Strona 1 z 1

Wymiana silnika i problem

PostNapisane: 31 sie 2013, 11:32
przez adamses
Witam wszystkich klubowiczów

mam mały problem niedawno moja madzia wytknęła nóżkę :) silnik na allegro 3000 i w górę udało mi się przywieść madzie z Anglii za tyle co silnik na allegro ,ale nie w tym problem :)
Moja madzia miała 121KM ,a ta ma 136KM z tego co wiem to te silniki ponoć są identyczne .
przełożyłem silnik i po odpaleniu choinka na liczniku abs ,chek engine ,dsc ,mowie sobie pewnie czeba przełożyć kompa no , ale po przełożeniu mróga szybko kontrolka od kluczyka i nie odpala tzn nie kreci
przełożyłem całą elektronike ze stacyjki od angola no chyba ze coś pominołem i dalej głuchy i tu moje pytanie co jeszcze muszę przełożyż ,a żeby odpalić na tym kompie od 136KM

za odpowiedź z góry dziękuje i pozdrawiam
adamses

Re: Wymiana silnika i problem

PostNapisane: 1 wrz 2013, 15:25
przez banasr
A zamieniłeś stacyjki?
Bo kluczyk jest kodowany, więc powinien być używany ten od nowego kompa.

Re: Wymiana silnika i problem

PostNapisane: 2 wrz 2013, 17:17
przez adamses
niestety nie bo jest mały problem z odkręceniem ponieważ stacyjka jest przykręcona na śruby zrywalne i nie ma za co złapać , no i mam tylko jeden kluczyk od anglika ,a wolałbym mieć dwa :) dlatego też zastanawiam się jak to obejść no chyba ze dało by przypisać moje kluczyki do kompa ale nie znam żadnego magika od kompa w Poznaniu.

PostNapisane: 3 wrz 2013, 11:26
przez Enduro
sorry, ale twoj opis swiadzy o tym, ze nie masz pojecia o tej materii.
lub twoj opis jest niekompletny <glupek2>
przy wymianie silnika nie ma jakiejkolwiek potrzeby wymiany urzadzen elektr. lub elektronicznych.
a przy wymianie PCMa/ECU trzeba do doprogramowac do kluczkow, bo w nim jest imobliajzer <ok>
pozdr.
Ex.-klubowicz
Enduro

Re: Wymiana silnika i problem

PostNapisane: 4 wrz 2013, 18:32
przez adamses
witam...
do Enduro.


ok powiedzmy ze zakładam kompa PCM-a od anglika 136KM czy muszę jechać do kogoś kto zaprogramuje mi moje kluczyki z mojej Madzi czy mogę to zrobić sam?
a w temacie elektroniki jestem słaby :)
pozdrawiam

PostNapisane: 4 wrz 2013, 20:05
przez Enduro
adamses napisał(a):.
a w temacie elektroniki jestem słaby :)
pozdrawiam

nie.
aby doprogramowac kluczyki do obcego PCMa potrzebny jest tobie tester i dodatkowo specjalne wygenerowane na swiezo kody, ktore ma tylko ASO (teoretycznie)
pozdr.
E

Re: Wymiana silnika i problem

PostNapisane: 4 wrz 2013, 22:51
przez adamses
wszystko już wiem przekładam stacyjkę od anglika tyle ze będę miał niestety jeden kluczyk , ale co tam zawsze można dorobić drugi :)

pozdrawiam i dzieki za odp.
adamses

PostNapisane: 24 wrz 2013, 13:58
przez Enduro
adamses napisał(a):... zawsze można dorobić drugi :)
pozdrawiam i dzieki za odp.
adamses

jasne, ale ten kosztuje pare pln..
pozdr.
E

Re: Wymiana silnika i problem

PostNapisane: 24 wrz 2013, 16:25
przez marko11166
wszystko już wiem przekładam stacyjkę od anglika tyle ze będę miał niestety jeden kluczyk , ale co tam zawsze można dorobić drugi

Nie koniecznie trzeba stacyjkę przekładać wystarczy rozciąć z boku kluczyk i wyjąć tą pestkę od immobilizera i przełożyć do do drugiego kluczyka
A wtedy ten drugi kluczyk co masz wystarczyło by przeprogramować w serwisie ten drugi kluczyk
Tu masz pokazane gdzie jest pestka od imo w kluczyku
http://imgs.inkfrog.com/pix/ucrazybuy/ucrazybuy286-5.jpg

PostNapisane: 26 wrz 2013, 14:00
przez adamses
dzieki wszystkim za odpowiedz wskazówki bardzo się przydały
pozdrawiam adamses

PostNapisane: 26 wrz 2013, 14:35
przez Enduro
marko11166 napisał(a):..
Nie koniecznie trzeba stacyjkę przekładać wystarczy rozciąć z boku kluczyk i wyjąć tą pestkę od immobilizera i przełożyć do do drugiego kluczyka ..

tak czy owak masz rozciety kluczyk a to na dluzej kazdego zmeczy <nie>
E.

Re: Wymiana silnika i problem

PostNapisane: 26 wrz 2013, 20:04
przez Lisa
Witam
Podepne sie pod temat.
W mojej mazdzie zostalem zmuszony do wymiany silnika (lejacy wtrysk, dziura w 2 tłoku ogolnie silnik do wymiany) calosc zostala juz poskladana do kupy i jest problem. Mechanik wymienil 1 i 2 wtrysk na inny sprawny uzywany wyciagniety z mazdy ktora zaliczyla dzwona, a 3 i 4 zostaly orginalne. No i auto zwyczajnie nie odpala a jak odpali to doslownie na chwile. Czy cos jeszcze trzeba zrobic z tymi wtryskami? check engine gasnie i sie nie zapala. Jakas kalibracja czy jest jakis ficzer? Auto przestalo 2mc na dworze czekajac na naprawe ale mechanik olal sprawe i naprawial ja inny.

PostNapisane: 26 wrz 2013, 20:19
przez Enduro
jesli jest cisnienie i paliwo jest wtryskiwane, to musi odpalic.
czyli jesli jestes pewien silnika to sprawdz czy jest wtrysk.
pozdr.
E

Re: Wymiana silnika i problem

PostNapisane: 26 wrz 2013, 20:40
przez Lisa
Nie trzeba czasem wymieniac kompletu wtryskow? Taka rade dostalem zeby wymienic komplet wtryskow i kable oporowe bo kazdy kabel jest scisle dobierany do wtrysku.

PostNapisane: 26 wrz 2013, 21:08
przez Enduro
Lisa napisał(a):.. kazdy kabel jest scisle dobierany do wtrysku.

tak ,ale nie makoniecznosci wymiany wszystkich, jesli sa np dwa sprawne!
to tak jak z zaprzegiem, kon ktory kuleje zostaje w zagrodzie i jest wymieniany na inny hahaha
pozostale trzy pozostaja na miejscu
E.

Re: Wymiana silnika i problem

PostNapisane: 26 wrz 2013, 22:24
przez Lisa
Ok. Jutro sprawdzimy wtryski. A czy po takim prawie 3 miesiecznym bezczynnym staniu moglo cos zlego stac sie z pompa paliwa? Czy odpowietrzenie ukladu paliwowego jest bardziej skoplikowane anizeli w innych dieslach?

PostNapisane: 26 wrz 2013, 22:59
przez Enduro
Lisa napisał(a):...czy po takim prawie 3 miesiecznym bezczynnym staniu moglo cos zlego stac sie z pompa paliwa? Czy odpowietrzenie ukladu paliwowego jest bardziej skoplikowane anizeli w innych dieslach?

nie!
E.

PostNapisane: 26 wrz 2013, 23:15
przez Paweł
Ekhem... Nie cytujemy całych postów. W tym przypadku w ogóle nie cytujemy.

Pozdrowiono,
Forumowy Umyślny. :)

PostNapisane: 27 wrz 2013, 10:39
przez Enduro
ok.sorry,
staram sie o przejrzystosc akt. postow i na ogol obcinam cytaty dla zmniejszenie objetosci.
no i w przyszlosci postaram sie o zminimalizowanie lub wogole niecytowanie...na ile to mozliwe
pozdr
E

PostNapisane: 1 paź 2013, 18:28
przez adamses
witam...
mogę się mylić ,ale może również być to zawór SCV ja miałem taki problem po wymianie silnika w mojej Madzi jak była zimna to ciężko było ją zapalić ,a jak już ją zapaliłem to gasła ,aż się dobrze nie rozgrzała wymieniłem SCV z mojego starego silnika i wszystko wróciło do normy czy zimny czy ciepły zawsze pięknie zapala :)
pozdrawiam adamses