Witam,
Czy ktos spodkał się już z taka sytuacja? Gdy jadę ze stałą prędkościa tak mniej wiecej przy 1500-2000 obr. wrasta mi gwałtownie spalanie o 2L i po chwili wraca do poprzedniej wartosci, przy tym wydobywa się dziwne brzeczenie z okolicy kierowcy tak przez 3s.
czy ktos wie co to może być?
Dziwne objawy wrostu spalania/brzeczenie
Strona 1 z 1
- Od: 25 mar 2012, 13:02
- Posty: 32
- Skąd: Komorniki
- Auto: Mazda 6
silnik: 2.0 MZR-CD
rok: 2003
136KM
wtrysk wymieniłem ale nadal dziwne brzęczenie miedzy 1500-2000obr. się załącza co jakiś czas i znowu pokazuje mi komputer spalanie wyższe.
Podciśnienie miałem sprawdzone i jest ok. Czy to może być zawór EGR? czy wtrysk jest znowu walniety?
Podciśnienie miałem sprawdzone i jest ok. Czy to może być zawór EGR? czy wtrysk jest znowu walniety?
- Od: 25 mar 2012, 13:02
- Posty: 32
- Skąd: Komorniki
- Auto: Mazda 6
silnik: 2.0 MZR-CD
rok: 2003
136KM
Nie chccę zkładać nowego tematu bo takowy jest.
Jadę sobie 60 km/h na 3biegu wyświetlacz pokazuje spalanie chwilowe 3,2 do 4l nagle robi się 8-9l a potem za kilometr schodzi z powrotem, jak się zatrzymam to czuję taki zapach jak z webasto. Po otwarciu maski zauważyłem, że silnik jest bardzo nagrzany w okolicach turbiny. Po zgaszeniu słychać jak strzela blacha osłaniająca turbinę. Jak schodzi z obrotów zostaje na 1000 RPM i po chwili schodzi na 750 RPM. Czasem na wolnych obrotach potrafi drgnać obrotami do 1000. FORscan nie wykazuje żadnych błędów. Nie włącza wtym czasie atomatycznego wypalania DPF Silnik pracuje równo nie szarpie podczas przyśpieszania i kontynuacji jazdy. Podejrzewam, że to mogło być powodem zapchania DPF z którym wczoraj walczyłem.Parametr PM_ACC 4 po wypaleniu filtra i przejechaniu 40 km trasy 10 km miasto.
Jakieś ugestie
Jadę sobie 60 km/h na 3biegu wyświetlacz pokazuje spalanie chwilowe 3,2 do 4l nagle robi się 8-9l a potem za kilometr schodzi z powrotem, jak się zatrzymam to czuję taki zapach jak z webasto. Po otwarciu maski zauważyłem, że silnik jest bardzo nagrzany w okolicach turbiny. Po zgaszeniu słychać jak strzela blacha osłaniająca turbinę. Jak schodzi z obrotów zostaje na 1000 RPM i po chwili schodzi na 750 RPM. Czasem na wolnych obrotach potrafi drgnać obrotami do 1000. FORscan nie wykazuje żadnych błędów. Nie włącza wtym czasie atomatycznego wypalania DPF Silnik pracuje równo nie szarpie podczas przyśpieszania i kontynuacji jazdy. Podejrzewam, że to mogło być powodem zapchania DPF z którym wczoraj walczyłem.Parametr PM_ACC 4 po wypaleniu filtra i przejechaniu 40 km trasy 10 km miasto.
Jakieś ugestie
- Od: 16 kwi 2015, 17:34
- Posty: 22
- Auto: Mazda 6 RF7J 143HP 2006
Częściowo znalazłem.
Zauważyłem, że dopuki silnik nie nagrzeje się do 70 stopni to PCM nie korzysta z sondy lambda. Leci z wewnętrznej mapy. PCM cały czas sondę widzi ale ustawia ją:
silnik zimny:
HTR11 – 500 OHM
HTR_11off – 0,02V
HTR11 – 5,69%
O2 – 0,00%
O2S11 – 0,00mA
O2S11_CAL – 1
silnik ciepły:
HTR11 – 34 OHM
HTR11on tym razem – 1,16V
HTR11 – 50-60%
O2 – 15-18%
O2S11 – 1,6-1,9mA
O2S11_CAL – 1
Wskazania te są na wolnych obrotach
Nie wiem czy sondę włącza czujnik temperatury cieczy czy czujnik temperatury na DPF.
Też tak macie
Moż by kto podesłał plk z FORscana .fsl z tych co można zapisać w FORscanie.
Gdzieś czytałem, że sonda pracuje dopiero prawidłowo przy 300 stopniach celsjusza?
Mógłby jakiś dobry człowiek zmierzyc jaka powinna być rezystancja grzałki w sondzie lambda RF7J
Zauważyłem, że dopuki silnik nie nagrzeje się do 70 stopni to PCM nie korzysta z sondy lambda. Leci z wewnętrznej mapy. PCM cały czas sondę widzi ale ustawia ją:
silnik zimny:
HTR11 – 500 OHM
HTR_11off – 0,02V
HTR11 – 5,69%
O2 – 0,00%
O2S11 – 0,00mA
O2S11_CAL – 1
silnik ciepły:
HTR11 – 34 OHM
HTR11on tym razem – 1,16V
HTR11 – 50-60%
O2 – 15-18%
O2S11 – 1,6-1,9mA
O2S11_CAL – 1
Wskazania te są na wolnych obrotach
Nie wiem czy sondę włącza czujnik temperatury cieczy czy czujnik temperatury na DPF.
Też tak macie
Gdzieś czytałem, że sonda pracuje dopiero prawidłowo przy 300 stopniach celsjusza?
Mógłby jakiś dobry człowiek zmierzyc jaka powinna być rezystancja grzałki w sondzie lambda RF7J
- Od: 16 kwi 2015, 17:34
- Posty: 22
- Auto: Mazda 6 RF7J 143HP 2006
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6