Nierówna praca silnika – jaka możliwa przyczyna?
Musze posprawdzac przewody podcisnienia, elektrozawory i przepustnice. Auto pracuje normalnie, podczas jazdy nic dziwnego sie nie dzieje, jedynie na biegu jalowym obroty skacza tak dosc znacznie, jakby auto mialo czkawke. Myslalem ze to scv bo zaczal nawet gasnac. SCV nowe, przestal gasnac ale czkawka pozostala.
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
sprawdz te dwa elektrozaworki i ich rurki, zamocowane na wzmocnieniu przednim przed filtrem powietrza
pozdr.
E
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Wlasnie podejrzewalem te dwa elektrozaworki tylko nie wiem jak je sprawdzic czy dzialaja. Jak odlaczalem od nich podcisnienia to silnik zaczynal duzo glosniej chodzic, ale przestawal szarpac.
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
wymien obydwa.
bo na testy warsztatowe wydasz wiecej.
E.
bo na testy warsztatowe wydasz wiecej.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
a sitko w zbiorniku?
E.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Sitka nie,ale poznałem problem okazało się że to zawór scv.Samochód zachowuje się jak nowy.Pozdrawiam i dziękuję za dobre chęci
-
dariusz435
je warto tez przeczyscic, tymbardziej, ze zima idzie i mrozy tez..
pozdr.
E
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
jesli chodzi o SCV to tylko wymiana
E
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam, też mam problem z scv ale to nie jedyny problem, oprócz tego silnik bardzo nierówno pracuje po odpaleniu na zimnym, jak się rozgrzeje to jest ok, ciekawe jest to że ten problem ewidentnie nasila się wraz ze spadkiem poziomu paliwa w zbiorniku, jak już jest rezerwa (ok. 10L) to chodzi jak stary traktor, po zatankowaniu sytuacja poprawia się, tak po 3-4 odpaleniach jest już ok i tak w koło macieju, ma ktoś jakiś pomysł co to może być?
- Od: 15 maja 2011, 19:17
- Posty: 23
- Skąd: Kraków/KBC
- Auto: Mazda 6 2003r. 2.0D 136KM
Witam,
No i mnie dopadł ten problem – objawy takie same jak pisał piotreks...
Jak myślicie od czego zacząć aby usunąć problem ?
Chciałbym mniej więcej wiedzieć która cześć ma największy wpływ na tego typu usterki. Znając życie jeżeli pojadę do jakiegoś mechanika to zacznie od najdroższych części a możliwe że to jakaś "pierdołka"
Z góry dzięki za odp.
Pozdrawiam
No i mnie dopadł ten problem – objawy takie same jak pisał piotreks...
Jak myślicie od czego zacząć aby usunąć problem ?
Chciałbym mniej więcej wiedzieć która cześć ma największy wpływ na tego typu usterki. Znając życie jeżeli pojadę do jakiegoś mechanika to zacznie od najdroższych części a możliwe że to jakaś "pierdołka"
Z góry dzięki za odp.
Pozdrawiam
-
q3master
Jesli gasnie na zimnym to wymienic scv (jesli jeszcze nie byl wymieniany...stara serie mozna poznac po numerach 003, 006)
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
Poczytaj watki o scv. Wszystko juz bylo walkowane wiele razy. Np tutaj jest zdjecie z numerem viewtopic.php?f=410&t=56998&p=2732863&hilit=scv#p2732863
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
Kety napisał(a):Jesli gasnie na zimnym to wymienic scv (jesli jeszcze nie byl wymieniany...stara serie mozna poznac po numerach 003, 006)
U mnie faktycznie problemem był zawór scv. Wymieniłem i teraz silnik działa bez zastrzeżeń
Pozdrawiam i dzięki !
q3master
-
q3master
Dla potomnych (trochę czasu minęło, ale myślę że warto):
Ogólnie z problemem trochę męczyłem, ponieważ raz były takie objawy jak opisałem, później zanikały na jakiś czas i później znów.
Przez ten cały czas testowałem czy może to filtry, czy kwestia samego paliwa. Pewnego razu po odpaleniu auta i jeździe zauważyłem nierówną pracę silnika i obroty skakały jak nigdy.
Miałem rezerwę więc pierwsza myśl, że może jakiś syf mam w zbiorniku i może to przez to. Podjechałem na stację zatankowałem shell vpower nitro+ i można powiedzieć, że na tym koniec. Okazało się, że umarł akumulator i nie było szans na odpalenie, mimo że przed chwilą autem przejechałem ok 5 km.
Po wymianie akumulatora (2 miesiące temu) problem znikł – więc wnioskuje, że to był winowajca.
Ogólnie z problemem trochę męczyłem, ponieważ raz były takie objawy jak opisałem, później zanikały na jakiś czas i później znów.
Przez ten cały czas testowałem czy może to filtry, czy kwestia samego paliwa. Pewnego razu po odpaleniu auta i jeździe zauważyłem nierówną pracę silnika i obroty skakały jak nigdy.
Miałem rezerwę więc pierwsza myśl, że może jakiś syf mam w zbiorniku i może to przez to. Podjechałem na stację zatankowałem shell vpower nitro+ i można powiedzieć, że na tym koniec. Okazało się, że umarł akumulator i nie było szans na odpalenie, mimo że przed chwilą autem przejechałem ok 5 km.
Po wymianie akumulatora (2 miesiące temu) problem znikł – więc wnioskuje, że to był winowajca.
Hmm, jest taka opcja ze pusty akumulator pobiera duzy prad ladowania i obciaza bardziej alternator a tym samym silnik. Takze daje slaby prad rozruchowy...moze slabo dogrzewa swiecami zarowymi...zimny silnik szarpie? Tylko takie dywagacje...u mnie wydaje mi sie ze winowajcami sa elektrozawory (podcisnienia). Takie dwa nad chlodnica (zielony, brazowy). Ale tylko mi sie tak wydaje bo nie mam z kim podmienic na inne
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
Witam!
Mam problem z moją mazda jakiś czas temu silnik zaczął nierówno pracować i gasł na wolnych obrotach. W warsztacie stwierdzili, że to wtryskiwacze. Zabrałem samochód do swojego garażu. Wymontowałem sam, zaniosłem do sprawdzenia, diagnoza > na wykończeniu. Oddałem do regeneracji.
Wydałem na tą imprezę 2000zł za 4szt. Zakupiłem nową uszczelkę pokrywy zaworów, nowe podkładki pod wtryskiwacze i zabrałem się za włożenie wtryskiwaczy po regeneracji. Po odpaleniu silnika okazało się, że pracuje nierówno, tak jakby chodził na 3 cylindry. Trzęsie samochodem.
Tutaj linki do filmików, które nagrałem >>
https://www.youtube.com/watch?v=TJf7XvVBC3o
https://www.youtube.com/watch?v=0hiM_FoOt3g
Te same wtryski są na tych samych miejscach, ewentualnie pomylone mogą być dwa środkowe bo miały ten sam numerek na górze >>14. Czy to może mieć wpływ?
Czy może być to jakaś inna usterka?
Mam problem z moją mazda jakiś czas temu silnik zaczął nierówno pracować i gasł na wolnych obrotach. W warsztacie stwierdzili, że to wtryskiwacze. Zabrałem samochód do swojego garażu. Wymontowałem sam, zaniosłem do sprawdzenia, diagnoza > na wykończeniu. Oddałem do regeneracji.
Wydałem na tą imprezę 2000zł za 4szt. Zakupiłem nową uszczelkę pokrywy zaworów, nowe podkładki pod wtryskiwacze i zabrałem się za włożenie wtryskiwaczy po regeneracji. Po odpaleniu silnika okazało się, że pracuje nierówno, tak jakby chodził na 3 cylindry. Trzęsie samochodem.
Tutaj linki do filmików, które nagrałem >>
https://www.youtube.com/watch?v=TJf7XvVBC3o
https://www.youtube.com/watch?v=0hiM_FoOt3g
Te same wtryski są na tych samych miejscach, ewentualnie pomylone mogą być dwa środkowe bo miały ten sam numerek na górze >>14. Czy to może mieć wpływ?
Czy może być to jakaś inna usterka?
-
kamilkolo777
No cóż, tych wtrysków się nie regeneruje na częściach denso tylko na zamiennikach i może to jest powód. Lepiej było kupić używki po sprawdzeniu. A czy twoje wszystkie 4 wtryski były skończone ?.
Zamiana kolejności nie ma znaczenia, pasuje tylko, żeby miały kable z nr pasującymi do tych na wtryskach.
Zakup sobie ELM327 za 20zł, odpal Forscana i zrób kalibrację.
A test przelewu zrobiłeś ?
Zamiana kolejności nie ma znaczenia, pasuje tylko, żeby miały kable z nr pasującymi do tych na wtryskach.
Zakup sobie ELM327 za 20zł, odpal Forscana i zrób kalibrację.
A test przelewu zrobiłeś ?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6