wał korbowy

Postprzez Enduro » 15 gru 2013, 17:39

widzialem juz kilkanascie takich walow. <glupek2>
jak ten:
Obrazek
albo ten.
Obrazek

dodam, ze przy takiej awarii nie wolno zapakowac innego walu bez sprawdzenie tj. przeosiowania bloku, bo kolejny remont jest prawie pewny.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Nimrod-PW » 15 gru 2013, 18:56

U mnie pękł przy samej zębatce od napędu pompy olejowej, także środek silnika nie ruszony tłoki całe, brak śladów na gładziach, pierścienie całe także wymieniłem tylko panewki, uszczelniacz i wał.
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2010, 18:20
Posty: 102
Skąd: Radom
Auto: Mazda MPV 2003, 2.0Diesel Karakuri

Postprzez pavlolp » 15 gru 2013, 21:27

a jak pękł przy pierwszym obwarzniku od 2m to tez trzeba sprawdzac osiowosc bloku bo mysle ze przez dwumasa tak sie stało a nie ze blok jest krzywy
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2013, 10:55
Posty: 36 (0/1)
Auto: Mazda 6 sport active+ 2006 2.0 143km

Postprzez Enduro » 15 gru 2013, 21:53

przy takiej awarii nalezy zalozyc, ze blok jest krzywy/wypatrzony!
i wymaga wyosiowania, bo nawet minimalne odchylenie od wartosci nominalnych spowoduje intesywne scieranie sie panewek i zacieranie walu.
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez pavlolp » 15 gru 2013, 22:14

a gdzie takie cos mozna zrobic ile to kosztuje
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2013, 10:55
Posty: 36 (0/1)
Auto: Mazda 6 sport active+ 2006 2.0 143km

Postprzez Enduro » 15 gru 2013, 22:30

w warsztacie mech./ szlifierni o ile mi wiadomo to jest to koszt ok 500-600pln
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez iwon44 » 15 gru 2013, 22:51

Nie zrobisz tego w pierwszym lepszym warsztacie mechanicznym. Z tego co wiem, to pierwsza rzeczą to musi być maszyna współrzędnościowa, dzięki której wogóle da się zmierzyć krzywiznę. Łapać punkty w każdym gnieździe pod panewkę. Zakład musi znać maksymalne odchyłki. Frezowanie, i szlifowanie każdego gniazda pod panewkę główną.
Nie wiem czy koszty nie bedą większe jak kupić używany blok, zmierzyć i zmontować jak prosty.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 19:21
Posty: 294 (3/4)
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 3 BK Z6 05r Active

Postprzez pavlolp » 21 gru 2013, 21:27

z tego co patrze po tych wałach to rf7j rózni sie od rf5c tym ze pomiedzy otworami na sruby ma jeden dodatkowy otwór po to by dobrze 2M ustawic bo czujnik jest na skrzyni
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2013, 10:55
Posty: 36 (0/1)
Auto: Mazda 6 sport active+ 2006 2.0 143km

Postprzez NIKO 40 » 21 gru 2013, 23:53

Panowie przecież te wały są jednakowe.
Zarówno od silnika RF2A jak RF5C a Także RF7J.
Więc do wyboru do koloru niczym się nie różnią.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2013, 12:11
Posty: 47 (0/5)

Postprzez Enduro » 22 gru 2013, 00:34

to jest bzdura!
i mocno mnie dziwi fakt, ze ktos, prawie nowy na forum, w celach reklamowych lansuje sie jako warsztat pseudo Mazdy i pisze takie rzeczy.
i jesli masz zamiar teraz psioczyc, z to ty masz racje, to mozemy oficjalnie/notarialnie dokonac zakladu o to kto ma racje, a ty zadecyduj o co...! <czytaj>
waly od RF5C i od Rf7 J nie sa takie same!
co do Rf2 nie zabieram glosu, ale polecanie zamontowania walu od silnika 90 KM do motoru o mocy prawie 150, to kiepski pomysl,
bo nikt nie da reki, ze te waly sa technologicznie podobnie produkowane i odporne na te same obciazenia!
pozdr.E
Ostatnio edytowano 22 gru 2013, 18:50 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez pavlolp » 22 gru 2013, 10:48

Enduro to powiedz czym sie rózni wał od rf5c a rf7j bo kupiłem wał niby do rf7j a własnie patrze i ten co kupiłem nie ma tego dodatkowego otworu przy mocowaniu 2M i wydaje mi sie ze jest to wał od rf5c .dodam ze wymiary mocowania sa takie same wiec sam juz nie wiem.
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2013, 10:55
Posty: 36 (0/1)
Auto: Mazda 6 sport active+ 2006 2.0 143km

Postprzez Enduro » 22 gru 2013, 12:41

skoro wydaje mi sie tobie ze jest to wał od rf5c
to dlaczego ma jakis tem dodatkowy otworek przy mocowaniu 2M
jesli nie ma roznicy, to nie ma, jesli jest to jest. <ok>
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez pavlolp » 22 gru 2013, 17:10

wydaje mi sie ze tylko to jedyna róznica ale moge sie mylic i dlatego pytam Ciebie bo mówisz ze to dwa rózne wały wiec moze wiesz co mówisz.ten co mi pekł ma otwór na prawidłowe ustawienie 2M a ten co kupiłem go nie ma i obawiam sie o reszte róznic.
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2013, 10:55
Posty: 36 (0/1)
Auto: Mazda 6 sport active+ 2006 2.0 143km

Postprzez Enduro » 22 gru 2013, 17:39

a tryby od pompy oleju sa takie same?
E.
Ostatnio edytowano 22 gru 2013, 18:51 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez NIKO 40 » 22 gru 2013, 23:47

Enduro napisał(a):to jest bzdura!


Tak jak napisałem że wał pasuje do silnika RF5C od RF7J różni się tak ktoś napisał otworem dodatkowym do ustawienia zapłonu ponieważ silnik RF7J ma czujnik położenia wału korbowego umiejscowiony w korpusie skrzyni biegów.
Co do wału korbowego od RF2A gdybyś miał przyjacielu wiedzę to byś wiedział że silnik RF5C jest zmodernizowaną wersją silnika RF2A któremu dołożyli chłodzenie oleju tzw plaster dolny zmienili głowicę i osprzęt.
Tłoki wał korbowy blok jest identyczny.
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2013, 12:11
Posty: 47 (0/5)

Postprzez smile » 23 gru 2013, 00:29

NIKO 40 napisał(a):Panowie przecież te wały są jednakowe.
Zarówno od silnika RF2A jak RF5C a Także RF7J.
Więc do wyboru do koloru niczym się nie różnią.


RF2A ( Premacy 200r 101KM ) RF2A-11-300A
RF5C ( Mazda 6 GY 2002r ) RF5C-11-300A => RF7K-11-300A
RF7J ( Mazda 5 2007r DPF ) RF7K-11-300A

Dane z katalogu EPC by Mazda.
Z powyższego wynika, że RF2A ma swój wał i jest tylko do RF2A ( 323/Premacy/626 )
RF5C ( 2,0 ComanRail bez DPF'a ) miał swój wał RF5C.. po wyczerpaniu zapasów została założona zamienność z nowszym wałem od RF7J ( 2,0 ComanRail z DPF'em ). Do RF7J dopuszcza sie stosowanie wału tylko od RF7J.

Trochę NIKO 40 się z prawdą rozminął.... przypomnę, jesteśmy na forum. Tu liczą się słowa, słowa trzeba ważyć i rozważnie dobierać. Łatwo sobie pogorszyć opinię nie trafionym postem...

A to, że coś można zamontować w miejsce czegoś, bo z zewnątrz to pasuje to nie wszystko. Co do wału wygląd zewnętrzny to jedno, a właściwości materiału ukształtowane obróbką mechaniczną/cieplną/chemiczną to drugie!
Nie wszystko co z zewnątrz jest takie same, jest tym samym w środku... a wręcz przeciwnie, nie ma dwóch identycznych wałów, każdy jest inny. Ale to już wdawanie się w szczegóły np. materiałoznawstwa ( ziarnistość materiału, krystaliczna budowa etc....) :P

Pzdr.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Enduro » 23 gru 2013, 01:41

NIKO 40 napisał(a):....
Tłoki wał korbowy blok jest identyczny...!
<glupek2>

Ja, jako amator zauważyłem, że tłoki w wersji silnika Rf2, Rf5 I Rf7 mają ewidentnie inną komorę spalania, a do każdej muldy dopasowany jest wtrysk paliwa (jego charakterystyka).


Dopisano 22 gru 2013 23:58:

smile napisał(a):.....
Trochę NIKO 40 się z prawdą rozminął.... przypomnę, jesteśmy na forum. Tu liczą się słowa, słowa trzeba ważyć i rozważnie dobierać. Łatwo sobie pogorszyć opinię nie trafionym postem...
...już wdawanie się w szczegóły np. materiałoznawstwa ( ziarnistość materiału, krystaliczna budowa etc....) :P Pzdr.

wg. mnie bardzo mocno się z prawdą rozminął
bo ani tłoki ani wały korbowodowe ani same korbowody nie są takie same,
są w jakimś tam stopniu podobne, jak krowy na łące <dupa>


po pierwszej grubszej awarii silnika i stwierdzeniu przez rzeczoznawce, że podzespoły silnika pochodzą od innych jednostek i po wokandowym starciu z adwokatami poszkodowanego przejrzy na oczy i mu wtedy skrzydła na pewno opadną, bo będzie drogo, bardzo drogo.

i powinien być świadomy, że jako firma jest zobowiązany do udzielenia dwuletniej gwarancji na naprawy!

E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez pavlolp » 23 gru 2013, 11:13

kurcze to juz sam nie wiem co robic z tym wałem bo mam go bez tego otworu. z ustawieniem 2M mozna sobie w prosty sposób poradzic tylko czy dalej cos nie wystapi po złozeniu silnika.
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2013, 10:55
Posty: 36 (0/1)
Auto: Mazda 6 sport active+ 2006 2.0 143km

Postprzez Enduro » 23 gru 2013, 11:37

mozesz go generalnie zamontowac, ale nikt nie da tobie gwarancji, ze bedzie okay.
w sumie to podobne waly, ale na ile ich struktura materialowa jest taka, sama nikt nie wie.
tymbardziej, ze ten od RF7 J pracuje na kpl. innym oleju

swego czasu prowadzilem rozmowy z technikami mazdy w Niemczech i oni sami przyznali,ze niewiele wiedzieli o roznicach w silnikachi w tlokach i ich oznaczeniach itp., bo to mnie wtedy interesowalo.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez NIKO 40 » 23 gru 2013, 22:51

wg. mnie bardzo mocno się z prawdą rozminął
bo ani tłoki ani wały korbowodowe ani same korbowody nie są takie same,
są w jakimś tam stopniu podobne, jak krowy na łące <dupa>



Już wam udowodniłem że skrzynie 6 biegową można założyć do silnika RF5C opisałem to w fotorelacji lecz fachowcy z forum mówili że się nie da że to wszystko co innego.
Bzdura bzdura i jeszcze raz bzdura.

Najpierw rozbierzcie silnik poczytajcie co ma na odlewach jakie symbole potem spróbujcie założyć wał z jednego silnika do drugiego typu a potem wchodźcie na forum i opisujcie to.

Jeśli tego nie zrobiliście to jest <dupa> i tyle.

żegnam CDNN
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2013, 12:11
Posty: 47 (0/5)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6