Brak mocy do 3000rpm

Postprzez aryu » 16 paź 2013, 22:50

Zakladam nowy watek bo mimo iz znalazlem kilka podobnych to ani jeden nie byl taki sam.
Jak w temacie auto nie ma prawie wogole mocy do 3000rpm po przekroczeniu tych obrotow wrzuca w siedzenie. Na wolnych obrotach po chwili zaczyna falowac. Odpinalem przepływomierz i silnik zaczyna glosniej pracowac ale obroty po chwili sie wyrownuja mimo to gdy sie przejechalem efekt byl ten sam <glupek2> . wczesniej zdazalo mi sie ze obroty troche falowaly i na kilka chwil tracil moc ale nie dzialo sie to zbyt czesto, teraz jest tak prawie caly czas. Raz tylko po odpaleniu normalnie ruszyl ale po jakims kilometrze znowu to samo. Wczesniej o falujace obroty i braki mocy obwinialem SCV i juz w sumie jeden zamowilem – ma przyjsc w piatek. Prosze napiszcie czy to moze byc objaw tego czujnika bo spac ze strachu nie moge. Dodam ze podkladki po wtryskami wymienione, smok wyczyszczony, rozrzad zmieniony 2 miesiace temu. Tydzien temu bylem na serwisie mazdy na kalibracji wtryskow, przebiegla ona bez problemow a silnik wydaje mi sie ze zaczal troszke ciszej pracowac. Panowie w serwisie stwierdzili ze silnik jest w dobrym stanie i nie mam o co sie bac – a tu jednak... Prosze napiszcie co to moze byc bo juz sie boje...


Sorki z rozpedu dodalem do glowniego forum – prosze o przeniesienie do dzialu diesel.
Początkujący
 
Od: 4 wrz 2013, 14:38
Posty: 26
Auto: Mazda 6
2.0 Diesel 143km
2006

Postprzez Zdzirson » 16 paź 2013, 23:39

Jakieś kody błędów?
Może sonda?
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2013, 22:07
Posty: 76
Skąd: Wrocław/Jarosław
Auto: Mazda 6 GY LF-DE '06

Postprzez aryu » 17 paź 2013, 05:44

Na desce zero ale podjade do mechanika zeby dokladnie sprawdzic. najgorsze jest to ze pracuje po 12h i nie mam zbyt duzo czasu na mechanika przed weekendem.
Początkujący
 
Od: 4 wrz 2013, 14:38
Posty: 26
Auto: Mazda 6
2.0 Diesel 143km
2006

Postprzez matthies » 17 paź 2013, 16:42

zamów sobie złącze diagnostyczne za 40 parę złotych i sam sobie odczytasz błędy.
zaoszczędzisz, bo za każde badanie tyle biorą, a zakup złącza jest dla ciebie wydatkiem jednorazowym i później sam będziesz mógł to sobie sprawdzać.
Zapytasz jakie złącze? zapraszam tutaj --> viewtopic.php?f=60&t=50971 szczególnie ostatnie 3-5 stron tematu.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez aryu » 18 paź 2013, 19:29

I jedna rzecz mogę wykluczyć, mianowicie SCV. Po wymianie może i jest odrobine lepiej ale to odrobine to dużo za mało (wcześniej palila na dotyk teraz ze 2 sekundy kreci – dziwne). Oddalem auto na serwis Madzi zobaczymy co powiedzą.
ps. udałem niezadowolonego klienta i zrzuciłem trochę wine na nich. Powiedzialem, ze po tej kalibracji co mi ja tydzień temu robili tak się stało... zobaczymy.

Dopisano 18 paź 2013, 21:31:

Mam jeszcze jedno pytanie. Chodzi o wtryski. Jakieś dwa miesiące po zakupie auta miałem bardzo podobne obawy. Auto było wtedy jeszcze na gwarancji dealera od którego je kupiłem wiec najnormalniej w świecie samochód oddałem do naprawy. Mechanicy stwierdzili ze to wina wtryskow które zostały wymienione. Wiec jeśli tydzień temu byłem w serwisie na kalibracji która przebiegła bez problemu to czy możliwe jest ze znowu jest coś nie tak z wtryskami? Gdzieś czytałem że jeśli wtryski są uszkodzone to kalibracja nie powiedzie się... Prawda?

Dopisano 19 paź 2013, 19:29:

Mam wrażenie, że piszę sam siebie.... Jednak opiszę mój przypadek do końca bo może komuś się to przyda. Dostałem dzisiaj telefon z serwisu, że winny moim problemom jest zawór EGR – autko ma być gotowe na wtorek. Jak odbiorę to napisze czy to rzeczywiście ten problem.
Początkujący
 
Od: 4 wrz 2013, 14:38
Posty: 26
Auto: Mazda 6
2.0 Diesel 143km
2006

Postprzez maciu1922 » 22 paź 2013, 20:46

Jak odbierzesz samochód to się pochwal. Mam chyba podobny objaw – kiedyś mi ciągnął bardziej z dołu, a teraz z wysokich obrotów i właśnie nie wiem co to jest.

Dodatkowo mam coś takiego jak klepanie (tak jak by zawór, ale wszystkie były sprawdzane 2razy) w okolicach 2-2,3tys obrotów przy przyspieszaniu – po rozgrzaniu silnika niemalże niesłyszalne, ale na zimnym to daje popis na maxa. Czy egr może tak klepać jak niewyregulowany zawór?

Wiem, że mój egr nie jest już w najlepszym stanie, kilka razy był czyszczony i po każdym razie na chwile to pomagało. Ma niestety rysę na zaworku domykającym – ale jakoś zrobiłem już tak około 100tys i mnie to nie bolało.
Teraz samochód pali mi około litr więcej niż normalnie i szukam przyczyny – a wiąże się to z częstszym wypalaniem DPF.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 maja 2009, 19:57
Posty: 17
Skąd: okolice Poznania
Auto: Była:
M5'06 MZR-CD 110KM DPF
33zł/100km
Obecnie:
C3'10 1,6hdi 90KM
24zł/100km

Postprzez aryu » 22 paź 2013, 20:59

Na pewno napisze. Madzia miala byc na dzisiaj gotowa ale dostalem telefon, ze bedzie dopiero jutro. Co do stukania to tez tak mialem. Winna byla rolka lub jakies lozysko paska alternatora. Nie jestem pewien dokladnie ktora bo naprawili mi to na serwisie zupelnie przy okazji kiedy bylem tam z czyms innym. Moze Ci sie to wydawac dziwne ale radze sprawdzic.
Początkujący
 
Od: 4 wrz 2013, 14:38
Posty: 26
Auto: Mazda 6
2.0 Diesel 143km
2006

Postprzez aryu » 23 paź 2013, 23:19

No i udalo sie :)
Odebralem samochod dzisiaj popoludniu. Wszystko wyglada ok obroty w ogole nie faluja, nic nie kopci, mocy ma jakby troche wiecej niz wczesniej i co rownie wazne ciagnie rowno z niskich obrotow az do konca. Ogolnie wszystko na plus (poza stanem portfela -385 funtow).

Ps. maciu1922 wczesniej zapomnialem napisac, ze przy tych wszystkich objawach auto tez masakrycznie kopcilo (poprzedni wlasciciel usuna DPF). Moze twoja tez kopci ale tego nie widzisz bo wylapuje to wlasnie DPF ktory pewnie przez to teraz czesciej sie wypala.


Pozdrawiam Artur
Początkujący
 
Od: 4 wrz 2013, 14:38
Posty: 26
Auto: Mazda 6
2.0 Diesel 143km
2006

Postprzez Li Mu Bai » 23 paź 2013, 23:34

Aryu od jakich mniej więcej obrotów masz zauwazalny "ciąg "?

No i gratki, że znowu możesz cieszyć się autkiem :)
Ale też napisz za co Cię skasowali lub co zrobili.
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2013, 16:38
Posty: 293 (14/16)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP skyX Enso

Postprzez aryu » 24 paź 2013, 13:25

Li Mu Bai napisał(a):Aryu od jakich mniej więcej obrotów masz zauwazalny "ciąg "?

Tzn. Mam chyba normalnie teraz tak jak powinno być w dieslu. Mój problem był taki ze nie chodzilo o maly brak mocy tylko nie było jej prawie wogole. Wieczorem parkowałem auto na wzniesieniu żeby się rano rozpedzic i dociagnac go do około 3000. Na prostej drodze rozpędzenie się na pierwszym biegu do tych obrotow zajmowalo około 2 minuty co było prawie niemożliwe bo nie mam obok mojego domu tak długiego prostego odcinka drogi.
Ok ale specjalnie sprawdziłem to dzisiaj dla Ciebie:
Na pierwszych trzech biegach równo "ciagnie" już od 1000rpm od 4 tego w gore czuc roznice przy około 2000rpm ale nie ma efektu zadnej dziury.

Ale też napisz za co Cię skasowali lub co zrobili.


Tak jak pisałem wyżej wymieniony został EGR
Początkujący
 
Od: 4 wrz 2013, 14:38
Posty: 26
Auto: Mazda 6
2.0 Diesel 143km
2006

Postprzez Li Mu Bai » 24 paź 2013, 19:59

aryu dziękuję :) czyli u Ciebie to już był bardzo drastyczny brak mocy.
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2013, 16:38
Posty: 293 (14/16)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP skyX Enso

Postprzez Janusz626 » 27 gru 2013, 10:59

aryu napisał(a): auto nie ma prawie wogole mocy
aryu napisał(a):Oddalem auto na serwis Madzi zobaczymy co powiedzą
aryu napisał(a):No i udalo sie
Odebralem samochod dzisiaj popoludniu. Wszystko wyglada ok obroty w ogole nie faluja, nic nie kopci, mocy ma jakby troche wiecej niz wczesniej i co rownie wazne ciagnie rowno z niskich obrotow az do konca. Ogolnie wszystko na plus (poza stanem portfela -385 funtow).

...wiesz może co zrobili jak usprawnili ??
aryu napisał(a):Tak jak pisałem wyżej wymieniony został EGR

...przepraszam nie doczytałem <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez zielony700 » 27 gru 2013, 15:12

Mam podobne objawy, dopiero od ok. 3 tys. zaczyna Mazda ciągnąć, rozłączałem kostke od Webasto i tak się stało.
EGRa mam zaślepionego więc dziwne..

Dopisano 27 gru 2013, 22:39:

Miałem identycznie, ułamał się plastikowy 'siutek' od tego filterka idącego do turbo, co to jest?
Załączniki
20131227_211706.jpg
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2013, 15:42
Posty: 35
Auto: Mazda 6
2003r
CITD 2.0

Postprzez FaYaH » 4 sty 2014, 17:12

zielony700 napisał(a):Mam podobne objawy, dopiero od ok. 3 tys. zaczyna Mazda ciągnąć, rozłączałem kostke od Webasto i tak się stało.
EGRa mam zaślepionego więc dziwne..

Dopisano 27 gru 2013, 22:39:

Miałem identycznie, ułamał się plastikowy 'siutek' od tego filterka idącego do turbo, co to jest?


Dokładnie to samo u mnie było, pokleiłem ten siutek i teraz dopiero auto zaczęło zapier...ać :D
To jest chyba filterek, a ten przewód to do sterowania podciśnieniem zaworu regulującego położenie łopatek w turbo
Początkujący
 
Od: 21 paź 2013, 21:53
Posty: 2
Auto: MAZDA 6 GG 2.0 CiTD 2004

Postprzez MasterB » 25 paź 2014, 16:55

Ech, mam identyczne objawy :(
Silnik odpala w miarę normalnie, a potem zaczynają się jaja. Falowanie obrotów na luzie, prawie zerowe przyspieszenie (bywa i gaśnięcie), szarpanie. Nawet na luzie ledwo się wkręca na obroty, i to ze sporym szarpaniem. U mnie dymienia nie widać bo mam DPF.
Jak już przekroczy około 3100-3200 obrotów, rwie do przodu jak głupi.
Sczytałem błędy Forscanem i wyskoczył tylko jeden – P0104.
Coś mnie magdalena ostatnio zawodzi – zawór podciśnienia, potem zapchany DPF a teraz to.
W środę jadę do mechanika, dam znać czy u mnie też zawinił EGR.
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 18:03
Posty: 90
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2006 GY 2.0 143KM

Postprzez krystian77 » 25 paź 2014, 22:50

Błąd wskazuje na uszkodzenie MAF.
Spróbuj pożyczyć od któregoś z kolegów przepływomierz. Być może to rozwiąże problem.
Możesz też spróbować go sprawdzić za pomocą Forscana i ELMa.
Jeżeli przepływka okaże się sprawna to dopiero sprawdzał bym inne możliwości.
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez MasterB » 26 paź 2014, 00:20

Jak można sprawdzić MAF za pomocą Forscan?
Czytałem z niego dane, pokazywał napięcie i przepływ, z tym że za mały niż był żądany.
Wyczyściłem go też izopropylem, choć nie był zbyt zabrudzony.
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 18:03
Posty: 90
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2006 GY 2.0 143KM

Postprzez krystian77 » 26 paź 2014, 09:29

Właśnie o tym sposobie sprawdzenia myślałem. U mnie też przepływ jest prawie zawsze poniżej wymaganego o kilka procent. Jedynie przy stabilnej jeździe przez kilkadziesiąt metrów się wyrównuje. Sprawdź szczelność dolotu oraz sprawdź czy podciśnienie prawidłowo zmienia geometrię turbiny. Może kierowniczki się zapiekły.
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez MasterB » 28 paź 2014, 14:21

U mnie przepływ wynosi jakieś 20% wymaganego...
W każdym razie nie miałem czasu się zajmować tym badziewiem <killer>
Jutro rano jadę do mechanika, dam znać co się okaże.
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 18:03
Posty: 90
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2006 GY 2.0 143KM

Postprzez MasterB » 29 paź 2014, 17:04

Już wszystko jasne – uszkodzony zawór EGR.
Na dodatek znowu zapchał mi się filtr cząstek stałych i tym razem nie chce się nawet wypalić w trybie serwisowym. Mimo że przejechałem nie więcej jak 20km od czasu jak zaczął mi mulić...
Tak więc oprócz wymiany EGR wycinam DPF.

Mazda <killer> <killer> <killer>
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 18:03
Posty: 90
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2006 GY 2.0 143KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6