Mazda 6 znikający stukot zaworów

Postprzez puter » 12 kwi 2014, 17:18

Witajcie Forumowicze. Założyłem konto na forum i czytam wasze posty już od około 2 lat. Posiadam też mniej więcej tyle czasu mazdę 6 GY 136 KM. Tym razem jednak nie znalazłem odpowiedzi na mój problem na forum więc jestem zmuszony napisać nowy wątek.
Problem: Na zimnym silniku po odpaleniu słychać stukoczący zawór(lub zawory) oczywiście tylko w trakcie jazdy. I przez około 6-7km jazdy przez miasto.
Wykonałem już ustawianie zaworów metodą z forum (kabelek do masy itd…) niestety nie pomogło.
Samochód nie traci mocy, nie szarpie i się nie dusi a na obroty wchodzi bez problemu. Myślałem, że jest to może podkładka o której piszą użytkownicy ale muszę mieć pewność zanim pojadę na serwis.
Kolejna sprawa jest taka, że nie jestem osobą, którą stać na drogie wydatki autoryzowanego serwisu jednak nie chciałbym trafić do motoryzacyjnego kowala. Mieszkam w Mysłowicach.
Doradźcie co to może być i polećcie porządnego fachurę co mnie nie oszuka i podliczy normalnie. (I OCZYWIŚCIE USUNIE EWENTUALNY PROBLEM)
Ps. Jeśli to coś prostego w naprawie – nie boję się pobrudzić.
puter
 

Postprzez zboq » 12 kwi 2014, 19:56

No kolego kabelek do masy to dla kalibracji wtryskiwaczy i nie w tym silniku. Co do reszty to poszukaj info o mazvagtech :–)

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez Leoo » 13 kwi 2014, 21:58

Wtryski słychać kiedy w CR jest podwyższone ciśnienie. Zainwestuj w ELM327 a FORSCan umożliwi odczyt.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez puter » 17 kwi 2014, 20:09

Wiecie nawet jak odczytam dane z komputera to na wiele mi się to raczej nie zda. Potrzebuję raczej info co to może być. I do kogo się zwrócić żeby mi to naprawił w normalnej cenie.
puter
 

Postprzez smile » 17 kwi 2014, 22:25

puter napisał(a):nawet jak odczytam dane z komputera to na wiele mi się to raczej nie zda.
Ale nam TAK! :)

puter napisał(a):Potrzebuję raczej info co to może być. I do kogo się zwrócić żeby mi to naprawił w normalnej cenie.
<co?> Takie cuda to tylko szklana kula jest w stanie powiedzieć <czarodziej>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Leoo » 18 kwi 2014, 13:46

puter napisał(a):Wiecie nawet jak odczytam dane z komputera to ...

Czasy się zmieniły. Dziś nie naprawisz silnika instalując nowe podzespoły. Wymiana wtrysku, pompy czy zaworu SCV wymaga przeprowadzenia procesu kalibracji.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez tadziol » 18 kwi 2014, 20:26

że zapytam z ciekawości : a lampy HID też ??
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Pioteq25 » 18 kwi 2014, 20:39

HID czyli zenony :) Światła skrętne w nowych mazdach kalibrowane są IDS'em na "zero" :)
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez tadziol » 18 kwi 2014, 21:40

Pioteq25 napisał(a):w nowych mazdach kalibrowane są IDS'em

aha.....a czy GG przedlift też się do tego zalicza ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez klosek6 » 18 kwi 2014, 22:31

Tak w GG też się xenony zeruje ids
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2007, 20:25
Posty: 194 (1/1)
Skąd: Ostróda
Auto: Mazda 6 GJ Kombi 2013 rok 2,2 150Km SH01Diesel

Postprzez NIKO 40 » 23 kwi 2014, 11:55

Leoo napisał(a):
puter napisał(a):Wiecie nawet jak odczytam dane z komputera to ...

Czasy się zmieniły. Dziś nie naprawisz silnika instalując nowe podzespoły. Wymiana wtrysku, pompy czy zaworu SCV wymaga przeprowadzenia procesu kalibracji.



Kto takich bredni ci przyjacielu naopowiadał ?
Przy wymianie SCV kalibracja?
Większej bzdury nie słyszałem <glupek2>
I jeszcze potrzeba kalibracje przy wymianie pompy no pojechałeś na maxa.
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2013, 12:11
Posty: 47 (0/5)

Postprzez Leoo » 23 kwi 2014, 18:34

NIKO 40 napisał(a):Przy wymianie SCV kalibracja?

Człowieku, gdybyś wiedział co robi SCV w pompie CR, to nie stawiałbyś tych znaków zapytania.
No chyba, że jesteś lepszym inżynierem od ekipy projektantów Denso, którzy zupełnie przez pomyłkę zaprojektowali opcję kalibracji pompy <co?>
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez Pioteq25 » 23 kwi 2014, 19:29

NIKO 40 napisał(a):Przy wymianie SCV kalibracja?
Większej bzdury nie słyszałem <glupek2>


Jak myślisz po co w IDS i nawet forscanie jest opcja kalibracji pompy CR??? Kto jest <glupek2>
Sprawdziłem na własnej skórze, że nawet czyszczenie SCV podniosło ciśnienie na wolnych obrotach z 35 na 50bar i ECU sam sobie tego nie skorygował. Dopiero przyuczenie zaworu spowodowało powrót na właściwe ciśnienie. Nie twierdzę że przy każdej wymianie zaworu będą takie różnice, ale po to taka kalibracja jest żeby wymiana pompy i zaworu była idealnie zestrojona do wymaganych wartości.
Przy 50bar na wolnych obrotach nie uruchomi się nigdy kalibracja wtryskiwaczy, bo zaczyna od ciśnienia 35bar ;P
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6