wał korbowy

Postprzez Janusz626 » 31 gru 2013, 12:21

pavlolp napisał(a):okazało sie ze na panewki głowne 0.75 a korbowe 1.25 i wychodzi na to ze 5 szlif na korbowodach .masakra

...fakt, niezbity fakt że ktoś to zrobił tylko na przysłowiową "sztukę" jednorazowy epizod kończący się na twoim portfelu... max.3 szlify to i tak wychodzi już na granicy wytrzymałośći... :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Riki » 31 gru 2013, 13:12

wały od RF5C mozna zakładać do RF7J i na odwrót, różnią się tylko bolcem, który wystepuje w RF7J na koło zamachowe :)
wał w RF2A jest inny, tłoki inne – nie pekają, korby inne – cieńsze i jakoś żyją :D

na pewno wpływ ma też niższa moc chociaż jest kilka DiTD o mocy RF5C i daja rade :) moja licznikowo juz prawie 300.000km.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Neonixos666 » 31 gru 2013, 14:31

Riki napisał(a):wał w RF2A jest inny, tłoki inne – nie pekają, korby inne – cieńsze i jakoś żyją :D

masz Riki jakieś fotki jaka jest różnica w wyglądzie i rozmiarach?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Hubix » 31 gru 2013, 17:08

A w Maździe 6 diesel jest wał kuty czy odlewany ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez tadziol » 31 gru 2013, 19:05

specjalistą nie jestem,ale chyba odlew.....
odkuwa byłaby droższa,ale i trwalsza.terenowa Toyota ma silnik 4.2 D ale nie pamiętam nazwy,tam jest tłok kuty,wał i korby chyba też.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez jarek999 » 1 sty 2014, 12:21

Honda Accord 7gen 2.2 i-ctdi ma zakute wał,tłoki i korby.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 12:27
Posty: 164 (0/2)
Skąd: Siedlce
Auto: Była:Fiat 126p el 96r. Renault 19 1.7 92r. Ford Escort 1.4 94r. Mazda 6 2.0MZR CD 121 KM 03r. Mazda 323 C Z5 94r. ASB.Peugeot 307 1.6 16V 03r.ASB Jest: Volvo S60 2.4 170 KM 09r. Jest Kia Cee'd 1.6 07r ASB

Postprzez pavlolp » 1 sty 2014, 20:43

koledzy powiedzcie mi jaka role spełniaja takie 4 blaszki o szerokosci 5mm i wygiete w kształcie łuku znajduja sie one na 3 mocowaniu wału, sa one po obu stronach tego mocowania .
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2013, 10:55
Posty: 36 (0/1)
Auto: Mazda 6 sport active+ 2006 2.0 143km

Postprzez pavlolp » 8 sty 2014, 21:38

madzia poskładana odpaliła od strzała ( w koncu japoniec) wymieniony wał 2m wszystkie płyny takze powina teraz latac :D
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2013, 10:55
Posty: 36 (0/1)
Auto: Mazda 6 sport active+ 2006 2.0 143km

Postprzez arekt2222 » 29 gru 2014, 10:40

Witam przepraszam ze załozyłem nowy watek .Mam pytanie i zalezy mi na konkretnej odpowiedzi mozliwie jak najszybciej.Mianowicie cieknie mi z usczelniacza wału korbowego od strony skrzyni byłem na ogledzinach u mechanika który pracuje w serwisie mazdy i powiedział mi ze ze sama wymiana uszczelniacza moze nie pomóc poniewaz wał ma delikatny luz i ze po wcisnieciu sprzegła wał sie przesuwa i tak jakby wywija uszczelniacz i ze cieknie tylko podczas operowania pedałem sprzęgła.Nie wiem co o tym sadzic poniewaz jezeli faktycznie tak jest to koszta naprawy diametrialnie wzrosna bo trzeba by było wymienic uszczelniacze na wale korbowym (półksięzyce) czy jakos tak zeby wał sie nie przesuwał.Tylko nie wiem czy to co on mówi to nie jest poprostu nabijanie mnie w butelke bo wydaje mi sie ze jakby tak sie działo to ciekło by tez od strony rozrzadu. Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2012, 11:14
Posty: 99
Auto: mazda 6 2,0 citd 2005 r

Postprzez tadziol » 30 gru 2014, 22:53

A jak wymieniałeś silnik,to śruby mocujące dwumasę wkręcono na klej/uszczelniacz ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez arekt2222 » 31 gru 2014, 08:33

Z tego co mi wiadomo to na klej były wkrecane bo podobno tamtedy tez cieknąc moze.
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2012, 11:14
Posty: 99
Auto: mazda 6 2,0 citd 2005 r

Postprzez Enduro » 16 lut 2015, 20:31

często wyciek wynika ze starego simmegingu i z wytartego walu <glupek2>
warto wymienić simmeging i zamontowac go na grubszą dorobioną lub dwie uszczelki ori ,
po to aby miejsce styku bylo inne niż uprzednio.
co do luzu osiowego na wale, to świadczy to o wyeksplatowaniu się panewek bocznych..
niestety ich sprawdzeniu lub wymiana wiąze się z wymontowaniem i rozebraniem silnika na drobne!
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez marwiat » 18 mar 2015, 22:10

Witam, dołączam do wątku żeby nie zakładać nowego
wymieniłem rolkę prowadzącą, łożysko w napinaczu, zamontowałem i z ciekawości uruchomiłem silnik bez paska wielorowkowego ( żeby zobaczyć jak cicho jest bez kręcących się rolek ) i o dziwo jest głośny szum pisk jak z rozpadającego się łożyska :| Kręci się tylko koło pasowe wału i ono tak hałasuje ale tam łożyska chyba nie ma. Co to jest i co z tym zrobić? <co?>
proszę o radę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2009, 08:38
Posty: 53 (2/1)
Skąd: Zakrzew
Auto: M6 GH 2.0 DISI, 2011r.

Postprzez Enduro » 18 mar 2015, 22:54

zdemontuj koniecznie miske oleju.
bo to moze swiadczy o zacieraniu sie silnika.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez marwiat » 19 mar 2015, 09:20

80 tys. km temu była zdjęta i wymyty smok, olej wymieniany co 10 tys (5w40 helix diesel ultra) więc możliwe aby w takich warunkach się zacierał?
Ostatnio edytowano 21 mar 2015, 22:16 przez marwiat, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2009, 08:38
Posty: 53 (2/1)
Skąd: Zakrzew
Auto: M6 GH 2.0 DISI, 2011r.

Postprzez tadziol » 19 mar 2015, 09:22

a przed wymianą łożyska w rolce też był ten szum ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez marwiat » 19 mar 2015, 09:35

chyba tak, denerwowało i sie za to wziołem to było rok temu teraz ponownie zaglądam bo silnik trzepie sprawdzałem wtryski nie leja równo podaja na przelewach. Alternator piszczy od początku i nowy jest w drodze. i chyba turbina zaczyna lekko gwizdać. Moc jest dymu zero w żadnych zakresach obrotów
Kolega podpowiadał że panewki mogą być słabe wg niego najlepszy test na wał to ruszyć z 3 i zobaczyc czy pójdzie i czy grzechoczą. Ruszyłem nawet z 4 biegu cicho i bez wysiłku. Całkiem głupi juz jestem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2009, 08:38
Posty: 53 (2/1)
Skąd: Zakrzew
Auto: M6 GH 2.0 DISI, 2011r.

Postprzez tadziol » 19 mar 2015, 11:27

tzn. rok temu wymieniłeś to łożysko w rolce,a dopiero teraz usłyszałeś,że nadal szumi ?? bo nie bardzo rozumiem :|
a skąd wiesz,że to alternator piszczy ?
pytam,bo mam podobny przypadek i nie potrafię znaleźć źródła dźwięku.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez marwiat » 19 mar 2015, 13:38

rok temu wymieniałem rolki i wtedy zauważyłem że piszczy – szumi samo kolo pasowe. Poskładałem i olałem ten szum koła. Alternator piszczy od początku bo nawet psikałem WD40 w sprzęgiełko i się wyciszał na krótko. Najlepiej zdjąć pasek wielorowkowy i przyjżeć się kazdemu elementowi.
Zgodnie z radą Enduro w sobotę jestem jestem umówiony z mechanikiem na kontrole smoka olejowego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2009, 08:38
Posty: 53 (2/1)
Skąd: Zakrzew
Auto: M6 GH 2.0 DISI, 2011r.

Postprzez tadziol » 19 mar 2015, 22:13

napisz co znalazłeś.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6