Strona 1 z 1

Włączył się tryb awaryjny

PostNapisane: 13 lip 2014, 20:29
przez dominik146
Witam.
Dzisiaj bez żadnej widocznej przyczyny w mojej Mazdzie po uruchomieniu silnika włączył się tryb awaryjny. Stało się to po tym jak po uruchomieniu musiałem kilka razy ruszyć w przód i w tył, no ale chyba nie ma to żadnego związku. Obroty wzrastały do 1500 i ani trochę więcej. Po ponownym uruchomieniu silnika problem ustąpił i auto jedzie normalnie. Trochę mnie to martwi bo przede mną dłuższa trasa i nie chciał bym mieć w trakcie jakieś niespodzanki. Nie wiem czy może mieć to związek z notorycznym błędem zaworu egr. Stale świecą mi się 2 kontrolki check engine i trakcja. Byłem już z tym problemem kilka razy w MazVagTech, po każdej wizycie problem ustępuje po czym po max 2 miesiącach wraca. Wymieniono mi już chyba części za 1000zł i w końcu ok roku temu dałem sobie z tym spokój.
Czy ten tryb awaryjny może mieć z tym związek??

Re: Włączył się tryb awaryjny

PostNapisane: 16 lip 2014, 12:02
przez Garbus
Witam!
Miałem identyczny problem. Po ruszeniu ze świateł nagle zapaliła się kontrolka check i kontrolka od kontroli trakcji. Auto podchodziło do max 1500 obrotów. Na biegu jałowym samochód wchodził na obroty normalnie. Działo się to tylko na wrzuconym biegu. Kilkukrotnie gasiłem i zapalałem silnik, lecz to nic nie dało. Dopiero po odłączeniu i ponownym podłączeniu akumulatora kontrolki zgasły i auto jeździ już normalnie przez dwa tygodnie. Dodam, że sytuacja ta miała miejsce 3 dni po czyszczeniu zaworu EGR.
Macie jakieś sugestie odnośnie tego co mogłoby być przyczyną takiego zachowania się samochodu?

Pozdrawiam!

PostNapisane: 16 lip 2014, 12:51
przez rdy
najprostsza sugestia to odczytanie błędów, a nie kasowanie i udawanie że nic się nie stało i może już się więcej nie pojawi

Re: Włączył się tryb awaryjny

PostNapisane: 16 lip 2014, 13:33
przez Garbus
Hej!
Sądzę, że gdybyś miał 300km do domu i do wyboru jechać 10km/h przez cały Wrocław o godzinie 16 do serwisu czy skasować błąd i pojechać dalej wybrałbyś tę drugą opcję. Zwłaszcza gdyby Twoja praca wymagałaby od Ciebie stawienia się na czas w wyznaczonym miejscu :)
Nie napisałem tego złośliwie, lecz ku wyjaśnieniu. Pierwszy raz wyszła taka sytuacja w mojej Maździe, a może ktoś miał podobny problem i go rozwiązał. Zresztą gdybym miał możliwość odczytu tego błędu teraz to nie zadawałbym pytania na forum, lecz go odczytał i spróbowałbym coś z tym fantem zrobić.

Pozdrawiam!

PostNapisane: 16 lip 2014, 16:17
przez tadziol
dominik146 napisał(a):czy może mieć to związek z notorycznym błędem zaworu egr.

a czym się chwali ? ;) P0401 i P0404 ?

Re: Włączył się tryb awaryjny

PostNapisane: 17 lip 2014, 05:48
przez dominik146
Dziwna sprawa ale wczoraj wieczorem znów musiałem kilka razy ruszyć w przód i w tył żeby wyjechać z ciasnego parkingu i znów po tym włączył mi się tryb awaryjny. To nie mógł być zbieg okoliczności. Po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu wszystko wróciło do normy. W poniedziałek jestem umówiony u mechanika, żeby podpiąć auto pod komputer i zobaczymy.

Re: Włączył się tryb awaryjny

PostNapisane: 10 sie 2014, 17:24
przez nieznamsie
i co powiedziała wizyta u mechanika?

A przypadkiem nie jest to powiązane z czujnikiem gazu (nad pedałem) ???

Nagle wchodzi w tryb awaryjny i walą wtryski

PostNapisane: 30 sty 2015, 08:58
przez kielon78
Witam jestem nowy więc na początku wszystkich witam i pozdrawiam.
Wracając do mojego problemu M6 136KM jadę i nagle wchodzi w tryb awaryjny i do tego wtryski tak walą jakby młotem ktoś walił. Z tego też powodu moje pytanie co to może być? dodam czujnik przy pompie nowy,filtr paliwa nowy,wtryskiwacze podkładki nowe. <płacze> <płacze> <płacze> PROSZĘ O POMOC DOPIERO KUPIŁEM M6

PostNapisane: 30 sty 2015, 22:11
przez rdy
błędy sprawdź

PostNapisane: 16 lut 2015, 00:57
przez Enduro
kiedys mialem podobny problem i tygodniami razem z serwisem szukalismy problemu
i wiele wskazywalo na uszkodzony EGR lub PCm!
przed zamowieniem nowego EGRa za ok. 330euro dla pewnosci sprawdzono wiazke kabla miedzy bezpiecznikami pod maska silnika a PCMem
no i jeden kabel byl lekko uszkodzony na tyle ze podawal zamiast ok. 12 tylko 8-9 Volt. <glupek2>
po jego zmostkowaniu auto chodzilo do sprzedazy bezproblemowo.
P.S. nie wiem ktory to kabel!
trzeba przemierzyc wszystkie

E