Zerwany pasek rozrządu mazda 6 – przyczyna ?

Witam,
szukałem po forum ale nie znalazłem nic na temat problemu jaki mnie spotkał a problem mam bardzo poważny. Mianowicie w mojej Mazdzie 6 2.0 z 2002 roku podczas jazdy pękł pasek rozrządu. Pasek był wymieniany 1,5 roku temu na nowy firmy Continental i zostało przejechane na nim niecałe 60.000 km.
Co istotne i bardzo dziwne – pasek nie wygląda w ogóle na zużyty i pękł jakby na skutek zatrzymania silnika – jest on przerwany na długości około 8 cm. Wskutek czego ucierpiał wałek rozrządu – wyłamane zostały 4 dźwigienki.
W chwili obecnej założyłem nowy oryginalny pasek mazdy i wymieniłem uszkodzone dźwigienki na nowe. Silnik chodzi bez problemu – może za wyjątkiem dziwnych dźwięków dobiegających z okolic pompy vacum lub pompy wspomagania ( dźwięk – coś jakby małe śrubki obijały się o metal)
Pytanie – co mogło zatrzymać ten pasek co powinienem sprawdzić żeby nie doszło znowu do takiej samej sytuacji??
Z góry wszystkim dzięki za pomoc.
szukałem po forum ale nie znalazłem nic na temat problemu jaki mnie spotkał a problem mam bardzo poważny. Mianowicie w mojej Mazdzie 6 2.0 z 2002 roku podczas jazdy pękł pasek rozrządu. Pasek był wymieniany 1,5 roku temu na nowy firmy Continental i zostało przejechane na nim niecałe 60.000 km.
Co istotne i bardzo dziwne – pasek nie wygląda w ogóle na zużyty i pękł jakby na skutek zatrzymania silnika – jest on przerwany na długości około 8 cm. Wskutek czego ucierpiał wałek rozrządu – wyłamane zostały 4 dźwigienki.
W chwili obecnej założyłem nowy oryginalny pasek mazdy i wymieniłem uszkodzone dźwigienki na nowe. Silnik chodzi bez problemu – może za wyjątkiem dziwnych dźwięków dobiegających z okolic pompy vacum lub pompy wspomagania ( dźwięk – coś jakby małe śrubki obijały się o metal)
Pytanie – co mogło zatrzymać ten pasek co powinienem sprawdzić żeby nie doszło znowu do takiej samej sytuacji??
Z góry wszystkim dzięki za pomoc.