Strona 1 z 3

Problemy po remoncie silnika – diesel

PostNapisane: 3 gru 2013, 20:18
przez syrena
Mazda 6 diesel 136 km, 2003 r.

Nowe panewki, szlif wału, nowy rozrząd i sprzęgło.

Pierwsza próba po zalaniu oleju i płynów i nic. Nie odpala. Ale widzę że są wycieki z jednej z rurek pompy paliwa. odkręciłem wyczyściłem i odpaliłem <jupi>

Po chwili okazało się że po naciśnięciu na pedał gazu powyżej 2000 obrotów auto gaśnie zapala się kontrolka trakcji. Tak jest za każdym razem. Wkręca się na obroty ładnie ale po puszczeniu pedału gaśnie. Kolega podłączył komputer i pokazał usterkę "duże wycieki z układu paliwowego". Po skasowaniu błędów znowu pojawia się ten sam komunikat. Odpala normalnie.

Proszę o jakieś sugestie. Fizycznie wycieków nie widać.

Re: Poprawki po remoncie silnika

PostNapisane: 4 gru 2013, 14:46
przez banzai54
Wtryskiwacze mogą Ci przelewać, miałem tak samo w tamtym roku :) Zrób test przelewowy.

Re: Poprawki po remoncie silnika

PostNapisane: 4 gru 2013, 19:51
przez syrena
sprawdziłem przelewy – jest idealnie równo.


tak jak pisałem, gaśnie jak się gwałtownie puszcza pedał gazu powyżej 2000 obrotów <co?>

Re: Poprawki po remoncie silnika

PostNapisane: 4 gru 2013, 23:30
przez banzai54
Jak jest idealnie równo to może wszystkie leją :P
Jeżeli to nie wtryski to może być zawór SCV chociaż i tak obstawiałbym wtryski albo pompę.

Re: Poprawki po remoncie silnika

PostNapisane: 4 gru 2013, 23:50
przez syrena
wtryski sprawdzane były przed remontem, 2 stare 2 nowe.

Zawór SCV możliwe.
A pomp niby czemu. skoro ładnie trzyma na każdych obrotach? jedynie przy zejściu silnik gaśnie.

Re: Poprawki po remoncie silnika

PostNapisane: 5 gru 2013, 11:38
przez banzai54
Filtr zmieniłeś? Sprawdź czy zawór SCV jest ze starej wadliwej serii, gdzieś na forum o tym piszę :)
pozdro

Re: Poprawki po remoncie silnika

PostNapisane: 5 gru 2013, 23:18
przez razzor
A jakim sprzętem kolega podłączał? A wtyczki masz dobrze pozakładane? Wyjmowałeś silnik?

PostNapisane: 6 gru 2013, 21:35
przez syrena
banzai54 napisał(a):Filtr zmieniłeś? Sprawdź czy zawór SCV jest ze starej wadliwej serii, gdzieś na forum o tym piszę :)
pozdro


tak zmieniłem filtr, zawór jest z wadliwej serii 006

Dopisano 6 gru 2013, 20:39:

razzor napisał(a):A jakim sprzętem kolega podłączał? A wtyczki masz dobrze pozakładane? Wyjmowałeś silnik?


Nie wiem co to za sprzęt, ale nie ma opcji pokazania ciśnienia w układzie.

Silnik wyjmowałem, a wtyczki raczej mam dobrze pozakładane, sprawdzę jeszcze raz. Masz na myśli jakieś konkretne wtyczki?

Puki nie mam możliwości sprawdzenia ciśnienia, co mogę jeszcze sam sprawdzić?

Dopisano 6 gru 2013, 20:46:

Auto odpala normalnie, na wolnych dzisiaj zauważyłem że lekko faluje ale nie zawsze przy tym trzęsie trochę całą budą, w pierwszym momencie posądziłem 2masę lub poduszki. Jak silnik jest już rozgrzany to w jakim zakresie obrotów powinien pracować na biegu jałowym?

no i dalej..

Na obroty wkręca się świetnie, puki trzymam pedał to wszystko ok, jak puszę to silnik gaśnie i zapala się kontrolka trakcji. Puki ona się pali silnik nie zapala.

Filtr nowy, wtryski sprawdzone w tym 2 ze sklepu nowe, wycieków nie widać.

Komunikat komputera "wykryto duże nieszczelności w układzie paliwowym."

Dopisano 6 gru 2013, 20:59:

dodam jeszcze że poniżej 2000 obrotów da się normalnie jechać.

PostNapisane: 6 gru 2013, 23:33
przez jaciek
[quote="syrena"] zawór jest z wadliwej serii 006,trzeba go wymienic i klopoty sie skoncza :)

PostNapisane: 7 gru 2013, 00:10
przez Enduro
trudna lekko sprawa,
jesli wszystko poskladales jak nalezy,
to przyczyna wg.twego testu jest\moze byc
albo w pompie wtryskowej +SCV albo w listwie wtryskowej lub we wtryskach.
E.

PostNapisane: 9 gru 2013, 12:34
przez syrena
teraz już jest inny objaw:

odpala na sekundę i gaśnie po czym zapala się jak dotychczas kontrolka kontroli trakcji...

PostNapisane: 9 gru 2013, 12:45
przez Enduro
to swiadczy o odcieciu wtrysku paliwa.
E.

Re: Poprawki po remoncie silnika

PostNapisane: 9 gru 2013, 17:25
przez syrena
E. możesz konkretniej... <co?>

ja skłaniam się coraz bardziej do SCV, nawet już zamówiłem – tylko jak otworzę to nie mogę już oddać :(

mam dostęp do programu diagnostycznego auto.com ale ten nie ma opcji odczytu ciśnienia paliwa na listwie, jakim programem mogę to odczytać?

PostNapisane: 9 gru 2013, 17:36
przez Enduro
syrena napisał(a):..
mam dostęp do programu diagnostycznego auto.com ale ten nie ma opcji odczytu ciśnienia paliwa na listwie, jakim programem mogę to odczytać?

jedyny lub jeden z niewielu testerow, ktore cos moze konkretniej pokazac, to ori. mazdy "VCM".
E.

PostNapisane: 9 gru 2013, 17:44
przez bieski
A może to ten przewód masy koło filtra, albo ta wiązka na intercoolerze ?

PostNapisane: 9 gru 2013, 21:36
przez Enduro
wtedy nie odpala nawet na chwile
E.

Re: Poprawki po remoncie silnika

PostNapisane: 10 gru 2013, 20:15
przez mariunio6
a korekty dawki wtrysku dla nowych wtrysków wprowadziłeś do PCM?

PostNapisane: 10 gru 2013, 22:05
przez Enduro
sam na pewno tej korekty nie wprowadzil!
ponadto niekorzystna dawka wtrysku nie powinny powodowac takich objawow.
no chyba, ze wtryski nie trzymaja i nie ma cisnienia wtrysku, bo wtedy nie da rady odpalic mieszanki ON,
ale to wtedy tez by nawet na chwile nie odpalil.
wg. mnie jest cos nie tak, ze PCM po odpaleniu stwierdza problem i wygasza proces taktowania
E.

Re: Poprawki po remoncie silnika

PostNapisane: 11 gru 2013, 00:30
przez syrena
dzisiaj założyłem nowy zawór scv – bez zmian, jestem załamany :(

PostNapisane: 1 mar 2014, 17:03
przez arkades
i jak?
udało Ci się rozwiązać problem?