Nierówna praca silnika – jaka możliwa przyczyna?

Postprzez Kety » 25 wrz 2013, 07:29

Musze posprawdzac przewody podcisnienia, elektrozawory i przepustnice. Auto pracuje normalnie, podczas jazdy nic dziwnego sie nie dzieje, jedynie na biegu jalowym obroty skacza tak dosc znacznie, jakby auto mialo czkawke. Myslalem ze to scv bo zaczal nawet gasnac. SCV nowe, przestal gasnac ale czkawka pozostala.
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez Enduro » 25 wrz 2013, 10:36

sprawdz te dwa elektrozaworki i ich rurki, zamocowane na wzmocnieniu przednim przed filtrem powietrza
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Kety » 25 wrz 2013, 13:41

Wlasnie podejrzewalem te dwa elektrozaworki tylko nie wiem jak je sprawdzic czy dzialaja. Jak odlaczalem od nich podcisnienia to silnik zaczynal duzo glosniej chodzic, ale przestawal szarpac.
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez Enduro » 25 wrz 2013, 14:45

wymien obydwa.
bo na testy warsztatowe wydasz wiecej.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez dariusz435 » 26 wrz 2013, 18:06

Dzięki za podpowiedź,filtr wymieniłem nie dawno na oryginał
dariusz435
 

Postprzez Enduro » 26 wrz 2013, 19:59

a sitko w zbiorniku?
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez dariusz435 » 28 wrz 2013, 21:12

Sitka nie,ale poznałem problem okazało się że to zawór scv.Samochód zachowuje się jak nowy.Pozdrawiam i dziękuję za dobre chęci :)
dariusz435
 

Postprzez Enduro » 28 wrz 2013, 22:37

je warto tez przeczyscic, tymbardziej, ze zima idzie i mrozy tez..
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez banzai54 » 29 wrz 2013, 00:36

A ten zawór da się jakoś sprawdzić czy przeczyścić? Czy tylko wymiana wchodzi w grę?
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 11:26
Posty: 89
Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,

Postprzez Enduro » 29 wrz 2013, 11:14

jesli chodzi o SCV to tylko wymiana
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez piotreks » 27 paź 2013, 18:01

Witam, też mam problem z scv ale to nie jedyny problem, oprócz tego silnik bardzo nierówno pracuje po odpaleniu na zimnym, jak się rozgrzeje to jest ok, ciekawe jest to że ten problem ewidentnie nasila się wraz ze spadkiem poziomu paliwa w zbiorniku, jak już jest rezerwa (ok. 10L) to chodzi jak stary traktor, po zatankowaniu sytuacja poprawia się, tak po 3-4 odpaleniach jest już ok i tak w koło macieju, ma ktoś jakiś pomysł co to może być?
Początkujący
 
Od: 15 maja 2011, 19:17
Posty: 23
Skąd: Kraków/KBC
Auto: Mazda 6 2003r. 2.0D 136KM

Postprzez q3master » 2 lis 2013, 23:47

Witam,
No i mnie dopadł ten problem – objawy takie same jak pisał piotreks...
Jak myślicie od czego zacząć aby usunąć problem ?
Chciałbym mniej więcej wiedzieć która cześć ma największy wpływ na tego typu usterki. Znając życie jeżeli pojadę do jakiegoś mechanika to zacznie od najdroższych części a możliwe że to jakaś "pierdołka"
Z góry dzięki za odp.
Pozdrawiam
q3master
 

Postprzez Kety » 4 lis 2013, 09:29

Jesli gasnie na zimnym to wymienic scv (jesli jeszcze nie byl wymieniany...stara serie mozna poznac po numerach 003, 006)
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez piotreks » 8 lis 2013, 00:48

A gdzie są te numery? ja swój obejrzałem, ale nie mogę ich znaleźć...
Początkujący
 
Od: 15 maja 2011, 19:17
Posty: 23
Skąd: Kraków/KBC
Auto: Mazda 6 2003r. 2.0D 136KM

Postprzez Kety » 8 lis 2013, 09:18

Poczytaj watki o scv. Wszystko juz bylo walkowane wiele razy. Np tutaj jest zdjecie z numerem viewtopic.php?f=410&t=56998&p=2732863&hilit=scv#p2732863
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez q3master » 11 lis 2013, 22:48

Kety napisał(a):Jesli gasnie na zimnym to wymienic scv (jesli jeszcze nie byl wymieniany...stara serie mozna poznac po numerach 003, 006)


U mnie faktycznie problemem był zawór scv. Wymieniłem i teraz silnik działa bez zastrzeżeń :)
Pozdrawiam i dzięki !
q3master
q3master
 

Postprzez kmieta » 18 gru 2013, 21:24

Dla potomnych (trochę czasu minęło, ale myślę że warto):

Ogólnie z problemem trochę męczyłem, ponieważ raz były takie objawy jak opisałem, później zanikały na jakiś czas i później znów.
Przez ten cały czas testowałem czy może to filtry, czy kwestia samego paliwa. Pewnego razu po odpaleniu auta i jeździe zauważyłem nierówną pracę silnika i obroty skakały jak nigdy.
Miałem rezerwę więc pierwsza myśl, że może jakiś syf mam w zbiorniku i może to przez to. Podjechałem na stację zatankowałem shell vpower nitro+ i można powiedzieć, że na tym koniec. Okazało się, że umarł akumulator i nie było szans na odpalenie, mimo że przed chwilą autem przejechałem ok 5 km.
Po wymianie akumulatora (2 miesiące temu) problem znikł – więc wnioskuje, że to był winowajca.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 23:14
Posty: 43 (1/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 6 2.0 D GY 143KM 2006

Postprzez Kety » 18 gru 2013, 21:53

Hmm, jest taka opcja ze pusty akumulator pobiera duzy prad ladowania i obciaza bardziej alternator a tym samym silnik. Takze daje slaby prad rozruchowy...moze slabo dogrzewa swiecami zarowymi...zimny silnik szarpie? Tylko takie dywagacje...u mnie wydaje mi sie ze winowajcami sa elektrozawory (podcisnienia). Takie dwa nad chlodnica (zielony, brazowy). Ale tylko mi sie tak wydaje bo nie mam z kim podmienic na inne :)
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez kamilkolo777 » 12 maja 2015, 20:42

Witam!

Mam problem z moją mazda <płacze> jakiś czas temu silnik zaczął nierówno pracować i gasł na wolnych obrotach. W warsztacie stwierdzili, że to wtryskiwacze. Zabrałem samochód do swojego garażu. Wymontowałem sam, zaniosłem do sprawdzenia, diagnoza > na wykończeniu. Oddałem do regeneracji.
Wydałem na tą imprezę 2000zł za 4szt. Zakupiłem nową uszczelkę pokrywy zaworów, nowe podkładki pod wtryskiwacze i zabrałem się za włożenie wtryskiwaczy po regeneracji. Po odpaleniu silnika okazało się, że pracuje nierówno, tak jakby chodził na 3 cylindry. Trzęsie samochodem.

Tutaj linki do filmików, które nagrałem >>

https://www.youtube.com/watch?v=TJf7XvVBC3o

https://www.youtube.com/watch?v=0hiM_FoOt3g

Te same wtryski są na tych samych miejscach, ewentualnie pomylone mogą być dwa środkowe bo miały ten sam numerek na górze >>14. Czy to może mieć wpływ?

Czy może być to jakaś inna usterka?
kamilkolo777
 

Postprzez zboq » 12 maja 2015, 22:34

No cóż, tych wtrysków się nie regeneruje na częściach denso tylko na zamiennikach i może to jest powód. Lepiej było kupić używki po sprawdzeniu. A czy twoje wszystkie 4 wtryski były skończone ?.
Zamiana kolejności nie ma znaczenia, pasuje tylko, żeby miały kable z nr pasującymi do tych na wtryskach.
Zakup sobie ELM327 za 20zł, odpal Forscana i zrób kalibrację.
A test przelewu zrobiłeś ?
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6