Strona 1 z 1
Klekotanie silnika i nierówne obroty

Napisane:
15 sie 2013, 09:50
przez dkes
Podczas jazdy silnik zaczął pracować bardzo głośno i nierówno, tak jakby go coś blokowało. Na wolnych obrotach po chwili sam zgasł, ale zapalił bez problemu. Po przejechaniu krótkiego odcinka zgasł i juz nie odpalił. Rozrząd wymieniony 30 tys. km temu, akumulator w porządku, podobnie jak stan oleju. Silnik to diesel 2.0. Jakiś pomysł co może być przyczyną?
Re: Klekotanie silnika i nierówne obroty

Napisane:
15 sie 2013, 10:18
przez dobrzyn22
Też witamy nowego kolegę

...
Silnik to diesel 2.0.
i ta informacja powinna być dodana do profilu, żebyś nie musiał jej powtarzać w każdym nowym poście. Przydatne jest też wpisanie miejsca zamieszkania(chociaż województwo) – w razie problemów zostaniesz odpowiednio pokierowany do dobrego warsztatu.
Napisz, czy był kontrolowany stan smoka w misce olejowej oraz wymieniane podkładki pod wtryskiwaczami(objawy ich zużycia to m.in. dym spod korka wlewu oleju).
Poszukaj też podobnych wątków – z pewnością coś się znajdzie.
Silnik to diesel 2.0.
no i jeszcze co do silnika – skoro masz diesla, to szukasz/zakładasz wątek w dziale diesel, a nie ogólnym
Re: Klekotanie silnika i nierówne obroty

Napisane:
15 sie 2013, 12:32
przez dkes
ok uzupełnię, stan smoka najprawdopodobniej nie był sprawdzany, a spod korka nic nie dymiło. Jedynie co to teraz w misce olejowej są opiłki metalu.
Re: Klekotanie silnika i nierówne obroty

Napisane:
16 sie 2013, 18:07
przez Pioteq25
Miskę jak najszybciej trzeba zdjąć i ocenić stan smoka. Jak będzie zatkany, to niestety zaczną się duże koszta.

Napisane:
17 sie 2013, 10:36
przez Enduro
Pioteq25 napisał(a):Miskę jak najszybciej trzeba zdjąć i ocenić stan smoka. Jak będzie zatkany, to niestety zaczną się duże koszta.
majster231 napisał(a):Przydałoby się pozbyć tych opiłków

nie uważasz? I spróbuj też ustalić ich pochodzenie.
juz za pozno
dkes napisał(a):ok uzupełnię, stan smoka najprawdopodobniej nie był sprawdzany, a spod korka nic nie dymiło. Jedynie co to teraz w misce olejowej są opiłki metalu.
czyli wymiana lub konkretny remont silnika o ile jest on mozliwy i oplacalny.
E
Re: Klekotanie silnika i nierówne obroty

Napisane:
19 sie 2013, 18:47
przez dkes
no i wszystko jasne, smok czyściutki, ale wał do przetoczenia bo zapiekło 2 panewkę, a przy okazji wyszło, że dwumasa do wymiany niestety.

Napisane:
3 wrz 2013, 11:03
przez Enduro
jak juz demontujesz wal, to przy tej okazji warto sprawdz wszystko w silniku,dodatkowow oczysc tloki z nagaru i najlepiej wymien wszystkie panewki na nowe.
wtedy jego stan bedzie nowowartosciowy.
E
Re: Klekotanie silnika i nierówne obroty

Napisane:
7 paź 2013, 22:03
przez m@riusz39
Możesz podać przybliżony koszt szlifowania i wymiany tych panewek

Napisane:
8 paź 2013, 18:26
przez danielguliwerek
ja mialem szlif walu 600 plus 300 glowica planowanie