Nierówna praca silnika – jaka możliwa przyczyna?

Postprzez Dark_Mat » 2 lut 2019, 02:44

Screen z godziny 22:27 jest jak było słychać te stuki metaliczne, screena z godziny 17:48 to wartości jak była błoga cisza i miękka praca silnika.

Korekty są duże, zwlaszcza jak na wtryski, które przejechały 5-6 tyś km od ich regeneracji. :(
Załączniki
Capture+_2019-01-31-17-48-51.png
Capture+_2019-01-17-22-28-00.png
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 02:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez DooOminO » 2 lut 2019, 10:36

Ciężej działa bo korekty się rozkładają na kilka wtryskiwaczy. Ten 4 nie pasuje mi w tym wszystkim, wszystkie inne korekty zmieniają z plusowych nawet na ujemne a ten trzyma cały czas tą samą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez Dark_Mat » 3 lut 2019, 16:11

Co ciekawe, dzisiaj znowu zaczęło lekko metalicznie stukać, a po podłączeniu Forscana, okazało się, że korekty są identyczne, co wtedy jak silnik pracował bezgłośnie. Nie wiem czy to ma znaczenie czy nie, ale jak jest okres, że są te stuki, to one się objawiają na pracy jałowej albo jak jadę i dodam więcej gazu. Jeśli jadę i utrzymuję stałe obroty, przy niewielkim wysileni silnika (np. po płaskiej drodze, albo jak jadę delikatnie w dół i dodaję tylko tyle gazu, żeby utrzymać prędkość) to tych stuków nie słychać.
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 02:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez Mac8181 » 3 lut 2019, 17:18

A robiłeś kalibracje wtryskiwaczy forscanem?
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2016, 22:19
Posty: 88 (9/3)
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel 143KM Active Plus 2007

Postprzez Dark_Mat » 24 lut 2019, 18:38

Robiłem wielokrotnie, nic nie pomogło. W sensie, korekty wzrosły, silnik pracował trochę ciszej, ale ten metaliczny dźwięk był dalej słyszalny. Dzwoniłem ponownie do serwisu, który regenerował mi te wtryski i po krótkiej rozmowie facet stwierdził, że skoro wszystko było wymieniane, to może wadliwa i uszkodzona jest cewka, która może powodować, że wtrysk się "zacina" albo nie otwiera do końca czy jakkolwiek źle funkcjonuje i stąd te stuki.
Podobno nie można tego dostać tak od ręki jak rozpylacze i jedyna opcja to wziąć z innego używanego wtryskiwacza. Czy to prawda? I czy wadliwa praca jednego wtryskiwacza może podbijać korekty pozostałych?
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 02:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez dobrzyn22 » 24 lut 2019, 19:23

Dark_Mat napisał(a): czy wadliwa praca jednego wtryskiwacza może podbijać korekty pozostałych?

może
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez DooOminO » 28 lut 2019, 10:36

Tak, facet dobrze ci powiedział.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6