Jak zapobiec kolejnemu zatarciu wału korbowego ?

Witam,
juz po raz drugi bylem zmuszony wymienic silnik w mojej szóstce (2.0 CiTD 136km 2002r) z powodu zatarcia walu korbowego. O ile za 1wszym razem wynikało to z mojej niewiedzy (zapchany smog olejowy) o tyle drugi raz nie mialem zabardzo na to wpływu (siadła pompa oleju). W obu przypadkach brak cisnienia oleju spowodowal zatarcie panewek, wału i przy okazji korbowodu tak ze bardziej oplacalo sie wymienic słupek silnika w calosci niz go naprawiac. W pierwszym silniku stosowałem Dexelie 5W w drugim Mobila 10W. Wymiany oleju regularnie w pierwszym silniku co 10tys w drugim juz co 5tys. Niestety nic to nie pomoglo. Silnik po wymianie chodzil bardzo ladnie cicho i równo. CHodzil tak okolo roku. Teraz jest to samo. Silnik chodzi pieknie. Rowno, cicho nie bierze ani kropelki oleju jak narazie. Nie dymi, nie kopci. Poprostu zdrowy silnik. Jest jakis sposob zeby zapobiec kolejnemu zatarciu bo juz widze ze same dbanie o smog i wymiane oleju nie pomogą. Z góry dzieki za porady.
juz po raz drugi bylem zmuszony wymienic silnik w mojej szóstce (2.0 CiTD 136km 2002r) z powodu zatarcia walu korbowego. O ile za 1wszym razem wynikało to z mojej niewiedzy (zapchany smog olejowy) o tyle drugi raz nie mialem zabardzo na to wpływu (siadła pompa oleju). W obu przypadkach brak cisnienia oleju spowodowal zatarcie panewek, wału i przy okazji korbowodu tak ze bardziej oplacalo sie wymienic słupek silnika w calosci niz go naprawiac. W pierwszym silniku stosowałem Dexelie 5W w drugim Mobila 10W. Wymiany oleju regularnie w pierwszym silniku co 10tys w drugim juz co 5tys. Niestety nic to nie pomoglo. Silnik po wymianie chodzil bardzo ladnie cicho i równo. CHodzil tak okolo roku. Teraz jest to samo. Silnik chodzi pieknie. Rowno, cicho nie bierze ani kropelki oleju jak narazie. Nie dymi, nie kopci. Poprostu zdrowy silnik. Jest jakis sposob zeby zapobiec kolejnemu zatarciu bo juz widze ze same dbanie o smog i wymiane oleju nie pomogą. Z góry dzieki za porady.