Witam,
Mam następujący problem, ponieważ moja mazda 6 z 2003r. ostatnio się zagrzała. Dojechałem w takim stanie okolo 3km powoli do domu. Otworzyłem maskę i chłodnica była zimna. Na szcześcię płynu nie ubyło jak i również ciśnienia nie ma w układzie chłodzenia. Jestem myśli że nie przepaliło mi uszczelki pod głowicą.
I tu moje pytanie do forumowiczów gdzie jest Termostat bo nie mogę go zlokalizować. Przegladałem manuale i również nic tam nie znalazłem.
Jak można to poproszę o jakieś zdjęcie poglądowe lub techniczne.
z góry dziękuję.
Temperatura silnika, termostat ?
Strona 1 z 1
Od dołu przychodzi do pompy najgrubszy wąż. Musisz odkręcić króciec od tego węża, który zakrywa termostat. Jest przykręcony na trzy śrubki na klucz 10.
Dojście jest od dołu i jak ściągniesz osłonę w prawym nadkolu.
Dojście jest od dołu i jak ściągniesz osłonę w prawym nadkolu.
Tak prawa strona od pasażera. Tylko nie ściągaj całe nadkole
, a plastikową osłonę, którą ściąga się, aby dojść do koła pasowego. Nie jest konieczne ściąganie tej osłony choć łatwiej zdjąć wąż, bo opaska jest zazwyczaj od tej strony. Jednak możesz spróbować najpierw dojść z kanału. Nie wymieniałem jeszcze samego termostatu i może uda się to odkręcić bez zdejmowania węża choć wątpię. Ważne żeby uszczelka dobrze siedziała na tym korpusie.
Termostat wymieniony, po złożeniu okazało się, że pompa wody jest uszkodzona lub rozszczelniona bo cieknie z niej płyn chłodzący. Zabrałem się za demontaż i teraz pytanie do Was, czy jest jakiś patent ( sposób) na wykręcenie 3 śruby ( tej której nie widać). Bo niczym nie mogę się do niej dostać. Ktoś może już to robił i coś podpowie.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Zestaw nasadowy 1/4 cala z nasadką 14 wchodzi bez problemu. Można też spróbować podejść 3/8, bo chyba taki ostatnio używałem, ale mogę się mylić
Śruba lubi spaść z nasadki i może się przydać mały magnes do jej wyciągnięcia z zakamarków.
Pompę mam nadzieję kupiłem ori?
Śruba lubi spaść z nasadki i może się przydać mały magnes do jej wyciągnięcia z zakamarków.
Pompę mam nadzieję kupiłem ori?
Mazda 6 GH 2.0 RF7J.
Sytuacja:
Zjeżdżam z autostrady na parking, silnik gorący ma około 85-90stC. Na zewnątrz -5stC.
Czekam na gościa i grzeję się w aucie, podpięty ForsCan i widzę że temperatura płynu chłodniczego spada by po 10-15 minutach temp płynu wskazywała na 59-61stC, czy to norma
Wskazówka temperatury stoi w normie czyli w połowie.
Pytanie, jakie muszą być temperatury płynu by termostat się otwierał i zamykał, są dwa otwarcia termostatu czy jedno zamknięcie i otwarcie
Sytuacja:
Zjeżdżam z autostrady na parking, silnik gorący ma około 85-90stC. Na zewnątrz -5stC.
Czekam na gościa i grzeję się w aucie, podpięty ForsCan i widzę że temperatura płynu chłodniczego spada by po 10-15 minutach temp płynu wskazywała na 59-61stC, czy to norma
Wskazówka temperatury stoi w normie czyli w połowie.
Pytanie, jakie muszą być temperatury płynu by termostat się otwierał i zamykał, są dwa otwarcia termostatu czy jedno zamknięcie i otwarcie
Janusz626 napisał(a): temperatura płynu chłodniczego spada by po 10-15 minutach temp płynu wskazywała na 59-61stC, czy to norma
niestety nie wiem, ale wydaje mi się, że ok.80 – 90st to norma (GG/GY)
Tak, termostat otwiera się w granicach 80-90stC.
Dokładnie termostat zaczyna się otwierać wg manuala przy 82stC.
Chyba powinienem przyjąć odczyt z czujnika temp za prawidłowy, czyli około 60stC na postoju, jeszcze to przeanalizuję ForsCanem
Dokładnie termostat zaczyna się otwierać wg manuala przy 82stC.
Chyba powinienem przyjąć odczyt z czujnika temp za prawidłowy, czyli około 60stC na postoju, jeszcze to przeanalizuję ForsCanem
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6