brzęczenie spod maski na biegu jałowym

Postprzez rafałmazda » 24 cze 2013, 22:49

Witam.
Chciałbym się poradzić, co może być przyczyną tego oto dziwnego brzęczenia <co?> http://www.youtube.com/watch?v=YlRGWfEGdeE . Dźwięku nie słychać ciągle, tylko pojawia się co jakiś czas. Byłem u wielu mechaników, ale po nagranym dźwięku nie chcą diagnozować. Powiedzieli, że jak będzie to słychać, wtedy przyjechać i zdiagnozują. Nie jest to wykonalne, ponieważ nie ma reguły na to brzęczenie. Nagle się pojawia i znika. Po lekkim wciśnięciu pedału sprzęgła dźwięk ustaje. Dochodzi on z okolicy alternatora (najprawdopodobniej). Może ktoś przerabiał taką sytuację i pomoże?
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez dobrzyn22 » 25 cze 2013, 09:09

Sprawdź, czy przy wł/wył. klimie są również takie objawy
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez rafałmazda » 25 cze 2013, 11:11

niestety klima wpływu na to nie ma
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez kubsztyk » 25 cze 2013, 12:05

Czy zwiększyły się drgania nadwozia? Auto szarpie podczas jazdy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez rafałmazda » 25 cze 2013, 12:08

drgania już wcześniej były zauważalnie większe. Mazda nie szarpie. Jazda odbywa się płynnie.
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez rafałmazda » 27 cze 2013, 18:45

Uściślając, lekkie wciśnięcie sprzęgła, czyli wciśnięcie mniej więcej na 1 cm. Jest to sporo mniej niż półsprzęgło.
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez Leoo » 29 cze 2013, 18:22

rafalmazda6 napisał(a):Uściślając, lekkie wciśnięcie sprzęgła, czyli wciśnięcie mniej więcej na 1 cm.

Jest parę drobiazgów do sprawdzenia: rolka alternatora, łozysko alternatora, łożysko wyciskowe albo łożysko podporowe wałka sprzęgłowego.
Wciskanie sprzęgła powoduje nacisk na panewkę oporową wału silnika i jego delikatne przesunięcie z lewej na prawą stronę ale o mniej niż 0,1mm.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez rafałmazda » 29 cze 2013, 19:28

Dzięki kolego za podanie tych drobiazgów :) myślę, że w przyszłym tygodniu uda mi się to wszystko sprawdzić :D o wynikach "badań" napiszę od razu, jak tylko je przeprowadzę <oczko>
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez rafałmazda » 2 lip 2013, 17:14

dziś dokonałem odkrycia :D brzęczenie pojawia się gdy samochód stoi prawymi kołami (od strony pasażera <glupek2> ) wyżej niż lewymi, np. na krawężniku. Kiedy stoi lewymi kołami wyżej, brzęczenia nie ma. Natomiast gdy stoi na równym poziomie <co?> ... to wtedy jak mu się podoba ;P raz dźwięk dochodzi, raz nie. W czwartek odstawiam magdalenę do warsztatu i niech tam sie martwią :]
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez rafałmazda » 4 lip 2013, 14:27

Jest i przyczyna :D podobno koło pasowe o jakąś plastikową osłonę ocierało i stąd ten dźwięk <lol> Zobaczymy czy po ingerencji mechaników brzęczenie na dobre ustanie :) Dziękuję za zainteresowanie tematem <oczko> Chwilowo temat do zamknięcia, chyba że jednak przyczyna będzie inna ;P
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez dobrzyn22 » 4 lip 2013, 16:26

rafalmazda6 napisał(a):Chwilowo temat do zamknięcia, chyba że jednak przyczyna będzie inna ;P

to poczekamy jeszcze na ostateczny wynik, po interwencji mechanika <spoko>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez rafałmazda » 4 sie 2013, 21:54

po miesiącu użytkowania stwierdzam, że problem ustał na dobre :D przyczyna – ocieranie koła pasowego... dziękuję wszystkim za porady <oczko> temat do zamknięcia :)
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez dobrzyn22 » 6 sie 2013, 00:02

rafalmazda6 napisał(a): temat do zamknięcia :)


niekoniecznie -może się przydać innym ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez rafałmazda » 6 sie 2013, 12:43

tak jest :D chodziło mi o to, że przyczyna na 100% okazała się znalezioną przez mechaników i problem ustał :) mam nadzieję, że jeśli komuś zdarzy się podobny problem (czego nie życzę) ten temat się przyda <oczko>
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6