Strona 1 z 2
Zablokowany silnik

Napisane:
3 paź 2013, 19:31
przez m@riusz39
Witam!
Dzisiaj skończyła się radość z użytkowania mojej madzi.
Rano po przyjeździe do pracy, wystudziłem turbinę i zgasiłem bez jakichkolwiek złych objawów.
Po wyjściu z pracy, niespodzianka – przy próbie rozruchu silnik wykonał pół obrotu i wszystkie kontrolki zgasły. Myślałem że aku, zadzwoniłem po kumpla elektryka, przyjechał z miernikiem i faktycznie, podczas rozruchy znika gdzieś prąd. Zaczęliśmy szukać przyczyny i wyrok!
Aku dobre, rozrusznik podpięty na krótko kręci – diagnoza zablokowany silnik.
Co teraz – jestem załamany!
Zaraz po kupnie był na kontroli w ASO, pasek wymieniony, podkładki, czyszczenie smoka, kalibracja, regulacja zaworów, wymiana oleju i jakiegoś uszczelniacza.
Re: Odp: Zablokowany silnik

Napisane:
3 paź 2013, 19:35
przez Bo_Lo
Rozrusznik kreci normalnym tempem czy szybciej?zablokowany w jakim sensie?
Wysłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2
Re: Zablokowany silnik

Napisane:
3 paź 2013, 19:41
przez m@riusz39
Wydaje mi się że szybko, nie wiem w jakim sensie jest zablokowany, powtarzam tylko zdanie elektryka. Twierdzi że bendiks przeskakuje i rozrusznik kręci, nie wiele widziałem bo pochylał się nad silnikiem i zasłaniał.

Napisane:
3 paź 2013, 19:46
przez bieski
Kontrolki sie palą?
Sprawdz z innym akumulatorem.
Re: Zablokowany silnik

Napisane:
3 paź 2013, 19:52
przez m@riusz39
Jak przekręcę kluczyk wszystko gaśnie i niekiedy wskaźniki robią tak jak przy rozładowanym , próbowaliśmy na innym aku i na kablach od drugiego auta.
Re: Zablokowany silnik

Napisane:
3 paź 2013, 20:48
przez Hubix
Kable uczciwe czy takie marketowe z napisem 300A, a miedzi w środku 1mm2 ?
Rozrusznik również może się uszkodzić w ten sposób, że pod obciążeniem nie kręci a jałowo hula.
pzdr
Re: Zablokowany silnik

Napisane:
3 paź 2013, 21:20
przez m@riusz39
Kable porządne, rozmawiałem z nim przed chwilą i sugeruje że może uszczelka pod głowicą poszła i woda dostała się na cylinder i rozrusznik nie ma siły zakręcić kołem i stąd ten spadek napięcia.

Napisane:
3 paź 2013, 21:27
przez bieski
Przekręć kluczyk i sprawdź czy kontrola DSC gaśnie. Jak nie gaśnie to jest błąd, prawdopodobnie rozrząd się przestawił.
Re: Zablokowany silnik

Napisane:
3 paź 2013, 21:37
przez m@riusz39
Przed zapłonem wszystkie kontrolki gasną normalnie – dopiero po przekręceniu na zapłon wszystko przygasa, a miernik na aku pokazuje spadek napięcia na 5-6 V.

Napisane:
3 paź 2013, 21:49
przez bieski
No to sprawdź masę zaraz pod filtrem paliwa. Spróbuj ją oczyścić. Taka biała wtyczka.
Re: Zablokowany silnik

Napisane:
3 paź 2013, 22:06
przez m@riusz39
Bieski jutro sprawdzę, ale filtr paliwa jest po drugiej stronie komory silnika, a klema jest przykręcona do karoserii miedzianą podkładką a później znika gdzieś obok filtra powietrza

Napisane:
3 paź 2013, 22:09
przez bieski
Ehh, poźno już. Filtr powietrza miałem na myśli

Po prawej stronie filtra powietrza jest biała wtyczka, wyczyść ją, możesz też od minusowej klemy pociągnąć kabel.
No i sprawdzaj to na naładowanym akumulatorze. Naładuj go przez noc

Re: Zablokowany silnik

Napisane:
3 paź 2013, 22:24
przez m@riusz39
aku jest sprawne podpinałem też drugi od tego kumpla, a masa już będzie na tej podkładce przykręconej do karoserii bo klema minus jest przecięta(bez izolacji) i na miedzianej podkładce przykręcona a później znika gdzieś pod filtrem.

Napisane:
3 paź 2013, 22:43
przez bieski
No możesz tam. Przeczyść tylko tą masę.
Teściu miał podobny problem do twojego. Poprowadziliśmy ( jeszcze raz dzięki Enduro

) kabel od minusa do tej białej wtyczki pod filtrem i auto zaczęło odpalać.
Re: Odp: Zablokowany silnik

Napisane:
3 paź 2013, 23:38
przez Bo_Lo
Coś mi ten mechanik brzydko pachnie;–)rozrząd jakby był zerwany to by rozrusznik szybko kręcił. Silnik zablokowany to by nie obrócił wcale. Co na uszczelka pod głowica do zablokowanegm silnika?to jakiś noob ten mechanik:–)próbuje na karę może cię naciągnąc. Zrób jak Bieski mówi. Ja miałem podobnim w beczce 123d to winny był rozrusznik-miał zwarcie.
Wysłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2

Napisane:
4 paź 2013, 00:22
przez Nimrod-PW
A w moim jak silnik się zblokował to okazało się że wypalił się tłok i walną w głowicę – nie życzę tego ale coś podobnie mi to wygląda.
Re: Zablokowany silnik

Napisane:
4 paź 2013, 05:52
przez m@riusz39
Sprawdzę dzisiaj tą masę, i pogadam z innym elektrykiem żeby mieć info od jeszcze innej osoby.
Nimrod-PW a jakie były objawy zablokowanego silnika, i czy miałeś wcześniej jakieś niepokojące symptomy?

Napisane:
4 paź 2013, 09:34
przez Nimrod-PW
Na zimnym silniku słychać było w przedziale 1500-2300 obrotów takie terkotanie (przelewał wtrysk), po nagrzaniu silnik chodził normalnie. Zablokował (zgasł) mi się w trakcie jazdy przy dojeżdżaniu do czerwonego światła, przy próbie kręcenia rozrusznikiem słychać było walenie z silnika (tłok walił o zawory dokładnie 2 do wymiany) no i 100km do domu na lawecie. Terkotanie było objawem przelewania wtrysku ale ja myślałem że to pompa vaccum i jej sprzęgiełko, teraz mam zrobione i silnik i pompę także cisza.
Re: Zablokowany silnik

Napisane:
4 paź 2013, 09:42
przez m@riusz39
A KOSZT?

Napisane:
4 paź 2013, 10:13
przez Nimrod-PW
Robiłem jeszcze przy okazji inne rzeczy: wymiana wtrysków + sprawdzenie, regeneracja dwumasy, nowe wszystkie simeringi, pasek rozrządu, zakup wału z anglika (mój nie nadawał się do szlifu), honowanie gładzi w bloku wymiana 2 zaworów w głowicy + sprawdzenie szczelności, wymiana 2 świec żarowych, nowe oleje w silniku i skrzyni biegów, podkładki po wtryski, panewki, pierścienie nowe łożyska na wał, łożysko dociskowe sprzęgła, filtry – łączny koszt za wszystko z robocizną to ok 7500 ale teraz wiem co mam i mam nadzieję że jeszcze trochę pojeździ, chociaż powoli przymierzam się do zakupu samochodu to ten chyba dalej zostanie.