Problem z odpalaniem – diesel
Witam,
Moje auto – Mazda 6 GY 2003 136 KM.
Problem:
Zapala za 2,3 razem po kręceniu rozrusznikiem
Oddałem auto do mechanika, by ten wymontował turbinę i oddał do regeneracji.
Niestety gdy mi oddał samochód zauważyłem że zaczął zapalać dopiero za 4 razem.
Mechanik powiedział, że to być może świece -więc wymieniłem, niestety nie pomogło i samochód dalej ciężko zapalał. ten sam majster zamontował zawór by paliwo nie wracało z pompy paliwa to również nie pomogło (zauważcie że zamontowany zawór powinien uniemożliwiać cofanie się paliwa); zasilanie świec żarowych również pokazało że prąd dochodzi. U elektryka na komputerze nie wyskakują żadne błędy.
Jeszcze zauważyłem, że gdy już odpali, to po ok 10 sekundach chodzenia samochód gaśnie – wcześniej tego nie robił.
Czy możecie pomóc zdiagnozować problem?
Moje auto – Mazda 6 GY 2003 136 KM.
Problem:
Zapala za 2,3 razem po kręceniu rozrusznikiem
Oddałem auto do mechanika, by ten wymontował turbinę i oddał do regeneracji.
Niestety gdy mi oddał samochód zauważyłem że zaczął zapalać dopiero za 4 razem.
Mechanik powiedział, że to być może świece -więc wymieniłem, niestety nie pomogło i samochód dalej ciężko zapalał. ten sam majster zamontował zawór by paliwo nie wracało z pompy paliwa to również nie pomogło (zauważcie że zamontowany zawór powinien uniemożliwiać cofanie się paliwa); zasilanie świec żarowych również pokazało że prąd dochodzi. U elektryka na komputerze nie wyskakują żadne błędy.
Jeszcze zauważyłem, że gdy już odpali, to po ok 10 sekundach chodzenia samochód gaśnie – wcześniej tego nie robił.
Czy możecie pomóc zdiagnozować problem?
- Od: 30 wrz 2008, 21:59
- Posty: 9
- Skąd: Polska Północna
- Auto: Mazda 6 MZR-CD GY
turbina nie jest odpowiedzialna za to, jak auto zapala, absolutnie!
i tu jestem ciekawy kto na taki pomysl wpadl!?
po wymianie filtra paliwa, sprawdz kompresje.
powodzenia
Enduro
i tu jestem ciekawy kto na taki pomysl wpadl!?

po wymianie filtra paliwa, sprawdz kompresje.
powodzenia
Enduro
Ostatnio edytowano 14 gru 2012, 00:30 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam wszystkich.
NIe wiem czy taki temat był już ruszany ale nigdzie nie znalazłem opisu mojego problemu.
Problem mam taki:
Musiałem wymontować webasto z samochodu w celu naprawy urządzenia, zaraz po demontarzu webasta zauwarzyłem, że muszę dłużej pokręcić silnikiem żeby odpalić samochód.
Wczoraj rano ledwo udało mi się uruchomić pojazd, czy ta dolegliwość może być spowodowana tym,że odłączone są kostki instalacji webasta ,czy to tylko zbieg okoliczności i powinienem szukać przyczyny gdzie indziej.
Nadmienie, że do momentu wyjęcia webasta nawet przy temperaturze -11 stopni z uruchomieniem silnika nie było żadnych kłopotów. Teraz nie dość że ciężko odpala to jeszcze potrałi zgasnąć po uruchomieniu.
Pozdrawiam i proszę o jakieś informacje.
NIe wiem czy taki temat był już ruszany ale nigdzie nie znalazłem opisu mojego problemu.
Problem mam taki:
Musiałem wymontować webasto z samochodu w celu naprawy urządzenia, zaraz po demontarzu webasta zauwarzyłem, że muszę dłużej pokręcić silnikiem żeby odpalić samochód.
Wczoraj rano ledwo udało mi się uruchomić pojazd, czy ta dolegliwość może być spowodowana tym,że odłączone są kostki instalacji webasta ,czy to tylko zbieg okoliczności i powinienem szukać przyczyny gdzie indziej.
Nadmienie, że do momentu wyjęcia webasta nawet przy temperaturze -11 stopni z uruchomieniem silnika nie było żadnych kłopotów. Teraz nie dość że ciężko odpala to jeszcze potrałi zgasnąć po uruchomieniu.
Pozdrawiam i proszę o jakieś informacje.
- Od: 4 lut 2012, 20:10
- Posty: 7
- Skąd: Elbląg
- Auto: Mazda 6 rok 2002
2.0 d 136 KM
przenoszę--->diesel
PS. nie wydaje mi się, żeby wymontowanie webasto mogło mieć wpływ na odpalanie, a najdziwniejsze jest to, że
PS.2. przeniosłem do istniejącego wątku – proszę się z nim zapoznać
do tego np. ten wątek:
viewtopic.php?f=90&t=130822
PS. nie wydaje mi się, żeby wymontowanie webasto mogło mieć wpływ na odpalanie, a najdziwniejsze jest to, że
jeszcze potrałi zgasnąć po uruchomieniu.
PS.2. przeniosłem do istniejącego wątku – proszę się z nim zapoznać

do tego np. ten wątek:
viewtopic.php?f=90&t=130822
robert12121 napisał(a):Musiałem wymontować webasto z samochodu
A w tym celu na pewno ruszałeś filtr paliwa więc upewnij się na początek, że tam wszystko OK.
Na moje oko łapie powietrze do układu paliwowego i stąd Twoje problemy.
Przy filtrze paliwa jest wszystko OK już sprawdzałem, też podejżewam lewe powietrze ale od zasilania webasto. W czwartek montuje naprawione webasto i sprawdze czy problem zniknie.
Narazie dziękuje ale jak będziecie mieć jeszcze jakieś pomysły z przyjemnością sprawdzę.
Narazie dziękuje ale jak będziecie mieć jeszcze jakieś pomysły z przyjemnością sprawdzę.
- Od: 4 lut 2012, 20:10
- Posty: 7
- Skąd: Elbląg
- Auto: Mazda 6 rok 2002
2.0 d 136 KM
Webasto zamontowałem w dniu dzisiejszym wszystkie problemy związane z odpalaniem samochodu znikneły.
Wszystko działa super.
Wszystko działa super.

- Od: 4 lut 2012, 20:10
- Posty: 7
- Skąd: Elbląg
- Auto: Mazda 6 rok 2002
2.0 d 136 KM
mądry napisał(a):...miałeś kiepsko zaślepiony przewód zasilający webasto i z tamtąd silnik łapał lewe powietrze...
i to jest pewniak.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam. Mam taki sam problem jak w temacie ze swoją m6 citd wystarczy, ze postoi około 12 godzin bez odpalania i już trzeba długo kręcić a po starcie przez jakieś 3 może 5 minut dość głośno klekocze. Prawdziwy problem pojawia się przy mrozach wystarczy -5 stoi całą noc i rano bez samostartu nie podchodź. Po odpaleniu nie mam problemu z przyspieszeniem i auto nie gaśnie. mój cały problem tkwi w uruchomieniu silnika Filtr powietrza i paliwa wymieniany rok temu przymierzam się do wymiany, napewno to nie zaszkodzi ale wydaje mi się że nie pomoże. Komputer błędów nie pokazuje więcej mechanikom w mojej okolicy nie dam zrobić przy samochodzie bo kończy się to unieruchomieniem auta na dwa miesiące i wymienianiu wszystkiego co się da (metoda prób i błędów) a fantazje mają wysoką co im szkodzi klient płaci w ten sposób mam cały bagażnik części które kupił mechanik i dalej ten sam problem niestety mechanik nie dostał ani grosza bo nic nie naprawił i już nie chce ani pieniędzy ani części ani naprawiać dalej mojego auta:)
-
łapa119
wymień filter paliwa(obejrzyj jego zawartosc: woda parafina itp..) i najlepiej tez paliwo wymień na dobre/zimowe, a jesli efekt nieodpalania nie minie, to napisz, otrzmasz dalsze wskazówki
pozdr.
Enduro
pozdr.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Dzięki za odp. więc tak filtry kupiłem już wcześniej filtr paliwa knecht po założeniu pod pompowaniu ręczną pompką problem ten sam przed założeniem specjalnie jej nie odpalałem. Parafiny nie było. Paliwo może nie jest najlepsze ale takie trudno dostać w naszym kraju. Posiadam dwie m6 ta z którą jest problem ma 270tys a druga rok młodsza 340tys przebiegi oryginalne jeżdżą na tym samym paliwie i z tą drugą poza tylnymi zaciskami nie ma żadnego problemu dodam że tą z którą nie ma problemów często jestem w Rosji i często jest konieczność tankowania na tamtejszych stacjach i pomino przebiegu chodzi jak szwajcarski zegarek. Mam jeszcze jedno pytanie bo silnik zachowuje się tak jakby w nieuzasadniony sposób nie dostawał paliwa ale przycisk na ręcznej pompce zawsze jest twardy i pompowanie nic nie pomaga. SCV podmieniany żadnych efektów listwa cr z czujnikiem też bez zmian. Prosiłbym o kolejne wskazówki. Z góry dzięki.
-
łapa119
Witam serdecznie wszystkich!
Jestem ,,szczęśliwym"
posiadaczem mazdy 6 z 2007 roku 2 litrowego diesla 143KM.
Długi czas borykałem się z przybywającym olejem w silniku. Pozbyłem się problemu poprzez usunięcie filtra DPF i przeprogramowanie sterownika, tak żeby samochód widział czysty filtr i już go nie wypalał.
Od tamtej pory gdy na dworze panuje ujemna temperatura samochód ciężko zapala, ale nie za każdym razem.
dodam że:
-wtryski były wyciągane i sprawdzane na maszynie- są ok!
-zawory wyregulowane
-wszystkie filtry wymienione
-podczas podłączenia komputera zostało sprawdzone jaką temperaturę widzi samochód-świece grzeją dłużej jak jest zimno
Ogólnie brak jakichkolwiek błędów silnika. Nowy akumulator.
CZY SPOTKALIŚCIE SIĘ Z TAKIM PROBLEMEM?
Znajomy Elektro-mechanik powiedział, że może to być problem z dawką rozruchową, ale nie ma pewności-bo nie dzieje się to za każdym razem.
Dodam na 10 zapaleń 3 są nieprawidłowe.
Jestem ,,szczęśliwym"
Długi czas borykałem się z przybywającym olejem w silniku. Pozbyłem się problemu poprzez usunięcie filtra DPF i przeprogramowanie sterownika, tak żeby samochód widział czysty filtr i już go nie wypalał.
Od tamtej pory gdy na dworze panuje ujemna temperatura samochód ciężko zapala, ale nie za każdym razem.
dodam że:
-wtryski były wyciągane i sprawdzane na maszynie- są ok!
-zawory wyregulowane
-wszystkie filtry wymienione
-podczas podłączenia komputera zostało sprawdzone jaką temperaturę widzi samochód-świece grzeją dłużej jak jest zimno
Ogólnie brak jakichkolwiek błędów silnika. Nowy akumulator.
CZY SPOTKALIŚCIE SIĘ Z TAKIM PROBLEMEM?
Znajomy Elektro-mechanik powiedział, że może to być problem z dawką rozruchową, ale nie ma pewności-bo nie dzieje się to za każdym razem.
Dodam na 10 zapaleń 3 są nieprawidłowe.
-
luktrans318
Jaką masz pewność, że świece grzeją? Świece są tylko odbiornikiem prądu, nie są podłączone pod komputer, także po połączeniu ze złączem diagnostycznym nic nie pokaże się. Co najwyżej może jedynie wykazać błąd przekaźnika od świec.
Ostatnio wymieniłem u siebie wszystkie świece bo dwie nie grzały-były spalone, a i rozruch w minusowych temp. był utrudniony ( jak było dodatnio to odpalał normalnie). Sprawdzić świece można miernikiem bez ich wykręcania.
Ostatnio wymieniłem u siebie wszystkie świece bo dwie nie grzały-były spalone, a i rozruch w minusowych temp. był utrudniony ( jak było dodatnio to odpalał normalnie). Sprawdzić świece można miernikiem bez ich wykręcania.
- Od: 26 maja 2013, 21:00
- Posty: 6
- Auto: Mazda 6 2007r , 2,0 MZR-CD 143KM
rewerty napisał(a):...Sprawdzić świece można miernikiem bez ich wykręcania.
aby konkretnie je sprawdzic, polecam je wykrecic, oczyscic i podlaczac do baterii tak aby stwierdzic czy plus/ minus podobnym czasie zagrzewaja sie do czerwona!
badanie miernikiem jest poprawne, ale moze nas wprowadzic w blad.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Dzięki za podpowiedź ze świecami, chociaż wątpię, że to one. Auto jak jest 0 czy -3 zapala źle, a ostatnio był -12 i zapaliło dobrze.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
luktrans318
na zimnym silniku słabo odpala
.myślałem że to świece podejrzewam SCVkto mi pomoże proszę
-
Irek6
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6