Nierówna praca silnika – jaka możliwa przyczyna?
Witajcie,
od jakiegoś czasu zauważyłem, że silnik nie pracuje równo. Stojąc na luzie widzę jak obroty lekko drgają, przy czym jak są najniżej to są odczuwalne lekkie drgania. Przy jeździe ze stałą prędkością na tempomacie czuć lekkie szarpanie. Zrobiłem kilka filmów, żeby pokazać o co dokładnie chodzi. Tutaj stojąc normalnie na luzie. Od 1 do 7 sekundy mam wciśnięte sprzęgło (wskazówka jest ponad kreską), później puszczam sprzęgło i ok 11 sekundy znów wciskam sprzęgło.
Stojąc dalej na luzie ale wciskając trochę gazu wskazówka nadal lekko faluje (starałem się możliwie jak najdłużej utrzymać nogę w jednej pozycji :
A tutaj praca silnika (mam nadzieje, że słychać):
W niedzielę po przejechaniu ok 80 km normalnie zgasiłem silnik, po jakiś 5 minutach chciałem zapalić i odpalił od razu i zgasł po 1 sekundzie. Próbowałem tak 3 razy i cały czas to samo. Na koniec zapaliłem i w trakcie tej 1 sekundy dodałem gazu tak na 1,5-2k obrotów potrzymałem go 3 sekundy i puściłem gaz i dalej pracował. Wróciłem normalnie do domu poniedziałek i wtorek jeździłem i dzisiaj rano ruszając ze świateł zgasł, zapalił i zgasł po 1 sek, zapaliłem wrzuciłem większe obroty i znów dalej jechał.
Dodam jeszcze, że po zmianie biegów czasami łapie jakby dziurę bez mocy na chwilę, ale później przyśpiesza normalnie. Wydaje mi się, że dzieje się tak jak zmienię bieg i trafię na moment gdzie praca silnika na chwilę spada.
Czytałem w którymś wątku, że falujące obroty mogą być spowodowane zawalonym filtrem paliwa – jestem po wymianie ale bez zmian. Ostatnio też wymieniałem podkładki pod wtryskami i wykonywali kalibrację, ale nie pamiętam czy przed tą czynnością też miałem taki problem.
Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Czy błędna kalibracja może mieć na to wpływ? A może ja jestem jakoś przewrażliwiony? Tylko co z tym gasnącym silnikiem?
Z góry dzięki za wszystkie rady.
od jakiegoś czasu zauważyłem, że silnik nie pracuje równo. Stojąc na luzie widzę jak obroty lekko drgają, przy czym jak są najniżej to są odczuwalne lekkie drgania. Przy jeździe ze stałą prędkością na tempomacie czuć lekkie szarpanie. Zrobiłem kilka filmów, żeby pokazać o co dokładnie chodzi. Tutaj stojąc normalnie na luzie. Od 1 do 7 sekundy mam wciśnięte sprzęgło (wskazówka jest ponad kreską), później puszczam sprzęgło i ok 11 sekundy znów wciskam sprzęgło.
Stojąc dalej na luzie ale wciskając trochę gazu wskazówka nadal lekko faluje (starałem się możliwie jak najdłużej utrzymać nogę w jednej pozycji :
A tutaj praca silnika (mam nadzieje, że słychać):
W niedzielę po przejechaniu ok 80 km normalnie zgasiłem silnik, po jakiś 5 minutach chciałem zapalić i odpalił od razu i zgasł po 1 sekundzie. Próbowałem tak 3 razy i cały czas to samo. Na koniec zapaliłem i w trakcie tej 1 sekundy dodałem gazu tak na 1,5-2k obrotów potrzymałem go 3 sekundy i puściłem gaz i dalej pracował. Wróciłem normalnie do domu poniedziałek i wtorek jeździłem i dzisiaj rano ruszając ze świateł zgasł, zapalił i zgasł po 1 sek, zapaliłem wrzuciłem większe obroty i znów dalej jechał.
Dodam jeszcze, że po zmianie biegów czasami łapie jakby dziurę bez mocy na chwilę, ale później przyśpiesza normalnie. Wydaje mi się, że dzieje się tak jak zmienię bieg i trafię na moment gdzie praca silnika na chwilę spada.
Czytałem w którymś wątku, że falujące obroty mogą być spowodowane zawalonym filtrem paliwa – jestem po wymianie ale bez zmian. Ostatnio też wymieniałem podkładki pod wtryskami i wykonywali kalibrację, ale nie pamiętam czy przed tą czynnością też miałem taki problem.
Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Czy błędna kalibracja może mieć na to wpływ? A może ja jestem jakoś przewrażliwiony? Tylko co z tym gasnącym silnikiem?
Z góry dzięki za wszystkie rady.
kmieta napisał(a):Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?
Przyczyn może być kilka. Jak dla mnie objawy wskazują na zawór SCV, lub elektrozawór podciśnienia siłownika przepustnicy, ewentualnie nieszczelność w układzie podciśnienia.
Sprawdzanie podciśnienia można sobie darować, bo przepustnica w RF7J jest sterowana elektrynie
Zawór SCV najlepiej podmienić na inny. Można sprawdzić wartości jego wysterowania ale trzeba mieć odpowiedni tester. Pomiar da się wykonać oscyloskopem ale trzeba znać przedział wartości wysterowania.
Przydało by sie jeszcze przejrzeć ten wątek:
viewtopic.php?f=116&t=1527
Zawór SCV najlepiej podmienić na inny. Można sprawdzić wartości jego wysterowania ale trzeba mieć odpowiedni tester. Pomiar da się wykonać oscyloskopem ale trzeba znać przedział wartości wysterowania.
Przydało by sie jeszcze przejrzeć ten wątek:
viewtopic.php?f=116&t=1527
Witam
Ostatnio mam taki dziwny problem z szarpaniem i gaśnięciem samochodu, a dokładniej wygląda to tak:
jadę sobie około 120-150 (chociaż nie jest to regułą, bo i w mieście mi się tak przytrafiło ze 2 razy) i samochód zaczyna poszarpywać, potem czasami straci moc i zgaśnie. A czasami poszarpie i muli, ale jedzie dalej. Zauważyłem, że jak zaczyna poszarpywać to jak się zatrzymam nie gasząc silnika to pompka od paliwa jest jakby zassana, a jak silnik zachowuje się dobrze to pompka jest w normalnej pozycji i można pompować
O co może chodzić?
pozdrawiam
Ostatnio mam taki dziwny problem z szarpaniem i gaśnięciem samochodu, a dokładniej wygląda to tak:
jadę sobie około 120-150 (chociaż nie jest to regułą, bo i w mieście mi się tak przytrafiło ze 2 razy) i samochód zaczyna poszarpywać, potem czasami straci moc i zgaśnie. A czasami poszarpie i muli, ale jedzie dalej. Zauważyłem, że jak zaczyna poszarpywać to jak się zatrzymam nie gasząc silnika to pompka od paliwa jest jakby zassana, a jak silnik zachowuje się dobrze to pompka jest w normalnej pozycji i można pompować
O co może chodzić?
pozdrawiam
- Od: 24 kwi 2012, 11:26
- Posty: 89
- Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,
Filtr wymieniony pół roku temu, sitko w baku czyściłem kilka dni temu tak na wszelki wypadek. Paliwo tankuje od 3 miesięcy v-power diesel na shellu, a wcześniej na statoil.
Myślisz, że to mimo to może być winny ten filtr? Jeśli tak to go wymienię ponownie
Myślisz, że to mimo to może być winny ten filtr? Jeśli tak to go wymienię ponownie
- Od: 24 kwi 2012, 11:26
- Posty: 89
- Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,
banzai54 napisał(a):Myślisz, że to mimo to może być winny ten filtr?
jeśli wymieniony pół roku temu, to raczej nie on jest przyczyną
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Cześć mam pytanie odnośnie przewodów paliwowych wychodzących ze zbiornika paliwa. Chodzi o to który do czego służy. Po odkręceniu czarnej blachy są trzy przewody paliwowe. Jeden to odpowietrzenie zbiornika pozostałe to paliwowe jak się domyślam tylko nie wiem który jest zwrotny. Zaciski przewodów mają kolory zielony i taki wyblakły pomarańczowy. Czy mógłby mi ktoś powiedzieć który jest który?
Kolejne pytanie dotyczy kostki elektrycznej która również znajduje się w tym miejscu. Czy przewody są odpowiedzialne za wskazania poziomu paliwa czy w baku znajduje się pompka? (oczywiście jeszcze nie odkręcałem pokrywy do zbiornika) .
I ostatnie pytanie dotyczy webasto. Ponieważ posiadam webasto z programatorem (owalny panel) mam pytanie czy webasto pobiera paliwo ze zbiornika osobnym przewodem czy pobiera z filtra paliwa znajdującego się w komorze silnika? CZy w związku z założeniem elektrozaworu na przewodzie paliwowym i w pozycji zamknięcia webasto będzie działać? czy podziała do momentu pobrania paliwa pozostałego w przewodach i filtrze? Mój samochód to mazda 6 2006 rok diesel RF-7J MZ-CRD 143KM.
Dzięki za odpowiedź jeśli nie w tym dziale to proszę o przeniesienie.
Kolejne pytanie dotyczy kostki elektrycznej która również znajduje się w tym miejscu. Czy przewody są odpowiedzialne za wskazania poziomu paliwa czy w baku znajduje się pompka? (oczywiście jeszcze nie odkręcałem pokrywy do zbiornika) .
I ostatnie pytanie dotyczy webasto. Ponieważ posiadam webasto z programatorem (owalny panel) mam pytanie czy webasto pobiera paliwo ze zbiornika osobnym przewodem czy pobiera z filtra paliwa znajdującego się w komorze silnika? CZy w związku z założeniem elektrozaworu na przewodzie paliwowym i w pozycji zamknięcia webasto będzie działać? czy podziała do momentu pobrania paliwa pozostałego w przewodach i filtrze? Mój samochód to mazda 6 2006 rok diesel RF-7J MZ-CRD 143KM.
Dzięki za odpowiedź jeśli nie w tym dziale to proszę o przeniesienie.
- Od: 6 paź 2012, 17:16
- Posty: 24
- Auto: Mazda 6 kombi 2006r diesel2,0
szufla napisał(a):....1 czy w baku znajduje się pompka?...
2.czy webasto pobiera paliwo ze zbiornika osobnym przewodem ..
3. CZy w związku z założeniem elektrozaworu na przewodzie paliwowym i w pozycji zamknięcia webasto będzie działać? ..
1. nie ma
2. nie
3. nie
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Dzięki Enduro za odpowiedź. A wiesz może jak to jest z tymi przewodami paliwowymi jest który jest tak jakby zasilający a który zwrotny?? Bo jak pompki nie ma to znaczy że cała elektryka jest odpowiedzialna za poziom paliwa w zbiorniku.
- Od: 6 paź 2012, 17:16
- Posty: 24
- Auto: Mazda 6 kombi 2006r diesel2,0
nie wiem..który jest zasilający a który zwrotny,
kiedys tam grzebalem ale nie mialem potrzeby bay to zapamietac...
P.S.
paliwo jest wyciagane ze zbiornika przez pompe wtryskowa podcisnieniem..
pozdr.
E
kiedys tam grzebalem ale nie mialem potrzeby bay to zapamietac...
P.S.
paliwo jest wyciagane ze zbiornika przez pompe wtryskowa podcisnieniem..
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
witam.mam taki oto problem,wczoraj mialem zmieniany pasek rozrzadu na oryginalny i napinacz tez na preferowany przez mazde,od tego czasu zauwazylem ze po przejechaniu kilkunastu kilometrów na postoju mazda chodzi cicho po jakichs kilku minutach coraz głosniej a zeby po chwili znowu zacząc normalnie pracowac.co to moze byc,dodam tylko ze napinacz i pasek zmieniałem dlatego poniewaz przy wymianie rozrzadu 12000km temu mechanik wsadził mi pasek contintech a one podobno nie sa najlepsze.dzieki za pomoc
Dopisano 18 wrz 2013, 14:20:
a moze to poprostu egr ,bo wiem ze mam w nim cos uszkodzone
Dopisano 18 wrz 2013, 14:20:
a moze to poprostu egr ,bo wiem ze mam w nim cos uszkodzone
- Od: 6 paź 2012, 11:14
- Posty: 99
- Auto: mazda 6 2,0 citd 2005 r
Jak zakonczyla sie sprawa falowania obrotow? Naprawiles to juz? U mnie jest podobnie
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
Leoo napisał(a):..
Przyczyn może być kilka. Jak dla mnie objawy wskazują na zawór SCV, lub elektrozawór podciśnienia siłownika przepustnicy, ewentualnie nieszczelność w układzie podciśnienia.
uszkodzone wtryski..
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
jesli masz auto po lifcie, to może dpf jest dopalany..
pozdr.
E
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Pytanie takie, jak sprawdzic elektrozawór podciśnienia siłownika przepustnicy? Gdzie on sie w ogole znajduje i jak wyglada? SCV wsadzilem nowy 2 miesiace temu wiec on odpada.
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
Witam,u mnie dzieje się podobnie od jakiegoś czasu gdy odpalam moja m5 to po sekundzie gaśnie i tak parę razy do tego jak zapali to nie równo pracują obroty,do dam że dzieje się tak nie za każdym razem.Przy do dawaniu gazu problem pojawia się z mocą tak jak by stała w miejscu po czym po chwili jedzie normalnie.Proszę kolegów o pomoc gdzie szukać problemu?,a ha te gaszenie silnika po jednej sekundzie tak jak by nie było paliwa zaczęło się sporadycznie pierw raz na miesiąc potem częściej
-
dariusz435
moze sprawdzic czy przespustnica chodzi..?
E.
E.
Ostatnio edytowano 25 wrz 2013, 11:38 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: kolejna prośba o nie cytowanie całości ostatniego posta...
Powód: kolejna prośba o nie cytowanie całości ostatniego posta...
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
poczatkowo wymien filter paliwa i najlepiej oczysc sitko w zbiorniku.
pozdr.
E
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6