Kopcenie Mazda 6 2.0 MZR-CD

Witam!
Miesiąc temu kupiłem Mazdę 6 z silnikiem diesla 2.0 MZR-CD 136KM. W samochodzie został uszkodzony mechanicznie intercooler (pęknięcie z brzegu), lecz potrzebny mi był samochód i wyciąłem pęknięte "żeberko", zaślepiłem i intercooler już nie syczał. Zakładam ten temat z prośbą o pomoc w kilku problemach. Są to m. in.:
– czarny dym przy szybszym ruszaniu z miejsca oraz wciśnięciu mocniej pedału gazu (wtryski?),
– biały dym przy odpalaniu silnika (?),
– biały dym spod maski przy używaniu auta na krótkich trasach (1-2km) (webasto?)
– zwiększone spalanie (?)
Auto ciągnie lepiej od około 2200 obrotów i przyspiesza równomiernie. Nie zauważyłem spadku mocy silnika. Niedługo chcę się zabrać za wyczyszczenie EGR, smoku, przepustnicy i przepływki. Niestety nie wiem kiedy elementy te były czyszczone, o ile w ogóle były. Dodatkowo chcę sprawdzić stan wtrysków i podkładek pod wtryskami, gdyż z tego co wiem, montowane oryginalnie (te pierwsze) były wadliwe.
Macie jakieś sugestie odnośnie tych problemów? Auto ma aktualnie przejechane 201 000km, lecz sądzę, że przebieg nie jest oryginalny, gdyż 10 letnie auto z silnikiem diesla z tym przebiegiem to raczej mało realne
Pozdrawiam!
Miesiąc temu kupiłem Mazdę 6 z silnikiem diesla 2.0 MZR-CD 136KM. W samochodzie został uszkodzony mechanicznie intercooler (pęknięcie z brzegu), lecz potrzebny mi był samochód i wyciąłem pęknięte "żeberko", zaślepiłem i intercooler już nie syczał. Zakładam ten temat z prośbą o pomoc w kilku problemach. Są to m. in.:
– czarny dym przy szybszym ruszaniu z miejsca oraz wciśnięciu mocniej pedału gazu (wtryski?),
– biały dym przy odpalaniu silnika (?),
– biały dym spod maski przy używaniu auta na krótkich trasach (1-2km) (webasto?)
– zwiększone spalanie (?)
Auto ciągnie lepiej od około 2200 obrotów i przyspiesza równomiernie. Nie zauważyłem spadku mocy silnika. Niedługo chcę się zabrać za wyczyszczenie EGR, smoku, przepustnicy i przepływki. Niestety nie wiem kiedy elementy te były czyszczone, o ile w ogóle były. Dodatkowo chcę sprawdzić stan wtrysków i podkładek pod wtryskami, gdyż z tego co wiem, montowane oryginalnie (te pierwsze) były wadliwe.
Macie jakieś sugestie odnośnie tych problemów? Auto ma aktualnie przejechane 201 000km, lecz sądzę, że przebieg nie jest oryginalny, gdyż 10 letnie auto z silnikiem diesla z tym przebiegiem to raczej mało realne
Pozdrawiam!