Strona 1 z 1

odcina zapłon przy wyższych obrotach

PostNapisane: 27 mar 2014, 19:22
przez renovo
Witam serdecznie.
Mam problem z moja madzia. Przed oddaniem samochodu do warsztatu chcialem zasiegnac opinii od forumowiczow. Dziwne objawy zaczely sie pojawiac od kilku dni. Kiedy obroty silnika dochodza do ok 2.8k wszystko sie wylacza( zapalaja sie wszystkie kontrolki), kiedy zejde ponizej moge dalej kontunuowac jazde. Sprawdzalem na jalowym biegu,wszystko jest ok. Problem wystepuje tylko kiedy jade. Czy to OCU?

Odcina przy 3,8tys obr

PostNapisane: 8 sty 2016, 21:11
przez Burman
Witam. Może opiszę wszystko od początku, zrobiłem remont całego silnika wszystko nowe wraz z blokiem, jednak po remoncie migała kontrolka silnika, trakcji oraz dpf oraz samochód nie wkręcał się więcej niż 2,5tys obrotów próbowałem wypalić ale nic nie dało zawiozłem do zakładu specjalizującego się DPF i decyzja padła na usunięcie go jak decyzja padła tak też zrobiono usunięto DPF oraz usunięto go z komputera (Nie posiadam emulatora) lecz teraz samochód odcina przy 3800 obrotów niby nie problem bo diesel i tak wysoko się go nie kręci lecz skoro tak jest to coś jest nie tak : <nauka> Ani ja ani znajomy mechanik już nie mamy pojęcia dlaczego tak, silnik zrobiony tip top na oryginale (OEM) Macie pomysły co z tym zrobić ? Bo mnie już koszty przerażają a teraz zupełna bezsilność <co?> Za podpowiedzi z góry dziękuję

Re: odcina zapłon przy wyższych obrotach

PostNapisane: 9 sty 2016, 17:02
przez pavlolp
Ja bym proponowal zrobic podgląd parametrow wymaganych I rzeczywistych czy czasem sie nie roznia za duzo . Zobaczysz wtedy czy komp dobrze steruje . A zmieniales moze mape w ecu przy wywaldniu dpf?

PostNapisane: 9 sty 2016, 19:31
przez Burman
Planuje wysłać samochód na mapowanie silnika, oni tam sprawdzą paramtery itp też ?

Re: odcina zapłon przy wyższych obrotach

PostNapisane: 9 sty 2016, 21:20
przez smile
mam dwa typy... albo DPF usunięty przez papudraków... albo DPF wcale nie sprawiał problemów.

Czeski film. Jedź Pan do tych co grzebali. A jak masz dość kosztów i papudraków – kierunek Katowice!

PostNapisane: 10 sty 2016, 19:03
przez Burman
Katowice ? Możesz dać dokładniejsze dane ? Mam tam tylko 130km to może warto by było

Re: odcina zapłon przy wyższych obrotach

PostNapisane: 10 sty 2016, 22:16
przez smile
viewtopic.php?f=92&t=174603

Proszę bardzo :) Do Tadziola zawsze warto!

Na początek bardzo mnie interesuje odczyt temperatury paliwa i temperatury płynu chłodzącego, po rozgrzaniu silnika oczywiście.

PostNapisane: 10 sty 2016, 23:08
przez Burman
A jakiś inny sprawdzony warsztat ? :)

Re: odcina zapłon przy wyższych obrotach

PostNapisane: 11 sty 2016, 19:08
przez smile
A co, Katowice jednak nie po drodze? <oczy>

Re: odcina zapłon przy wyższych obrotach

PostNapisane: 11 sty 2016, 20:01
przez tadziol
Katowice radykalnie odcinają się od napraw samochodów zmodyfikowanych genetycznie.
Warsztat,który usunął DPF wsadził już walutę pod poduszkę i teraz umywa ręce zasłaniając się "brakiem pomysłów".
Ciekawe te usunięcie filtra było naprawdę konieczne ...?

PostNapisane: 11 sty 2016, 21:55
przez Burman
Nie no po drodze tylko tak jak Tadziol opisał, nie podejmują się tego i ja ich rozumiem :) Tylko "Mechanik" który usunął dpf "No powiem Panu, że nie wiem dlaczego tak się dzieje, jestem bezsilny" I już zaczynam myśleć czy nie kupić nowego DPF, zamontować jechać do ASO by komputer ustawili normalnie z DPF.


Panowie tak wyczytałem i może mnie ktoś wychu*** i zrobił na tej zasadzie jak tutaj piszą ?
"WAŻNA INFORMACJA !!! W ostatnim czasie pojawiło się wiele "atrakcyjnych cenowo" ofert usuwania filtrów przez przypadkowe firmy. Większości przypadków taka usługa polega na całkowitym wyłączeniu w sterowniku rejestrowania błędów. Po takiej operacji sterownik faktycznie nie będzie rejestrował błędu związanego z niewłaściwą pracą filtra DPF/FAP, ale również nie będzie rejestrował innych usterek związanych z nieprawidłową pracą silnika. Taki sposób usunięcia filtra powoduje, że w przypadku wystąpienia nieprawidłowej pracy silnika, przeprowadzenie diagnostyki silnika będzie niemożliwe. Silnik będzie pracował w trybie awaryjnym, a komputer diagnostyczny nie wykaże żadnej usterki !!!" Jak oceniacie ?