dziwny dzwięk z rozrządu, prośba o pomoc

Postprzez smile » 6 maja 2014, 23:00

To ja uzupełnię tylko tę dyskusję o prawidłowe wartości ciśnienia.

Oil pressure (reference value) [oil temperature: 100°C {212°F}]
147 kPa {1.5 kgf/cm2, 21 psi} min [1,000 rpm]
343 kPa {3.5 kgf/cm2, 50 psi} min [3,000 rpm]

Co do samych kół, nie ma jakiegoś dużego przełożenia między nimi. Ale nie potrafię powiedzieć, które ma więcej zębów. Mało to istotne raczej.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez tadziol » 6 maja 2014, 23:01

<spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez kingiru » 6 maja 2014, 23:27

tak czy inaczej w sobote miska idzie w dol i zobaczymy co tam siedzi. Przy okazji zobacze stan smoka, ktory byl czyszczony prawie 2 lata wstecz.
Mam tylko pytanie czy zdjecie samej miski stalowej wystarczy, czy trzeba jeszcze plaster odklejac...
I czy ogledziny zebatki wystarcza zeby stwierdzic ze to jest to... Czyli luzy i stan wizualny samej zebatki.
Pedro
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2012, 13:34
Posty: 61 (0/1)
Skąd: Zielona Góra
Auto: MAZDA MPV 2003 MZR-CD 2.0 136km

Postprzez kingiru » 10 maja 2014, 22:39

A wiec... jakie wnioski bo zdjeciu miski.

1. Dokladnie ogladalem wszystkie zeby, na jednym znalazlem minimalny ubytek.
2. W misce olejowej znalazlem 4 opilki metalu nie duzej wielkosci.
3. Co do luzu zebatki kola to ciezko mi stwierdzic czy ten luz co mam to normalny luz,
czy to juz problem... powiedzmy 1-1,5mm
4. Faktycznie ta zebatka na wale jest mniejsza, a zebatka pompy wieksza

Zalaczam filmik
https://www.youtube.com/watch?v=GMUSAst ... e=youtu.be

100% diagnoze daje wymiana rozrzadu, ale to niestety kosztuje...
Pedro
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2012, 13:34
Posty: 61 (0/1)
Skąd: Zielona Góra
Auto: MAZDA MPV 2003 MZR-CD 2.0 136km

Postprzez tadziol » 11 maja 2014, 11:06

Leoo napisał(a):Pompa oleju obraca się z prędkością wału, więc raczej nie ona.

tadziol napisał(a):kolejna słynna teoria ?

kingiru napisał(a): Faktycznie ta zebatka na wale jest mniejsza, a zebatka pompy wieksza

może kolega Leoo następnym razem dobrze się zastanowi zanim coś palnie....
a teraz do rzeczy:
kingiru napisał(a):1. Dokladnie ogladalem wszystkie zeby, na jednym znalazlem minimalny ubytek.

już jest kiepsko...:(
kingiru napisał(a):Co do luzu zebatki kola to ciezko mi stwierdzic czy ten luz co mam to normalny luz,
czy to juz problem... powiedzmy 1-1,5mm

a tu już jest problem... :|
kingiru napisał(a):100% diagnoze daje wymiana rozrzadu

lub pompy oleju,ale rozrząd i tak musisz wymienić,bo masz zamiennik,a poza tym rozrząd wymienić jest łatwiej niż pompę oleju.
jeżeli na filmie jest tak jak w rzeczywistości,to niestety rozrząd nie pomoże.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez kingiru » 11 maja 2014, 16:46

To raczej pompa na 90%. Sciagajac miske zmienilem tez olej przy okazji... i teraz na cieplym silniku jest zdecydowanie ciszej... Czyli raczej nie rozrzad przeciez nie pracuje w oleju, tylko pompa ze swoim napędem.
Pedro
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2012, 13:34
Posty: 61 (0/1)
Skąd: Zielona Góra
Auto: MAZDA MPV 2003 MZR-CD 2.0 136km

Postprzez tadziol » 11 maja 2014, 19:37

kingiru napisał(a):To raczej pompa na 90%

gdyby było inaczej to bym tego nie napisał
tadziol napisał(a):ja znam ten dźwięk.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Leoo » 11 maja 2014, 23:10

tadziol napisał(a):może kolega Leoo następnym razem dobrze się zastanowi zanim coś palnie...

Czego Ty się człowieku znowu czepiasz???
Napisałem gdzieś, że to na pewno nie pompa oleju???
Uważasz, że przełożenie między wałem a pompą ma takie dramatyczne znaczenie???
Jak Ci tak zależy, to policzę zęby na pompie i wale wyjdzie przełożenie zamiast 1:1 np. 1,5:1 i co z tego???
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez tadziol » 11 maja 2014, 23:35

Leoo napisał(a):Napisałem gdzieś, że to na pewno nie pompa oleju???

napisałeś:
Leoo napisał(a):Pompa oleju obraca się z prędkością wału, więc raczej nie ona.

ale zabezpieczyłeś się użyciem słowa raczej
dobre..... <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Leoo » 11 maja 2014, 23:42

tadziol napisał(a):ale zabezpieczyłeś się użyciem słowa raczej
dobre..... <lol>

Musisz uważniej czytać, te haczyki są na Ciebie <lol> <lol> <lol>
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez tadziol » 11 maja 2014, 23:47

Leoo napisał(a):Musisz uważniej czytać, te haczyki są na Ciebie

dzięki za ostrzeżenie,zapamiętam.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Wojek » 28 maja 2014, 11:12

Mam pytanie
Czy rozrząd z tej
= http://allegro.pl/rozrzad-pompa-mazda-6 ... 50651.html
albo tej
http://allegro.pl/rozrzad-pompa-wody-ma ... 82343.html
aukcji nie wydaje się być "wystarczająco oryginalny"

Wiem, że cena jest zaskakująco atrakcyjny w porównaniu z tym
http://www.mazparts.pl/oferta-specjalna ... 3-mpv-citd,
ale wygląda na taki sam za wyjątkiem pompy

Proszę o poradę
Początkujący
 
Od: 15 lip 2011, 19:09
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Auto: MAZDA 3 2.0 SkyENERGY 2014
była
Mazda 6 2.0 Diesel 121kM 2005

Postprzez volf31 » 28 maja 2014, 13:01

Odpowiedź zawsze będzie taka sama – zalecana jest wymiana na części oryginalne (bezdyskusyjnie przynajmniej na tym forum) – wszelkie odstępstwa od reguły właściciel pojazdu bierze na własną odpowiedzialność (dotyczy także pompy wody)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2008, 14:36
Posty: 96 (1/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: 6 2.0 MZR-CD 136KM 2004 GY
121 (B) 50KM 2001

Postprzez kingiru » 28 maja 2014, 21:56

Dokladnie ;) Pompa wody w oryginale chyba jest troche drozsza ;)
Pedro
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2012, 13:34
Posty: 61 (0/1)
Skąd: Zielona Góra
Auto: MAZDA MPV 2003 MZR-CD 2.0 136km

Postprzez kingiru » 10 cze 2014, 17:56

A jak wymienie tylko pompe oleju bedzie jakis efekt??? Z zebata na wale to juz jest wyzsza szkola jazdy ;)
Pedro
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2012, 13:34
Posty: 61 (0/1)
Skąd: Zielona Góra
Auto: MAZDA MPV 2003 MZR-CD 2.0 136km

Postprzez smile » 10 cze 2014, 20:40

Nawet jeśli będzie efekt, to na krótko. Jedna zębatka zużyje drugą.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez kingiru » 16 lip 2014, 21:24

Panowie, szybkie pytanie ;)
Jak zdemontowac "plaster" nad miska olejowa?
Krążą legendy... ze trzeba skrzynie sciagac zeby dwie ostatnie sruby odkrecic, ze sa jakies
wyzlobienia w kole zamachowych... itd itp
Naszlo mnie na wymiane pompy oleju ;)

U mnie osiowo sa takie kanaly w ktorych sa dwie sruby (foto zalaczone), pytanie czy faktycznie sa jeszcze
dodatkowo sruby do ktorych dostep jest po sciagnieciu skrzyni.

Pozdr
Załączniki
DSC00479.JPG
Pedro
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2012, 13:34
Posty: 61 (0/1)
Skąd: Zielona Góra
Auto: MAZDA MPV 2003 MZR-CD 2.0 136km

Postprzez tadziol » 17 lip 2014, 19:52

kingiru napisał(a):Krążą legendy... ze trzeba skrzynie sciagac zeby dwie ostatnie sruby odkrecic, ze sa jakies
wyzlobienia w kole zamachowych... itd itp

nawet w legendach ludowych jest ziarno prawdy <lol>
kingiru napisał(a):czy faktycznie sa jeszcze
dodatkowo sruby do ktorych dostep jest po sciagnieciu skrzyni.

oto owe ziarno prawdy:
trzeba zdjąć skrzynie,sprzęgło,koło 2M,i ku radości swej ujrzysz dwie śruby M6,które są ostatnimi "wrotami do nieba" ;)
dlatego prościej wyjąć silnik+skrzynia i spokojnie rozmontować wszystko "na ziemi".
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez kingiru » 17 lip 2014, 21:13

no to faktycznie zostalo to dobrze przemyslane. Cos w tylu wykrec wszystkie srubki miski olejowej, ale zeby wykrecic ostatnia trzeba zdemontowac kompresor klimatyzacji... U mnie tak bylo ;) zeby bylo latwiej...
Pedro
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2012, 13:34
Posty: 61 (0/1)
Skąd: Zielona Góra
Auto: MAZDA MPV 2003 MZR-CD 2.0 136km

Postprzez blow » 17 maja 2023, 09:11

Mam ten sam dzwięk w GH 2.0
Co rozrząd +pompa h2o wymieniane 20k temu.
Jaka była ostateczna przyczyna dźwięku?
Początkujący
 
Od: 4 paź 2013, 20:26
Posty: 7
Auto: Mazda 6 GH 2,0 diesel 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6