Strona 1 z 4

Nierówna praca silnika – jaka możliwa przyczyna?

PostNapisane: 12 cze 2013, 22:49
przez kmieta
Witajcie,

od jakiegoś czasu zauważyłem, że silnik nie pracuje równo. Stojąc na luzie widzę jak obroty lekko drgają, przy czym jak są najniżej to są odczuwalne lekkie drgania. Przy jeździe ze stałą prędkością na tempomacie czuć lekkie szarpanie. Zrobiłem kilka filmów, żeby pokazać o co dokładnie chodzi. Tutaj stojąc normalnie na luzie. Od 1 do 7 sekundy mam wciśnięte sprzęgło (wskazówka jest ponad kreską), później puszczam sprzęgło i ok 11 sekundy znów wciskam sprzęgło.


Stojąc dalej na luzie ale wciskając trochę gazu wskazówka nadal lekko faluje (starałem się możliwie jak najdłużej utrzymać nogę w jednej pozycji :):


A tutaj praca silnika (mam nadzieje, że słychać):


W niedzielę po przejechaniu ok 80 km normalnie zgasiłem silnik, po jakiś 5 minutach chciałem zapalić i odpalił od razu i zgasł po 1 sekundzie. Próbowałem tak 3 razy i cały czas to samo. Na koniec zapaliłem i w trakcie tej 1 sekundy dodałem gazu tak na 1,5-2k obrotów potrzymałem go 3 sekundy i puściłem gaz i dalej pracował. Wróciłem normalnie do domu poniedziałek i wtorek jeździłem i dzisiaj rano ruszając ze świateł zgasł, zapalił i zgasł po 1 sek, zapaliłem wrzuciłem większe obroty i znów dalej jechał.

Dodam jeszcze, że po zmianie biegów czasami łapie jakby dziurę bez mocy na chwilę, ale później przyśpiesza normalnie. Wydaje mi się, że dzieje się tak jak zmienię bieg i trafię na moment gdzie praca silnika na chwilę spada.

Czytałem w którymś wątku, że falujące obroty mogą być spowodowane zawalonym filtrem paliwa – jestem po wymianie ale bez zmian. Ostatnio też wymieniałem podkładki pod wtryskami i wykonywali kalibrację, ale nie pamiętam czy przed tą czynnością też miałem taki problem.

Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Czy błędna kalibracja może mieć na to wpływ? A może ja jestem jakoś przewrażliwiony? Tylko co z tym gasnącym silnikiem? <co?>

Z góry dzięki za wszystkie rady.

PostNapisane: 12 cze 2013, 23:29
przez Leoo
kmieta napisał(a):Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?

Przyczyn może być kilka. Jak dla mnie objawy wskazują na zawór SCV, lub elektrozawór podciśnienia siłownika przepustnicy, ewentualnie nieszczelność w układzie podciśnienia.

PostNapisane: 13 cze 2013, 14:28
przez kmieta
Leoo dzięki za odpowiedź. Czy w warunkach domowych jestem w stanie w jakiś sposób dokładnie zdiagnozować która to przyczyna bądź ewentualnie którąś wykluczyć?

Re: Nierówna praca silnika – jaka możliwa przyczyna?

PostNapisane: 13 cze 2013, 17:51
przez Leoo
Sprawdzanie podciśnienia można sobie darować, bo przepustnica w RF7J jest sterowana elektrynie <glupek2>
Zawór SCV najlepiej podmienić na inny. Można sprawdzić wartości jego wysterowania ale trzeba mieć odpowiedni tester. Pomiar da się wykonać oscyloskopem ale trzeba znać przedział wartości wysterowania.

Przydało by sie jeszcze przejrzeć ten wątek:
viewtopic.php?f=116&t=1527

Mazda czasami poszarpuje, gaśnie albo zamula

PostNapisane: 25 lip 2013, 20:59
przez banzai54
Witam
Ostatnio mam taki dziwny problem z szarpaniem i gaśnięciem samochodu, a dokładniej wygląda to tak:
jadę sobie około 120-150 (chociaż nie jest to regułą, bo i w mieście mi się tak przytrafiło ze 2 razy) i samochód zaczyna poszarpywać, potem czasami straci moc i zgaśnie. A czasami poszarpie i muli, ale jedzie dalej. Zauważyłem, że jak zaczyna poszarpywać to jak się zatrzymam nie gasząc silnika to pompka od paliwa jest jakby zassana, a jak silnik zachowuje się dobrze to pompka jest w normalnej pozycji i można pompować :P
O co może chodzić?
pozdrawiam :)

PostNapisane: 26 lip 2013, 08:43
przez dobrzyn22
banzai54 napisał(a):O co może chodzić?

może warto wymienić filtr paliwa??

Re: Mazda czasami poszarpuje, gaśnie albo zamula

PostNapisane: 26 lip 2013, 11:00
przez banzai54
Filtr wymieniony pół roku temu, sitko w baku czyściłem kilka dni temu tak na wszelki wypadek. Paliwo tankuje od 3 miesięcy v-power diesel na shellu, a wcześniej na statoil.
Myślisz, że to mimo to może być winny ten filtr? Jeśli tak to go wymienię ponownie :)

PostNapisane: 26 lip 2013, 16:05
przez dobrzyn22
banzai54 napisał(a):Myślisz, że to mimo to może być winny ten filtr?

jeśli wymieniony pół roku temu, to raczej nie on jest przyczyną

Re: Mazda czasami poszarpuje, gaśnie albo zamula

PostNapisane: 3 wrz 2013, 09:21
przez szufla
Cześć mam pytanie odnośnie przewodów paliwowych wychodzących ze zbiornika paliwa. Chodzi o to który do czego służy. Po odkręceniu czarnej blachy są trzy przewody paliwowe. Jeden to odpowietrzenie zbiornika pozostałe to paliwowe jak się domyślam tylko nie wiem który jest zwrotny. Zaciski przewodów mają kolory zielony i taki wyblakły pomarańczowy. Czy mógłby mi ktoś powiedzieć który jest który?
Kolejne pytanie dotyczy kostki elektrycznej która również znajduje się w tym miejscu. Czy przewody są odpowiedzialne za wskazania poziomu paliwa czy w baku znajduje się pompka? (oczywiście jeszcze nie odkręcałem pokrywy do zbiornika) .
I ostatnie pytanie dotyczy webasto. Ponieważ posiadam webasto z programatorem (owalny panel) mam pytanie czy webasto pobiera paliwo ze zbiornika osobnym przewodem czy pobiera z filtra paliwa znajdującego się w komorze silnika? CZy w związku z założeniem elektrozaworu na przewodzie paliwowym i w pozycji zamknięcia webasto będzie działać? czy podziała do momentu pobrania paliwa pozostałego w przewodach i filtrze? Mój samochód to mazda 6 2006 rok diesel RF-7J MZ-CRD 143KM.

Dzięki za odpowiedź jeśli nie w tym dziale to proszę o przeniesienie.

PostNapisane: 3 wrz 2013, 11:33
przez Enduro
szufla napisał(a):....1 czy w baku znajduje się pompka?...
2.czy webasto pobiera paliwo ze zbiornika osobnym przewodem ..
3. CZy w związku z założeniem elektrozaworu na przewodzie paliwowym i w pozycji zamknięcia webasto będzie działać? ..

1. nie ma
2. nie
3. nie

pozdr.
E

Re: Mazda czasami poszarpuje, gaśnie albo zamula

PostNapisane: 3 wrz 2013, 11:37
przez szufla
Dzięki Enduro za odpowiedź. A wiesz może jak to jest z tymi przewodami paliwowymi jest który jest tak jakby zasilający a który zwrotny?? Bo jak pompki nie ma to znaczy że cała elektryka jest odpowiedzialna za poziom paliwa w zbiorniku.

PostNapisane: 3 wrz 2013, 11:43
przez Enduro
nie wiem..który jest zasilający a który zwrotny,
kiedys tam grzebalem ale nie mialem potrzeby bay to zapamietac...
P.S.
paliwo jest wyciagane ze zbiornika przez pompe wtryskowa podcisnieniem..
pozdr.
E

Nierówna praca silnika

PostNapisane: 18 wrz 2013, 14:07
przez arekt2222
witam.mam taki oto problem,wczoraj mialem zmieniany pasek rozrzadu na oryginalny i napinacz tez na preferowany przez mazde,od tego czasu zauwazylem ze po przejechaniu kilkunastu kilometrów na postoju mazda chodzi cicho po jakichs kilku minutach coraz głosniej a zeby po chwili znowu zacząc normalnie pracowac.co to moze byc,dodam tylko ze napinacz i pasek zmieniałem dlatego poniewaz przy wymianie rozrzadu 12000km temu mechanik wsadził mi pasek contintech a one podobno nie sa najlepsze.dzieki za pomoc

Dopisano 18 wrz 2013, 14:20:

a moze to poprostu egr ,bo wiem ze mam w nim cos uszkodzone

PostNapisane: 20 wrz 2013, 14:03
przez Kety
Jak zakonczyla sie sprawa falowania obrotow? Naprawiles to juz? U mnie jest podobnie

PostNapisane: 24 wrz 2013, 13:50
przez Enduro
Leoo napisał(a):..
Przyczyn może być kilka. Jak dla mnie objawy wskazują na zawór SCV, lub elektrozawór podciśnienia siłownika przepustnicy, ewentualnie nieszczelność w układzie podciśnienia.

uszkodzone wtryski..
E

PostNapisane: 24 wrz 2013, 13:53
przez Enduro
jesli masz auto po lifcie, to może dpf jest dopalany..
pozdr.
E

PostNapisane: 24 wrz 2013, 21:10
przez Kety
Pytanie takie, jak sprawdzic elektrozawór podciśnienia siłownika przepustnicy? Gdzie on sie w ogole znajduje i jak wyglada? SCV wsadzilem nowy 2 miesiace temu wiec on odpada.

Re: Mazda czasami poszarpuje, gaśnie albo zamula

PostNapisane: 24 wrz 2013, 22:05
przez dariusz435
Witam,u mnie dzieje się podobnie od jakiegoś czasu gdy odpalam moja m5 to po sekundzie gaśnie i tak parę razy do tego jak zapali to nie równo pracują obroty,do dam że dzieje się tak nie za każdym razem.Przy do dawaniu gazu problem pojawia się z mocą tak jak by stała w miejscu po czym po chwili jedzie normalnie.Proszę kolegów o pomoc gdzie szukać problemu?,a ha te gaszenie silnika po jednej sekundzie tak jak by nie było paliwa zaczęło się sporadycznie pierw raz na miesiąc potem częściej

PostNapisane: 24 wrz 2013, 22:27
przez Enduro
moze sprawdzic czy przespustnica chodzi..?
E.

PostNapisane: 24 wrz 2013, 22:28
przez Enduro
poczatkowo wymien filter paliwa i najlepiej oczysc sitko w zbiorniku.
pozdr.
E