wał korbowy

Postprzez grzegorz0924 » 10 sty 2012, 22:17

witam wszystkich ponownie mam problem z swoją mazdą a mianowicie silnik zaczął klekotać po rozebraniu okazało się ze dwumas ma luzy około 5 mm na boki i nie wiem czy to przez to i inna wada panewka na czwartym korbowodzie się przękreciła i zatarło czop zaniosłem do szlifowania i okazało się ze jest pęknięty czyli złom ale dostałem drugi wał zatarty na tym samym czopie nie widać pęknięcia ale na oko mało co widać problem jest taki ze zmierzyłem suwmiarką i różnica między tamtymi dobrymi czopami a tym jest niecały 1 minimetr i nie wiem czy nadaje się na szlif czy nie jest za dużo zjechany, ile można maksymalnie zeszlifować czop?
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2010, 01:03
Posty: 41

Postprzez tadziol » 10 sty 2012, 22:35

maksymalny szlif,to -0,75 mm....
ale składałem RF5 na wale powierzonym przez właściciela pojazdu za jego zgodą i wiedzą,gdzie był szlif -1,00 na 4 tłoku.
jakoś jeszcze śmiga <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez grzegorz0924 » 10 sty 2012, 23:08

to jakaś nadzieja ale w tedy panewki na na specjalny wymiar czy można kupić w sklepie na taki szlif?
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2010, 01:03
Posty: 41

Postprzez tadziol » 10 sty 2012, 23:14

gość oddał wał do szlifu.
dostał zrobiony na gotowo z kompletem panewek głównych i korbowodowych.
jutro mogę Ci napisać jakiej produkcji są panwie,ale kojarzę,że niemieckie.....DDR hahaha
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez kris36 » 16 sty 2013, 19:04

czy warto kupić nowy wał jak ponizej:
http://allegro.pl/wal-korbowy-nowy-mazd ... 27680.html
czy lepiej uzuwke ze szlifem? Ktos ma doswiadczenie z tymi z allegro jak w linku. Niby to japonskiej firmy MOTUS?
kris36
 

Postprzez kowox44 » 16 sty 2013, 21:53

Kolego możesz kupić ten wał ale długo nie pojeździsz Mazda bo to chiński wał :D lepiej używki szukać :)
Początkujący
 
Od: 24 lip 2009, 23:17
Posty: 15
Skąd: POLSKA
Auto: Oczywiście mazda6 CITD

Postprzez Hubix » 16 sty 2013, 22:50

Pisze, że Japoński :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez miazga91 » 18 sty 2013, 16:09

Witaj,
Powiem ci tak: sklep bardzo zaufany, kupuję tam wszsytkie części do M6 bo jestem z Wrocka i póki co się nie zawiodłem.
U mnie silnik zatarty na "3". Dodatkowo ktoś wpieprzył takie panewki że brak słów, auto dosłownie było "podrasowane" na handel. Z panewek zostały wiórki:O Korby tak samo, każda inna z innego silnika...
Ale co do wału to proponuje ci kupić nominalny, bez szlifów. Sam właśnie zamówiłem taki i jeśli potrzebujesz to napisz do mnie to dam ci namiary na człowieka z Bydgoszczy który zajmuje się Mazdami i ma wały korbowe nominały po 1500zł, panewki 260zł i wiele innych częsci potrzebnych do kapitalki:) Właśnie przerabiam ten temat, bo zaczeło stukać w silniku :) A co do wałów japońskich/chińskich-ponoć potrafią i po paru miesiącach pęknąć...
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 23:07
Posty: 29
Auto: M 6 GY 2.0 CiDT 136km 2004

Postprzez saverio » 18 sty 2013, 22:29

Witam.
Ogłoszenie wału jest moje. Może kolegę wystawiającego aukcje trochę poniosło z tym japońskim, ale nie jest to chiński wyrób, co niektórzy znawcy mieli okazję stwierdzić. Strona MOTUS jest ogólnie dostępna i można sprawdzić kraj pochodzenia. Od wiosny zeszłego roku sprzedałem już 21 szt. i na żaden nie miałem najmniejszych uwag co do jakości. Także proponuję co niektórym użyć Google, a potem wydawać opinie.
Początkujący
 
Od: 22 mar 2011, 21:48
Posty: 8
Skąd: Wrocław
Auto: 1,8 GE

Postprzez brylek22 » 25 maja 2013, 11:03

A ja mam taki problem, na wolnych obrotach czuć delikatnie pulsowanie pedału sprzęgła, przy wzroście obrotów tak do 2tyś czuć że częstotliwość pulsowań wzrosła, po przekroczeniu tych obrotów zanikają, a przynajmniej ich się już tak nie odczuwa. Po wciśnięciu sprzęgła pulsowania ustają. Wczoraj pytałem miejscowego mechanika, zaczyna specjalizować się w Mazdach i po opowiedzeniu dolegliwości obstawia na pękający wał. Czy przy pękającym wale może dojść do luzów które będą odczuwalne na sprzęgle? Musiały by być luzy po osiowe,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2009, 11:58
Posty: 87
Skąd: BiałobrzegiRad/Sandomierz/ kiedyś był jeszcze Lublin
Auto: Mazda6 GY 2,0D 136kM 2004
Honda VFR 800 FI

Postprzez volf31 » 26 maja 2013, 14:11

A dwumasa już wymieniona ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2008, 14:36
Posty: 96 (1/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: 6 2.0 MZR-CD 136KM 2004 GY
121 (B) 50KM 2001

Postprzez brylek22 » 26 maja 2013, 17:41

no nie, rok temu jak było robione sprzęgło to dwumas jeszcze był w porządku, tylko czy dwumas dawał by takie objawy? nie szarpie przy ruszaniu, na wciśniętym sprzęgle wszystko ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2009, 11:58
Posty: 87
Skąd: BiałobrzegiRad/Sandomierz/ kiedyś był jeszcze Lublin
Auto: Mazda6 GY 2,0D 136kM 2004
Honda VFR 800 FI

Postprzez sam202 » 24 cze 2013, 20:35

brylek22 napisał(a):A ja mam taki problem, na wolnych obrotach czuć delikatnie pulsowanie pedału sprzęgła, przy wzroście obrotów tak do 2tyś czuć że częstotliwość pulsowań wzrosła, po przekroczeniu tych obrotów zanikają, a przynajmniej ich się już tak nie odczuwa. Po wciśnięciu sprzęgła pulsowania ustają. Wczoraj pytałem miejscowego mechanika, zaczyna specjalizować się w Mazdach i po opowiedzeniu dolegliwości obstawia na pękający wał. Czy przy pękającym wale może dojść do luzów które będą odczuwalne na sprzęgle? Musiały by być luzy po osiowe,


Kolego, powiem Ci tak .. miesiąc juz się bujam u mechanika, bo pedał sprzęgła latał pod nogą, aż podskakiwała (Mazda 5 MZR-CD), sprawdzona na dwóch nowych dwumasach (wymieniłem jedną na drugą, bo każda ale 4 tyś. poszły) i nic. A faktycznie okazało się (inny warsztat), że wał pęknięty. Nie chodzi o to, że drgania się przenoszą, a raczej o to , że na pękniętym (na szczęście nie wyszedł bokiem) wale następują szarpnięcia przez szczelinę (pęknięcie bardzie wzdłuż wału) – dwumasa z zasady chce to zniwelować, ale nie daje rady machając w talerzem lewo i w prawo, aż do oporów na sprężynach – stąd szarpnięcia na pedale (nie dlatego, że docisk wibruje). Szkoda, że nie wyszło to wcześniej, bo skrzynię tez juz dałem sobie rozebrać ...
Jakby na to nie patrzeć, to "kupa" z tego.

Na razie wychodzę z szoku finansowego, żeby wejść w następny ... Jeszcze nie wiem, ile rodzajów wału występuje w tych silnikach. Nowego z 8 – 10 tysięcy nie kupię ... i nie wiem, czy brać oryginał po szlifie, czy dobrać coś takiego jak MOTUS... chętnie bym poczytał jakieś porady.
Początkujący
 
Od: 13 lut 2013, 10:29
Posty: 4
Auto: Mazda 5 2006, 2.0 MZR-CD

Postprzez Enduro » 25 cze 2013, 21:44

saverio napisał(a):Witam.
Ogłoszenie wału jest moje. Może kolegę wystawiającego aukcje trochę poniosło z tym japońskim, ale nie jest to chiński wyrób, ..

no to jaki jest producent tego walu!?
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez pavlolp » 14 gru 2013, 11:21

Witam i ostrzegam wszystkich którym zaczyna padac 2M trzeba go wymienic jak najszybciej w przeciwnym wypadku peknie wam wał korbowy ,jak w moim przypadku :( . 2M to niewypał zamieniał ktos go na zwykłe koło zamachowe jesli tak to prosze o opis. silnik to 2.0 143 RF7J.
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2013, 10:55
Posty: 36 (0/1)
Auto: Mazda 6 sport active+ 2006 2.0 143km

Postprzez Nimrod-PW » 14 gru 2013, 12:21

Ja ze swojej strony mogę dodać tylko aby nie zakładać regenerowanego koła dwumasowego bo też walnie wał. Właśnie jestem po naprawie (to już trzecia moja przygoda z silnikiem).
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2010, 18:20
Posty: 102
Skąd: Radom
Auto: Mazda MPV 2003, 2.0Diesel Karakuri

Postprzez pavlolp » 14 gru 2013, 13:17

a ile przejechałes po regeneracji 2M.
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2013, 10:55
Posty: 36 (0/1)
Auto: Mazda 6 sport active+ 2006 2.0 143km

Postprzez Nimrod-PW » 14 gru 2013, 13:59

Niecałe 8 tyś. km
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2010, 18:20
Posty: 102
Skąd: Radom
Auto: Mazda MPV 2003, 2.0Diesel Karakuri

Postprzez pavlolp » 15 gru 2013, 11:14

ooo t nie duzo. i wymieniałes wał na uzywany czy jakis nowy. i jeszcze jedno wał w rf7j jest taki sam jak w rf5c ? bo z tego co widziałem na allegro tak to tak twierdza.
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2013, 10:55
Posty: 36 (0/1)
Auto: Mazda 6 sport active+ 2006 2.0 143km

Postprzez Nimrod-PW » 15 gru 2013, 13:28

Wał używany nominał co do różnicy RF5C i RF7J to nie wiem czy nie różnią się zębatką napędu pompy oleju, wiem że dwumasa się różni i nie można nałożyć z RF7J do RF5C.
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2010, 18:20
Posty: 102
Skąd: Radom
Auto: Mazda MPV 2003, 2.0Diesel Karakuri

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6