdzić ciśnienie podczas rozruchu.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez majster23 » 8 sie 2014, 21:23

Witam wszystkich od roku jestem szczęśliwym posiadaczem mazdy 6 2004r 136KM.Od dwóch tygodni mam powtarzający się problem z odpalaniem po tygodniowym postoju na parkingu odpaliła po ok .40 sek kręcenia objaw był taki jakby zeszło paliwo a gdy już odpaliła odgłosy były takie jak by paliła na 3 -gary po chwili było już ok .Pragnę dodać iż auto stoi w pełnym słońcu a akurat są upały .,pochodziła ok 10mini wyłączyłem silnik .Następnego dnia rano sytuacja powtórzyła się tylko ,że kręciłem krócej .Mechanik stwierdził ,że wężyki trzeba wymienić i do pewności założył zaworki zwrotne na zasilaniu i powrocie i stwierdził ,że mam odebrać auto jutro oni sprawdzą czy rano odpali bez problemów – ponoć odpaliło .Następnego dnia rano auto znów miałem te same problemy z odpaleniem .a jeśli postoi w pełnym słońcu problemy wracają .Może ktoś z was miał taki problem czy moŻe ASO ale tam pewno przepłacę wartość mojej mazdy -pomocy <płacze>
Początkujący
 
Od: 8 sie 2014, 20:29
Posty: 4
Auto: mazda 6 2,O 2004r 136 KM CDTI KOMBI

Postprzez Grzesiunio » 10 sie 2014, 22:19

Pompa paliwowa, a konkretniej silniczek w niej za małe ciśnienie daje prawdopodobnie kolego.
Mazda 6 Sakata 1.8 16V 120KM Comfort
Logo Mazda- i jest jazda :]
Mazda to nie tylko samochód- to filozofia i styl życia :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2014, 23:28
Posty: 200 (0/5)
Skąd: Cork/ Łódź
Auto: Mazda6 GG L8 '06 Sakata 1.8 16V Comfort

Postprzez majster23 » 11 sie 2014, 11:47

Dzięki wielkie – czy pompa paliwowa i ten silniczek to to samo co ZAWÓR SCV ? jutro oddaje auto do warsztatu mają ponoć człowieka ,który zna się na kompie i umie w tym pogrzebać zobaczymy a masz może zdjęcie gdzie jest ta pompa i czy jest możliwe wymienić to samemu ? jakie będą dalsze losy mojej Mazdy napisze bo sam często korzystam z rad jakie piszecie pozd.
Początkujący
 
Od: 8 sie 2014, 20:29
Posty: 4
Auto: mazda 6 2,O 2004r 136 KM CDTI KOMBI

Postprzez Grzesiunio » 13 sie 2014, 14:25

Siemka.
Sama pompa paliwa jest pod tylną kanapą. Jak ją całą wymontujesz to w niej jest silniczek, ale wszystko jest zgrzewane więc lepiej to dać fachowcowi do roboty. Kolega Hant3r miał ten sam problem co Ty, więc dlatego to wskazuje wszystko na pompę a konkretniej silniczek. Pozdro :)
Mazda 6 Sakata 1.8 16V 120KM Comfort
Logo Mazda- i jest jazda :]
Mazda to nie tylko samochód- to filozofia i styl życia :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2014, 23:28
Posty: 200 (0/5)
Skąd: Cork/ Łódź
Auto: Mazda6 GG L8 '06 Sakata 1.8 16V Comfort

Postprzez majster23 » 13 sie 2014, 20:26

Dzięki właśnie to było przyczyną -pompa paliwa pozdr. <jupi>
Początkujący
 
Od: 8 sie 2014, 20:29
Posty: 4
Auto: mazda 6 2,O 2004r 136 KM CDTI KOMBI

Postprzez PP89 » 14 sie 2014, 13:45

I co, wymieniłeś pompę, czy jakoś regenerowałeś?

Też mam problem z odpalaniem, długo kręci, a jak już zapali, to czasem ledwo trzyma obroty przez chwile.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 12:45
Posty: 211 (0/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BK LF '04 lpg

Postprzez majster23 » 14 sie 2014, 20:54

Witam kupiłem używaną 150zł -powodzenia <spoko>
Początkujący
 
Od: 8 sie 2014, 20:29
Posty: 4
Auto: mazda 6 2,O 2004r 136 KM CDTI KOMBI

Postprzez Mati3333 » 16 sie 2014, 12:51

Witam Wszystkich Serdecznie na Forum Mazdy
Zwracam sie z prosba o podpowiedz , miesiac temu kupilem Mazde 6 2003 Rok Active 120KM
auto wizualnie wygladalo super , po kilku dniach jazdy zaczely sie male problemy podczas postoju na wlaczonym silniku nie chodzil mi rowno tzn. lekko szarpal jak by nie rowne obroty , podczas jazdy zgasl z 2 razy , ale zapalil , tydzien temu pojechalem i zaparkowalem auto i juz nie odpala , on wchodzi na obroty ale gasnie , przed usterka jakies 3 dni wczesniej byl podlaczony pod komputer i nie wykazalo zadnych bledow POMOCY mechanik rozlozyl rece on niewie co to moze byc
Mati3333
 

Postprzez bartes76 » 3 wrz 2014, 10:57

Czyżby SCV ? :>
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2011, 11:34
Posty: 106 (0/2)
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 GY 2.0D 143KM 2006 oraz Corsa 1.4 Pb 100 KM 2013

Postprzez sorand » 1 gru 2014, 12:29

Witam.
Mam problem przy odpalaniu. Dzieje się to gdy przyszły pierwsze mrozy i temp spadła poniżej "0". Mazda odpala za 2 lub 3 razem, na zimnym silniku. Przy pierwszym uruchomieniu jest na chwilę jakby załapała. Po odpaleniu wszystko działa normalnie. A później jak silnik jest już troszkę ciepły odpalat normalnie za pierwszym razem.
W ubiegłym roku i 2 lata temu nie było takich problemów.
Niby jeszcze nic ale to dopiero początek zimy i nie wiem co będzie gdy temp. spadnie poniżej -10 stopni.
Co może być przyczyną? Świece? Jeżeli tak to jakie polecacie?
Akumulator wymieniłem równo dwa lata temu.
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2012, 18:40
Posty: 42
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda6 2.0 CITD 2003r 121KM RF5C

Postprzez sorand » 3 gru 2014, 00:11

Witam. Spróbowałem jeszcze przejechać się autkiem wolniej ale na większych obrotach, żeby trochę madzię przepalić...
Potem autko stało dwa dni, a dzisiaj odpaliła od razu. Niby chłodno, niewiele poniżej zera.
Czy wymieniać świeczki czy może to coś innego jest?
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2012, 18:40
Posty: 42
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda6 2.0 CITD 2003r 121KM RF5C

Postprzez Noomak » 27 lut 2015, 00:04

Witam niedawno pojawił sie u mnie pewien problem przy odpalaniu a mianowicie po
Na zimnym silniku długo kreci rozrusznik zanim odpali
zaraz po odpaleniu przez jakas minute silnik chodzi "warkocząc" przy dodawaniu gazu chodzi jaby nieróno
i dosyc mocno dymi z wydechu na biało po okolo minucie wszystko wraca do normy samochod pracuje normalnie
na ciepłym silniku nie ma takiego problemu

ktos miał podobny temat wie co to powoduje ? jak to rozwiązać?
Noomak
 

Postprzez dobrzyn22 » 27 lut 2015, 07:12

Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...

tym razem łączę
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez rbsz » 20 kwi 2015, 19:14

Witam,
to moj pierwszy post na tym forum, mam nadzieje, że otrzymam jakieś rady
Mianowicie dzisiejszego poranka moją mazdą zderzyłem się z sarną. Uszkodzeniu ulega lewa strona zderzaka (strona od kierowcy). Samochód po uderzeniu sam zgasł, poduszki nie wystrzeliły, nie zauważyłem żadnych wycieków a więc postanowiłem spróbować odpalić samochod. Niestety rozrusznik kręci ale silnik nie zaskakuje, ciagle pali sie kontrolka abs i inne. Co może byc tego przyczyną, czy mógł spalić się jakiś bezpiecznik etc.?
Samochód w tej chwili stoi na warsztacie u blacharza więc postanowiłem nie marnować czasu i poradzić się Was, z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam
rbsz
 

Postprzez kubsztyk » 20 kwi 2015, 19:31

Może doszło do uszkodzenia wiązki przewodów biegnącej nad intercoolerem?:
viewtopic.php?p=2631790#p2631790
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez rbsz » 20 kwi 2015, 19:44

to jest bardzo możliwe, chłodnica od intercoolera dostała też troche i jest nieszczelna (jutro bede ją zamawiał) sprawdzimy jak tam instalacja..
A w przednim pasie nie znajduje sie jakis czujnik uderzeniowy, ktory tez moze powodować takie problemy?
Ostatnio edytowano 20 kwi 2015, 21:43 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
rbsz
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6