spoko trochę mnie nie było ale już jestem z naprawioną mazdą
żadna filozofia do pewnych leszczy mieniących się znawcami mazd wstawiłem nie do wujka
połaszczyłem się na termin "od ręki"
sprawa była dosyć prozaiczna, ale zeszło się kilka wątków.
głównym był brudny egr i uszkodzony zawór scv.
pierwsze podejście u wujka: zawór wyczyszczony bryka odpaliła obroty nie skakały.
zrobiłem rundkę kontrolną znów zaczeły się wahać i czasem gasnąć(od magików odebrałem po miesiącu zdechłą, w ogóle nie trybiła i była zdjęta kostka od zaworu scv. nie wiem ile było odpalane tak ale dwa wtryski dostały ostro po pupie.(może już wcześniej były słabe nie wnikam)
w każdym razie "fachowcy" wykluczyli scv, dwa razy wrzucali pompę bo taka była diagnoza a wtryski były w normie.
drugie podejście: wymiana zaworu scv( wcześniej podobno zakładane były dwa sprawne) i na kompie straszne korekty wtrysków cylindrów 2 i 3.
po założeniu w/w używek z rozbitka mało jeżdżonego testuje samochód od 2 tyg i jak na razie wszystkie powyższe objawy zniknęły.
klekotanie wtrysków na zimnym też.
jest moc i przyśpiecha, na jałowym obroty nie skaczą.
jednym słowem ciężko o dobrego mechanika w naszym kraju.
wiem co mówię bo sam mam ojca mechanika na emeryturze i nikt mi kitu nie wciśnie.
a jak jadę do warsztatu to muszę palcem pokazywać i podpowiadać.
wszystko jak w tym nowym programie śmietnikowej telewizji "będzie pan zadowolony" z tvn turbo.
a co ma zrobić laik?
pzdr.
Dopisano 14 mar 2014 14:19:Leoo napisał(a):Zdejmij całkowicie wtyczkę z 3 wtrysku. Jeśli objawy nie zmienią się to problem jest w elektryce. Procesor wtrysku znajduje się na lewym nadkolu od strony skrzyni, sprawdź przejście wiązki do kabli oporowych. Wadliwy może być też sam kabel oporowy. Jeśli na sąsiednich cylindrach mają zbliżone numery, to możesz je podmienić.
kable były podmieniane, akurat miałem fabrycznie same 10 więc no problem
Dopisano 14 mar 2014 14:21:Enduro napisał(a):PCM uszkodzony?
to on dawkuje impulsy na poszczegolne wtryski,
bo jesli one sa okay, paliwo jest i dochodzi do listwy, to brak impulsu na tym 3 wtrysku moze wskazywac na uszkodzony kabel lub PCM/ECU.
to tak dla mnie na logike, choc nie wiem co jescze tam pod maska zmajstowales...
E
nic nie majstrowałem, "fachowcy " taką diagnozę postawili że ECU.
wszystko z elektryką jest git
