mazda 6 121PS diesel brak wolnych obrotów i mocy

Witam wszystkich foumowiczów, jestem tutaj od niedawna i proszę o wyrozumiałość.
Krótko chcę opisać mój problem z mazdą 6 diesel 121PS z 2004r
Około miesiąc temu zauważyłem w swojej madzi delikatne falowanie obrotów,ale nie było to nic niepokojącego,gdyż po kilku kilometrach obroty wracały do normy. Po upływie ok. 2 tygodni chcąc rano zapalić samochód pierwszy raz zgasł,po czym bez problemu zapalił (podczas jazdy żadnych niepokojących objawów). Sytuacja ta powtórzyła się jeszcze kilka razy bez względu czy silnik był zimny czy też ciepły.
Tydzień temu moja szóstka odmówiła posłuszeństwa,mimo kilkudziesięciu prób,nie zapaliła (tzn.zaraz gasła mimo wciskania pedału gazu) Wszystkie te objawy wskazywały na zawór SCV, nie czekając zaraz wymieniłem na nowy Denso nr 066.
I tu rozczarowanie,samochód zapala bez problemu,ale zaraz gaśnie,po przytrzymaniu pedału gazu trzyma obroty,podczas jazdy praktycznie brak mocy,chcąc przyspieszyć zaraz szarpie i nie przyspiesza,gdy ujmuje jej gaz delikatnie się "toczy".
Pomyślałem że może wadliwy zawór zakupiłem,i chcąc mieć pewność mechanik zamówił na próbę jeszcze jeden nowy zawór scv z denso i niestety objaw ten sam.
Sam nie wiem gdzie jeszcze szukać przyczyny,dodam że pompa wtryskowa sprawdzona(jest ok.),filtr paliwa wymieniony trzy miesiące temu, sitko w baku sprawdzone,...i co jej jest???
Może ktoś miał podobne problemy i wie gdzie jeszcze zaglądnąć,czekam na każde podpowiedzi
Pozdrawiam.
Krótko chcę opisać mój problem z mazdą 6 diesel 121PS z 2004r
Około miesiąc temu zauważyłem w swojej madzi delikatne falowanie obrotów,ale nie było to nic niepokojącego,gdyż po kilku kilometrach obroty wracały do normy. Po upływie ok. 2 tygodni chcąc rano zapalić samochód pierwszy raz zgasł,po czym bez problemu zapalił (podczas jazdy żadnych niepokojących objawów). Sytuacja ta powtórzyła się jeszcze kilka razy bez względu czy silnik był zimny czy też ciepły.
Tydzień temu moja szóstka odmówiła posłuszeństwa,mimo kilkudziesięciu prób,nie zapaliła (tzn.zaraz gasła mimo wciskania pedału gazu) Wszystkie te objawy wskazywały na zawór SCV, nie czekając zaraz wymieniłem na nowy Denso nr 066.
I tu rozczarowanie,samochód zapala bez problemu,ale zaraz gaśnie,po przytrzymaniu pedału gazu trzyma obroty,podczas jazdy praktycznie brak mocy,chcąc przyspieszyć zaraz szarpie i nie przyspiesza,gdy ujmuje jej gaz delikatnie się "toczy".
Pomyślałem że może wadliwy zawór zakupiłem,i chcąc mieć pewność mechanik zamówił na próbę jeszcze jeden nowy zawór scv z denso i niestety objaw ten sam.
Sam nie wiem gdzie jeszcze szukać przyczyny,dodam że pompa wtryskowa sprawdzona(jest ok.),filtr paliwa wymieniony trzy miesiące temu, sitko w baku sprawdzone,...i co jej jest???
Może ktoś miał podobne problemy i wie gdzie jeszcze zaglądnąć,czekam na każde podpowiedzi
Pozdrawiam.