Witam, Od jakiegoś czasu mam problem z obrotami po porannym odpaleniu auta. Jazdy przez osiedlową drogę na 2 biegu jest trochę denerwujące, ponieważ auto potrafi delikatnie się dławić. Problem mija po 2-3 krotnym przygazowaniu do 2,5 tyś obrotów, ewntualnie jak auto pochodzi chwilę tuż po odpaleniu np na czas zamontowania fotelika dziecięcego. Problem całkowicie ustępuje po maksymalnie 2 minutach od odpalenia auta. Czy może ktoś spotkał się już z tym problemem?? Z góry dziękuje za każdą podpowiedź.
Pozdrawiam
Napisane: 17 paź 2013, 10:00
przez Enduro
moze to byc problem wtrysku paliwa czyli warto podjechac na ori. tester i odczytac wartosci poszczegolnych wtryskow po kalibracji. pozdr.E
Re: Falujące obroty i dławienie na zimnym silniku
Napisane: 18 paź 2013, 15:18
przez rafaliniak86
Czy może to być pompa od podciśnienia? Tuż po odpaleniu dosyć głośna chodzi (dzwięk szurania) po czym po chwili wszystko się uspokaja (dalej szura ale ciszej) oraz ustępuje dławienie silnika.
Pozdrawiam
Re: Falujące obroty i dławienie na zimnym silniku
Napisane: 13 gru 2013, 21:21
przez rafaliniak86
Witam ponownie, Sprawa się rozwiązała odnoście falujących obrotów, szarpań i stuków tuż po odpaleniu na zimnym silniku. Po wykonaniu adaptacji i kalibracji wtrysków oryginalnym IDSem mazdy samochód zaczął chodzić tak jak w końcu powinien, do tego wszystkiego doszedł zabrudzony EGR. Na szczęście to nie wtryski, ponoć są jak nowe Dodam, że wcześniej robiłem kalibracje "domowym" sposobem jednak otrzymałem informację od serwisanta, że to nie to samo co ich testerem.
Pozdrawiam
Napisane: 14 gru 2013, 01:12
przez Pioteq25
rafaliniak86 napisał(a):Dodam, że wcześniej robiłem kalibracje "domowym" sposobem jednak otrzymałem informację od serwisanta, że to nie to samo co ich testerem.
I tu jest pytanie – jak nie to samo, to po co zrobili taką możliwość wejścia w kalibrację?
Napisane: 14 gru 2013, 10:33
przez rafaliniak86
Taką informację otrzymałem od serwisanta ASO Mazdy. W moim przypadku to się sprawdziło, ponieważ kalibrację we własnym zakresie robiłem kilkukrotnie i niestety nie przyniosło to oczekiwanego efektu. Podczas naszej rozmowy wielokrotnie padały słowa: korekta, adaptacja i kalibracja (podobno powinno się to wykonywać co ok 20-40 tyś km). Najważniejsze że pomogło. Dodam, że przeszedł również objaw delikatnego zadławienia przy ok 1600 obr./min., który objawiał się prze bardzo powolnym przyśpieszaniu na wysokim biegu.
Pozdrawiam
Napisane: 18 gru 2013, 22:02
przez Kety
Ile taka usluga kosztuje w ASO? Wykona ja kazde ASO? Silnika przed fl po fl? U mnie na budziku 280tys a zadne takie rzeczy nie byly robione...moze dlatego faluja obroty?
Napisane: 19 gru 2013, 20:34
przez rafaliniak86
Moja mazda jest po FL. Robiłem jeszcze kilka innych rzeczy, oleje, wypalanie DPF, ale sądzę, że koszt nie większy jak 300-400 zł. U mnie dodatkowo był do czyszczenia EGR, serwisant powiedział, że mogę go spokojnie zaślepić.
Falujące obroty i dziwne odpalanie na zimnym silniku.
Napisane: 15 sie 2017, 20:42
przez casperii
Panowie mam problem z odpalaniem na zimnym silniku. Auto ciężej odpala, a czasami nawet zgaśnie z 1 – 3 razy – problem znika gdy auto potrzyma się na gazie z parę sekund. Załączam filmik, który nagrałem.
Dodatkowo puściłem FORScanem, błędy jakie wypluło:
Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS===END DTC C1119===
Re: Falujące obroty i dławienie na zimnym silniku
Napisane: 15 sie 2017, 21:49
przez dobrzyn22
łączę z istniejącym wątkiem. Proszę o zapoznanie się z zasadami panującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki. 2. Czytamy je 3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego tematu. 4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy w odpowiednim dziale, nadając mu tytuł, który określa problem. 5. Jeśli dobrze nazwiesz temat to na dole strony otrzymasz listę podobnych tematów.