Problem z diagnozą silnika 2.0 CiTD

Witam, pacjent jak w tytule. Kupiłem i miała być po zerwaniu paska rozrządu który miał być niby świeżo po wymianie. Ok auto przywiezione do domu, zrzucam pokrywę rozrządu a tam pasek nówka hmm. Starszy pan od którego kupiłem mazdę mowił że auto wróciło do warsztatu na naprawę ale nie doszli do porozumienia i oddali mu część kasy i auto. Stwierdziłem że spróbowali załozyć nowy pasek a nóż się uda. Sprawdziłem wzsystko na znakach, ok to kręce rozrusznikiem. Silnik stwarzał duży opór a jednocześnie można by stwierdzić że zakręcił jakby nie było kompresji i odgłos z głowicy jakby tarł metal o metal, taki pisk. Pokrywa była zdjęta i tak jaby dochodziło to z 4 garka. Pomiaru kompresjii nie dało się zrobić bo pasek zsuwał się z koła rozrządu. Hmm dziwne. Nie wiem dlaczego. Ok zdjąłem głowicę i nie widzę sładów żeby tłoki uderzyły w zawory. Koledzy jakie macie sugestie?