M6 2.0 CITD nie odpala na ciepłym silniku

Postprzez Lifeessence » 14 lip 2013, 19:09

Witam, niedługo jadę na urlop i myślałem o tym żeby po drodze wpaść do warsztatu polecanego na forum (JAKSA) ale wpadłem na pomysł żeby najpierw zapytać tutaj – może ktos będzie wiedział co dolega mojej madzi i pojadę sprawnym samochodem. Wracając do tematu – jadąc z warszawy do torunia miałem jakies 6 postojów (fajeczka itp) i za każdym razem musiałem czekać około 15 minut żeby silnik "odetchnął" bo poprostu nie mogłem odpalić, po przekreceniu kluczyka kręcił normalnie tyle że nie chciał zaskoczyć. Normalnie jak śmigam po mieście to zawsze odpala bo widocznie nie zdazy sie nagrzać na krótkim odcinku, byłem z tym u mechanika – podpiął pod kompa – 0 błędów i tekst "może mieć swoje humory".

Nie gaśnie
0 błędów w komputerze
płyny wporządku

Nie wiem co wiecej moglbym dodac bo sie poprostu na tym nie znam. Z góry dziekuje za odpowiedzi


dobrzyn22 – scv nie bralem pod uwage bo w innych tematach wszyscy pisza ze im gasnie a mi wlasnie nie gasnie ale ok mam pierwszy trop :D dzieki
Ostatnio edytowano 14 lip 2013, 20:20 przez Lifeessence, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 14 lip 2013, 18:35
Posty: 3
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 6 GG 2.0 CITD 2003

Postprzez dobrzyn22 » 14 lip 2013, 19:54

zawór SCV do sprawdzenia??
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Lifeessence » 15 lip 2013, 14:58

jeszcze jedno szybkie pytanie, jak podjadę do warsztatu z nagrzanym silnikiem tak zeby nie chciał odpalić to jest szansa że wtedy komputer pokaże jakiś błąd ?

dobrzyn22 napisał(a):błędy są zapisywane -jeżeli wystąpił wcześniej, to powinien być w pamięci komputera


mhm, lipa w takim razie, no nic zobaczy sie ten scv. Dam cynk co wyszlo moze komus sie przyda
Ostatnio edytowano 15 lip 2013, 20:40 przez Lifeessence, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 14 lip 2013, 18:35
Posty: 3
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 6 GG 2.0 CITD 2003

Postprzez dobrzyn22 » 15 lip 2013, 20:32

błędy są zapisywane -jeżeli wystąpił wcześniej, to powinien być w pamięci komputera
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez paulou » 1 sie 2013, 11:59

Objawy miałem podobne, ale...Po podpięciu przewodów do innego akumulatora odpalał...Po którymś tam razie spod bloku już nie odpalił, a ja zatarłem rozrusznik...Okazało się, że to rozrusznik powodował jakiś spadek napięcia przy odpalaniu...błędów na kompie po wymianie rozrusznika nie wykazało..Koszt 500pln(rozrusznik 350 pln regenerowany,150 robota) – okolice Wawy.
Ale to było dopiero początkowe rozdanie...teraz regeneruje koło dwumasowe (290 tyś km najechane ma sekretne kody nawigacji pomogły to ustalić)Poznań koszt 1200, łożysko sprzęgła nowe 140pln, pompa sprzęgła 310pln, pasek alternatora 75pln, pompa wspomagania 150(używka), czyszczenie smoka olej wymiana oleju, filtry 200pln, cała robocizna ok500pln NIE OKOLICE WAWY na wsi...SKARBONKA BEZ DNA... :(
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 lip 2013, 23:15
Posty: 7
Skąd: okolice Wawy
Auto: mazda 6,2003, GG, CiTD 2.0, 121KM, 89kW

Postprzez dobrzyn22 » 2 sie 2013, 14:06

paulou napisał(a):290 tyś km najechane ma sekretne kody nawigacji pomogły to ustalić

dla zainteresowanych – tu jest link odnośnie nawi i jej ukrytych opcji:
viewtopic.php?f=409&t=134295
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Enduro » 17 sie 2013, 10:46

jesli to nie scv, to moze ktory z wtryskow byc uszkodzony i tracic cisnienie..
czy po odpaleniu kopci/zakopci intensywniej niz normalnie?
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Lifeessence » 25 sty 2014, 17:43

Sorry że tak późno ale ciagle zapominam :P , no więc któregoś dnia padła na dobre i wymieniłem o ile dobrze pamietam nazwę – "elektromagnes rozrusznika" i po problemie :D Dziekuje za pomoc panowie <spoko> rachunek : 200 zł

down:
Nie znam sie, problem byl taki jak opisałem, nastepnie żona poszła rano do auta i papka kreci i nie odpala. Wieczorem poszedlem ja i krecilem sobie kluczykiem- "a moze sie uda" , no i zalapal po 10/15 czy 30 razie i tak juz zostalo bo na drugi dzien zeby pojechac do mechaniora znów musialem sie swoje nawojować. Na moje to wyglada tak jakby problem sie z czasem poglebial , wczesniej sie nie zdazylo zeby zimny z rana nieodpalil tylko zawsze po jezdzie. No i odnośnie "normalnie krecił " , dla mnie to było normalnie, teraz mogl bym powiedziec ze krecil ale troche slabo w porownaniu z tym jak to sie odbywa teraz
Ostatnio edytowano 25 sty 2014, 21:02 przez Lifeessence, łącznie edytowano 2 razy
Początkujący
 
Od: 14 lip 2013, 18:35
Posty: 3
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 6 GG 2.0 CITD 2003

Postprzez Enduro » 25 sty 2014, 19:00

Lifeessence napisał(a):...nie mogłem odpalić, po przekreceniu kluczyka kręcił normalnie tyle że nie chciał zaskoczyć. ...

to trochę te opisy niezgodne z prawdą były, <glupek2>
bo jesli nie odpalał z powodu uszkodzonego bendixa, to nie powinien abs. "normalnie kręcic"

pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Pawel 32 » 18 lip 2015, 21:49

Witajcie mam problem polegający na tym iż gdy MAZDA 6 2.0 DIESEL 2007 143 km, jest zimna odpala za każdym razem ale jak się nagrzeje, zgaszę i od razu odpale to zaskoczy chodzi bez problemu ale gdy zgaszę i odczekam około 2-3 minut już mam problem z odpaleniem Madzi, czekam aż ostygnie 2-3godziny i odpale.Czujnik wału podmieniony od kolegi, brak błędów, nic nie daje że odepne czujnik wałka rozrządu,klin wyeliminowany,sadze że poszedł sterownik wtrysków co jeszcze byście sugerowali. W starszych wersjach 2002-2004 bym obstawił na czujnik SCV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 21:07
Posty: 98 (0/7)
Skąd: Zachodniopomorskie
Auto: Mazda6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6