Strona 1 z 1

Klekotanie silnika i nierówne obroty

PostNapisane: 15 sie 2013, 09:50
przez dkes
Podczas jazdy silnik zaczął pracować bardzo głośno i nierówno, tak jakby go coś blokowało. Na wolnych obrotach po chwili sam zgasł, ale zapalił bez problemu. Po przejechaniu krótkiego odcinka zgasł i juz nie odpalił. Rozrząd wymieniony 30 tys. km temu, akumulator w porządku, podobnie jak stan oleju. Silnik to diesel 2.0. Jakiś pomysł co może być przyczyną?

Re: Klekotanie silnika i nierówne obroty

PostNapisane: 15 sie 2013, 10:18
przez dobrzyn22
Też witamy nowego kolegę <oczy> ...

Silnik to diesel 2.0.

i ta informacja powinna być dodana do profilu, żebyś nie musiał jej powtarzać w każdym nowym poście. Przydatne jest też wpisanie miejsca zamieszkania(chociaż województwo) – w razie problemów zostaniesz odpowiednio pokierowany do dobrego warsztatu.

Napisz, czy był kontrolowany stan smoka w misce olejowej oraz wymieniane podkładki pod wtryskiwaczami(objawy ich zużycia to m.in. dym spod korka wlewu oleju).

Poszukaj też podobnych wątków – z pewnością coś się znajdzie.


Silnik to diesel 2.0.

no i jeszcze co do silnika – skoro masz diesla, to szukasz/zakładasz wątek w dziale diesel, a nie ogólnym

Re: Klekotanie silnika i nierówne obroty

PostNapisane: 15 sie 2013, 12:32
przez dkes
ok uzupełnię, stan smoka najprawdopodobniej nie był sprawdzany, a spod korka nic nie dymiło. Jedynie co to teraz w misce olejowej są opiłki metalu.

Re: Klekotanie silnika i nierówne obroty

PostNapisane: 16 sie 2013, 18:07
przez Pioteq25
Miskę jak najszybciej trzeba zdjąć i ocenić stan smoka. Jak będzie zatkany, to niestety zaczną się duże koszta.

PostNapisane: 17 sie 2013, 10:36
przez Enduro
Pioteq25 napisał(a):Miskę jak najszybciej trzeba zdjąć i ocenić stan smoka. Jak będzie zatkany, to niestety zaczną się duże koszta.
majster231 napisał(a):Przydałoby się pozbyć tych opiłków :D nie uważasz? I spróbuj też ustalić ich pochodzenie.

juz za pozno :(
dkes napisał(a):ok uzupełnię, stan smoka najprawdopodobniej nie był sprawdzany, a spod korka nic nie dymiło. Jedynie co to teraz w misce olejowej są opiłki metalu.

czyli wymiana lub konkretny remont silnika o ile jest on mozliwy i oplacalny.

E

Re: Klekotanie silnika i nierówne obroty

PostNapisane: 19 sie 2013, 18:47
przez dkes
no i wszystko jasne, smok czyściutki, ale wał do przetoczenia bo zapiekło 2 panewkę, a przy okazji wyszło, że dwumasa do wymiany niestety.

PostNapisane: 3 wrz 2013, 11:03
przez Enduro
jak juz demontujesz wal, to przy tej okazji warto sprawdz wszystko w silniku,dodatkowow oczysc tloki z nagaru i najlepiej wymien wszystkie panewki na nowe.
wtedy jego stan bedzie nowowartosciowy.
E

Re: Klekotanie silnika i nierówne obroty

PostNapisane: 7 paź 2013, 22:03
przez m@riusz39
Możesz podać przybliżony koszt szlifowania i wymiany tych panewek

PostNapisane: 8 paź 2013, 18:26
przez danielguliwerek
ja mialem szlif walu 600 plus 300 glowica planowanie