Strona 1 z 2

Głośna nierówna praca silnika i biały dym

PostNapisane: 3 lut 2014, 22:11
przez grzegorz0924
Witam szukalem odpowiedzi na moj problem ale albo ktos ma podobny problem a nie taki sam albo taki sam ale bez odpowiedzi z rozwiazaniem mianowicie jechalem spokojnie i nagle samochod stracil moc i zaczol kopcic na bialo zatrzymslem auto otwozylem maske i okazalo sie ze pracuje nierowno jak by na trzy cylindry i troche jskby stukal ale niecaly czas po dodaniu troszke gazu troche piszczy wymienilem wtryski i nic niepomoglo myslalem ze moze panewka sie obrucila ale czemu kopci i nierowno pracuje moze to turbina? Jakie sa obiawy uszkodzonej turbiny jak to sprawdzic? Mam nadzieje ze ktos pomoze a nietylko dopisze swoj problem bez rozwiazania z gory bardzo dziekuje

PostNapisane: 6 lut 2014, 20:56
przez grzegorz0924
I co nikt niemial takiego przypadku? Niechce rozbierac silnika bez sesu moze wina jest gdzies bardziej nazewnatrz prosze o jakies wskazowki porady albo cokolwiek co moglo by pomoc z gory dziekuje

Re: Głośna nierówna praca silnika i biały dym

PostNapisane: 6 lut 2014, 21:16
przez smile
Biały dym... a czym ten dym pachnie? Paliwo?! Olej?! Płyn chłodzący? My mamy to wiedzieć?
Mało informacji zamieściłeś, a nikt nie ma szklanej kuli... więc zostałeś pominięty.
Ale ustaliłem kilka faktów...
1. Kupiłeś auto z rozłożonym silnikiem, nie bardzo wiedziałeś jak to poskładać...
2. W zeszłym roku w maju pękł Tobie wał... wstawiłeś drugi wał...
3. Bez szklanej kuli nie powiem co teraz... może uszczelka pod głowicą, może turbina, może silnik znów się rozsypał...

Re: Głośna nierówna praca silnika i biały dym

PostNapisane: 16 lut 2014, 00:49
przez Leoo
Zupełnie bez szklanej kuli można stwierdzić, że uszkodzona jest uszczelka pod głowicą.
Sprawdź poziom płynu chłodzącego.

Re: Głośna nierówna praca silnika i biały dym

PostNapisane: 16 lut 2014, 10:56
przez grzegorz0924
Pekniety wal i uszkodzony silnik to byly dwie różne mazdy. Ta tez jest inna – dym niewiem czym pachnie chyba olejem bo ubywa go, a plynu chlodzacego nie – zdjąlem weze z turbiny i troche oleju jest tylko. Czy to przez to bo troche slyszalem ze zawsze bedzie a didatkowo nierowna praca silnika i piski co to moze oznaczac ?

Re: Głośna nierówna praca silnika i biały dym

PostNapisane: 16 lut 2014, 12:07
przez smile
To może w końcu kupisz jakiś porządny egzemplarz a może Ty nimi po porostu handlujesz?! Jeśli tak, niezły rzeźbiarz z Ciebie...

Re: Głośna nierówna praca silnika i biały dym

PostNapisane: 16 lut 2014, 13:33
przez grzegorz0924
Jedna jest moja druga brata i nie handluje nimi chociaz chce moja sprzedac. Mialem ja 3 lata i zaczela gnic ze niewarto, a brata mazda ma problem z silnikiem o ktorym pisalem. Na pewno po rozebraniu bede wiedzial co sie stalo ale moze nie trzeba bez sesu odrazu tego robic, bo problem jest inny, tylko chyba nikt nie mial takiego przypadku jeszcze

Re: Głośna nierówna praca silnika i biały dym

PostNapisane: 16 lut 2014, 14:29
przez tadziol
jedynie aktualne zaświadczenie lekarskie o dysgrafii powinno ratować przed usuwaniem takich postów.
no chyba,że pisze z kuchenki gazowej.tam może nie być polskich znaków.

Re: Głośna nierówna praca silnika i biały dym

PostNapisane: 16 lut 2014, 14:44
przez grzegorz0924
Pisze z telefonu wiec bede wdzieczny za wyrozumialosc a nie bezsesowne docinki

PostNapisane: 16 lut 2014, 15:02
przez dobrzyn22
tadziol napisał(a):jedynie aktualne zaświadczenie lekarskie o dysgrafii powinno ratować przed usuwaniem takich postów.
no chyba,że pisze z kuchenki gazowej.tam może nie być polskich znaków.


<spoko> <ok>

grzegorz0924 napisał(a):Pisze z telefonu


wiele osób pisze z telefonu i mimo tego da się to przeczytać... Twoje posty są nieczytelne, nie używasz polskich znaków, znaków interpunkcyjnych a do tego masa błędów ortograficznych <oczy>

Jeżeli szukasz pomocy, to popraw to dla własnego dobra

PS.1. poprawiłem nieco Twoje posty, aby było łatwiej się dowiedzieć o co Ci tak naprawdę chodzi..

PS.2. myślę, że Twój telefon ma funkcję pisania ze słownikiem...

Re: Głośna nierówna praca silnika i biały dym

PostNapisane: 16 lut 2014, 15:18
przez grzegorz0924
Postaram sie pisac uważniej i moze wtedy zajmiemy sie moim problemem z samochodem, zamiast moja dysleksja

Re: Głośna nierówna praca silnika i biały dym

PostNapisane: 16 lut 2014, 15:24
przez Leoo
Tylko i wyłącznie woda jest w stanie zabarwić spaliny na biało. To nie jest pierwszy przypadek w historii motoryzacji. Przekonasz się kiedy rozbierzesz silnik.

Re: Głośna nierówna praca silnika i biały dym

PostNapisane: 16 lut 2014, 15:41
przez grzegorz0924
Tylko ze wody nieubywa tylko oleju a kolor jest bialy i moze troszke blekitny

Re: Głośna nierówna praca silnika i biały dym

PostNapisane: 16 lut 2014, 16:10
przez tadziol
grzegorz0924 napisał(a):Postaram sie pisac uważniej i moze wtedy zajmiemy sie moim problemem z samochodem, zamiast moja dysleksja

dyslekcja to problem z mówieniem. <lol>

Leoo napisał(a):Tylko i wyłącznie woda jest w stanie zabarwić spaliny na biało

niekoniecznie.przeanalizuj sytuację,kiedy na jednym cylindrze zawory/zawór wydechowy się nie zamyka.
to prawie taka sama sytuacja jak w przypadku opóźnionego wtrysku.

albo kolego turbina się sypła,albo straciłeś kompresję na 1 cylindrze i to w okolicach magistrali ciśnienia oleju.
i jeszcze jedno...pęknięty tłok.
słaba kompresja przez to i zaciąga olej nad tłok i go spala.

PostNapisane: 16 lut 2014, 16:39
przez Enduro
na 90% nie turbina!
bo jej uszkodzenie nie moze spowodowac pracy na 3 cylindry..
no chyba, ze cos z niej wlecialo do komory spalania i narobilo problemow, ale one z kolei daly by wiecej niekorzystych znakow.

E.

Re: Głośna nierówna praca silnika i biały dym

PostNapisane: 16 lut 2014, 18:05
przez grzegorz0924
Czyli zaczne od zdiecia glowicy tam powinienem znalezc przyczyne olej na zaworach albo pekniety tlok lub pierscienie wtedy powinny byc jakies rysy na cylindrze co swiadczylo by o utracie kompresji spalany olej i piszczenie przy 1700 obrotow silnika jezeli to nie pomoze to wyjme silnik i obejze panewki

Re: Głośna nierówna praca silnika i biały dym

PostNapisane: 16 lut 2014, 20:12
przez tadziol
Enduro napisał(a):na 90% nie turbina!
bo jej uszkodzenie nie moze spowodowac pracy na 3 cylindry..
no chyba, ze cos z niej wlecialo do komory spalania i narobilo problemow, ale one z kolei daly by wiecej niekorzystych znakow.

E.

o tym myślałem pisząc o turbo.uszkodziło np.wirnik,jakimś cudem przeemigrował przez IC i wpadł do cylindra X.podobny efekt dają odkręcające się śrubki z przepustnicy głównej.
teoretyzując:
coś wpada do cylindra,tłok uderza tym czymś o zawór wydechowy,niszczy się jego krawędź i przylgnia,a tłok pęka.
ten cylinder traci kompresję,pęknięty tłok powoduje przedostawanie się oleju do komory spalania,a podawane paliwo zamiast się spalać jest wyrzucane do gorącego kolektora wydechowego i spala się bez dostępu wystarczającej ilości tlenu.efekt – > biały dym.

tyle teorii,poniżej praktyka z mojego warsztatu:
Obrazek

Re: Głośna nierówna praca silnika i biały dym

PostNapisane: 16 lut 2014, 20:33
przez grzegorz0924
Wirnik w turbine obraca sie ale w jednym miejscu jak by troszke ciezej obracalem go palcem, a ile oleju w wezach dolotowych od turba to norma?

PostNapisane: 16 lut 2014, 20:38
przez Enduro
tadziol napisał(a):...np.wirnik,jakimś cudem przeemigrował przez IC i wpadł do cylindra X.podobny efekt dają odkręcające się śrubki z przepustnicy głównej.
.....
to bardzo teoretyczne wersja, zadko spotykana..
ten twoj tlok nie pekl od takiego przypadku,no a srubki z przepustnic na ogol sa wklepywane w denko tloka
ale tak czy owak zadne obce elementy nie maja co tam szukac.
grzegorz0924 napisał(a):...a ile oleju w wezach dolotowych od turba to norma?

to zalezy od przebiegu itp, ale nie moze go zalegac zbyt wiele szczegolnie w Intercoolerze..!
E

Re: Głośna nierówna praca silnika i biały dym

PostNapisane: 16 lut 2014, 21:05
przez grzegorz0924
Intelkulerze niesprawdzalem ale olej dotarl juz do przepustnicy bo z tamtad zdiolem gumowy waz i bylo troszke olejua przebieg 170tys km ale 25 tys km temu mial remont kapitalny silnika bo zatarl sie na czwartej panewke i za jednym zamachem distal rowniez nowe pierscienie tylko turbina byla sprawdzona przez fachowca i wstawiona spowrotem