Po dokręceniu napinacza od alternatora dźwięk łańcucha ciągniętego za autem znikł ale mój za dobry słuch od razu dostrzegł inny dźwięk, który prędzej był zagłuszany przez ten napinacz. Chrobotanie występuje tylko przy 950-1200 obrotach powyżej i po niżej nie ma tego hałasu. Na wduszonym sprzęgle również go słychać.
2 miesiące temu był wymieniany rozrząd + pompa wody, napinacze, kolka jak i również kółka, napinacze, pasek klinowy. Przejechałem na nowym rozrządzie już 5k km. 3 k m temu sprzęgło było wymieniane komplet. (ślizgał się na 5 i 4 biegu)
Dołączam załączniki
1. Praca silnika na 1000-1200 obrotów
A. http://sdafdsfgdgfdsf.patrz.pl
2. Praca zimnego silnika. Pobawiłem się trochę gazem i na video widać jak silnik pracuje na wolnych obrotach, obrotach 1000-1200 jak i również na obroty dochodzą do 3k
A. http://mazda.6.cz.1.patrz.pl
B. http://mazda.6.cz.2.patrz.pl
C. http://mazda.6.cz.3.patrz.pl
Mam nadzieję, że ktoś miał podobny przypadek.
Pozdrawiam
Chrobotanie Mazda 6 2003 rok. 2.0 diesel 136 PS
Strona 1 z 1
- Od: 17 sie 2013, 00:30
- Posty: 10
- Skąd: Sulechów - Heilbronn
- Auto: Mazda 6 2.0 diesel 16-VALVE DIRECT INJECTION
Miałem podobny problem, przy obrotach 900-1200 były identyczne stuki co do twoich a gdy obroty zwiększałem nic się już nie działo. Stwierdziłem że są to rolki ale gdy zawiozłem samochód do mechanika by on sprawdził co się dzieje okazało się że pada sprzęgło alternatora. W twoim przypadku myślałem że może rolki się poluźniły lub napinacz siada ale jeśli go odkręciłeś i dalej coś stuka to te dwie opcje odpadają. Najlepiej by było gdybyś podjechał do jakiegoś znajomego mechanika i powiedział co i jak może on by coś doradził.

Chodzi Tobie o kolo pasowe alternatora? za ile kupiłeś te sprzęgiełko? znalazłem na allegro za 300 zl (
http://allegro.pl/sprzeglo-alternatora- ... 53116.html ) dobre czy oryginalny tylko ?
Można na tym przejechać 800 km ? jest to bezpieczne ? obecnie za granica siedzę a dlaczego to tylko słychać przy tych obrotach?
Dopisano 8 paź 2013, 19:37:
Jednak może byc to samo co u Ciebie , bo z tego co pamiętam to do tego sprzęgła poszedłem na skróty i nie kupowałem nowego tylko wybiłem stare łożysko i prasowalnicą nowe wtłoczyłem. Eh

Można na tym przejechać 800 km ? jest to bezpieczne ? obecnie za granica siedzę a dlaczego to tylko słychać przy tych obrotach?
Dopisano 8 paź 2013, 19:37:
Jednak może byc to samo co u Ciebie , bo z tego co pamiętam to do tego sprzęgła poszedłem na skróty i nie kupowałem nowego tylko wybiłem stare łożysko i prasowalnicą nowe wtłoczyłem. Eh
- Od: 17 sie 2013, 00:30
- Posty: 10
- Skąd: Sulechów - Heilbronn
- Auto: Mazda 6 2.0 diesel 16-VALVE DIRECT INJECTION
Tak właśnie o to mi chodzi. Już dokładnie nie pamiętam ile kosztowało ale gdzieś w przedziale 150-250 zł.
Mechanik powiedział że można na tym jeździć ale nie agresywnie. Jeździłem tak z półtora tygodnia (po tygodniu te stuki się nasiliły) i nic się nie stało ale nie były to długie trasy. Może to słychać dlatego że w tym przedziale obrotów są większe drgania silnika to są tylko moje przypuszczenia.
Mechanik powiedział że można na tym jeździć ale nie agresywnie. Jeździłem tak z półtora tygodnia (po tygodniu te stuki się nasiliły) i nic się nie stało ale nie były to długie trasy. Może to słychać dlatego że w tym przedziale obrotów są większe drgania silnika to są tylko moje przypuszczenia.

nie ma sensu naprawiać tego w Polsce specjalnie czesc tutaj podobnie kosztuje. Z czego dokładnie się składa obieg alternatora, tzn tam jest napinacz, 2 rolki a a te sprzęgło jest gdzie w rolce czy w napinaczu. Musze wiedzieć aby dobrze wytłumaczyć niemcowi żeby wszystkiego nie wymieniał.
Dopisano 9 paź 2013, 19:22:
Dzisiaj odwiedziłem mechanika i na 99% jest to. Na początku tygodnia dam auto do naprawy i się okaże i 260 euro pójdzie
Dopisano 9 paź 2013, 19:22:
Dzisiaj odwiedziłem mechanika i na 99% jest to. Na początku tygodnia dam auto do naprawy i się okaże i 260 euro pójdzie
- Od: 17 sie 2013, 00:30
- Posty: 10
- Skąd: Sulechów - Heilbronn
- Auto: Mazda 6 2.0 diesel 16-VALVE DIRECT INJECTION
auto podstawiam w poniedziałek auto , jak bylem w środę to wstępnie potwierdził to . W poniedziałek zdejmie pasek i bd sprawdzał, wtedy zamówią części i mam nadzieje, że do środy zrobią.
- Od: 17 sie 2013, 00:30
- Posty: 10
- Skąd: Sulechów - Heilbronn
- Auto: Mazda 6 2.0 diesel 16-VALVE DIRECT INJECTION
Auto zostało naprawione. sprzegło alternatora poszedł.
Temat do zamknięcia
Temat do zamknięcia
- Od: 17 sie 2013, 00:30
- Posty: 10
- Skąd: Sulechów - Heilbronn
- Auto: Mazda 6 2.0 diesel 16-VALVE DIRECT INJECTION
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6