Strona 1 z 2

check engine i kopcenie z rury wydechowej

PostNapisane: 9 maja 2013, 20:41
przez tomeksz
Witam ,mam pytanie odnośnie do wszystkich,jakiś czas temu miałem problem z kątraloką i dużym kopceniem z rurki wydechowej więc pojechałem do serwisu Japantech Wrocław, stwierdzili że to zawór EGR czy jakoś tak a odnośnie kopcenia to prawdopodobnie wtryski . Umówiłem się na czyszczenie i na regenerację wtrysków ,obecnie jestem około 2 tygodnie po naprawie i na początku jeszcze mi kopciło ale mówili mi że może jeszcze pokazywać sie czarny dym bo musi cały nagar z obiegu sie oczyścić ,nie wiem autko dalej mi kopci może faktycznie mniej ale jednak , a odnośnie tego EGR mam wrażenie że jak samochód jest pod jakimś kątem np. wysoki krawęznik to wtedy zapala mi się kontrolka bo właśnie wymieniałem opony ,nie wiem co mam z tym zrobić ,a już chyba z 3 razy kasowalem ten błąd ,dołaczę fotkę tej kontrolki co mi sie zapala

PostNapisane: 9 maja 2013, 20:57
przez matthies
to chyba coś z prądem, kontrolka alternatora , ładowania, cokolwiek z tym związane.

Re: problem z kontrolką i kopceniem z rurki

PostNapisane: 10 maja 2013, 19:11
przez tomeksz
no a co ztym kopceniem czy to normalne jest

PostNapisane: 12 maja 2013, 23:51
przez Leoo
tomeksz napisał(a):nie wiem co mam z tym zrobić ,a już chyba z 3 razy kasowalem ten błąd

Można spytać jaki jest kod błędu?

Re: check engine i kopcenie z rury wydechowej

PostNapisane: 14 maja 2013, 09:49
przez tomeksz
Kurcze sam nie wiem ,choć w warsztacie mi nie powiedzieli <płacze> ,tylko zastanawiam się nad jednym bo przeczytałem gdzieś na forum o podobnej tematyce że można takie błędy kasować w następujący sposób : odłączając klemy akumulatora i nacisnąć pedał hamulca na 20sek.i ponoć to pomaga. Zresztą spróbuję i zobaczę czy to prawda <lol>

Re: check engine i kopcenie z rury wydechowej

PostNapisane: 15 maja 2013, 11:20
przez tomeksz
Witam ,Leoo pytasz o kod błędu oto on: P2009 dowiedziałem się bo byłym usunąć ten błąd .
Pozdrawiam

PostNapisane: 15 maja 2013, 12:39
przez Leoo
tomeksz napisał(a):kod błędu oto on: P2009

Solenoid VSC, instalacja elektryczna, przewody podciśnienia albo PCM – tak podaje manual.
Można zamiast solenoidu podłączyć żarówkę 12V i sprawdzić czy się zapala/gaśnie. Oporność żarówki powinna być porównywalna z opornością cewki elektrozaworu (solenoidu).

Re: check engine i kopcenie z rury wydechowej

PostNapisane: 15 maja 2013, 20:10
przez tomeksz
przepraszam ale az tak biegły to nie jestem w tych sprawach ,może jekiś schemacik ,fotka bo tak nawet nie wiem co do czego itd. a może wiesz jak znależdz numer lakeru czy po Vinie czy jak

PostNapisane: 15 maja 2013, 20:44
przez dobrzyn22
tomeksz napisał(a):. a może wiesz jak znależdz numer lakeru czy po Vinie czy jak

a może trzymajmy się tematu, wątku, którego jesteś autorem ?? :>

PS. odp. tak, po Vin-ie

Re: check engine i kopcenie z rury wydechowej

PostNapisane: 16 maja 2013, 10:13
przez tomeksz
ok ,będę się trzymał tematy <jupi>

PostNapisane: 17 maja 2013, 16:46
przez Leoo
tomeksz napisał(a):przepraszam ale az tak biegły to nie jestem w tych sprawach ,może jekiś schemacik ,fotka bo tak nawet nie wiem co do czego itd.

Testowanie sygnału solenoidu żarówką jest proste ale bez pewnej wprawy można narobić sobie kłopotów. Należy pamiętać, że zwarcie wyprowadzeń, może skutkować spaleniem komputera sterującego, co może się zdarzyć podczas podłączania.
Proszę sobie ściągnąć z sieci dokument 1789-1E-03G.pdf. Są tam procedury serwisowe.
Na fotce przedmiot testów.

Re: check engine i kopcenie z rury wydechowej

PostNapisane: 18 maja 2013, 08:41
przez tomeksz
LEOO dzieki serdeczne ,będę próbował tej metody i dam znać jak poszło ,pozdrawiam

Re: check engine i kopcenie z rury wydechowej

PostNapisane: 15 cze 2013, 18:26
przez fuks239
witam
koledzy mam pytanko jaka ma być oporność na sprawnym zaworze vsc ponieważ na forum są podane dwie różne wartości mój ma 56

Re: check engine i kopcenie z rury wydechowej

PostNapisane: 15 cze 2013, 23:59
przez Leoo
Zgodnie z manualem RF5C, SCV ma 2,1 Ohm.
Nie znam oporności RF7J, może ktoś sprawdzi.

Re: check engine i kopcenie z rury wydechowej

PostNapisane: 16 cze 2013, 21:40
przez fuks239
kolego leoo chodzi o oporność seneloida vsc a nie o zawór scv rf5c
pozdrawiam

PostNapisane: 17 cze 2013, 16:37
przez Leoo
fuks239 napisał(a):chodzi o oporność seneloida vsc a nie o zawór scv rf5c

<zawstydzony>
Zmierzę w swoim autku i porównamy.
Mam już wynik: 39,5 Ohm.

Re: check engine i kopcenie z rury wydechowej

PostNapisane: 18 cze 2013, 20:40
przez fuks239
dzięki Leoo więc wycodzi na to że jest walnięty jeśli u ciebie jest poprawna wartość

PostNapisane: 18 cze 2013, 23:10
przez Leoo
fuks239 napisał(a):wycodzi na to że jest walnięty jeśli u ciebie jest poprawna wartość

W manualu nie podają wartości oporności, za to całą procedurę sprawdzania. Nie można wykluczyć, że poszczególne partie elektrozaworów różnią się opornością ale funkcjonują poprawnie.
Zobacz dokument 1749-1E-02G.pdf strona 194.

Re: check engine i kopcenie z rury wydechowej

PostNapisane: 25 cze 2013, 09:31
przez tomeksz
Witam ,wracam do tematu który poruszyłem jakiś czas temu ponieważ ponownie zapalila mi się kontrolka CHEC ENGINE .Fotka jest pokazana na górze postu .
Mazda 6 ; 2003r ; 202,000tys.km. 121km ; poj.1998cm
[color=#000000]W między czasie zrobione zostało :[/color]
1) regeneracja wtrysków
2) kalibracja zaworów
3) czyszczenie zaworu EGR
4) kasowanie błędu
I kontrolka ponownie sie zpalila ,choć jakiś czas miałem spokuj a teraz to mnie do szewskiej pasji doprowadza,nie wiem czy warsztat w którym robiłem nie umie sobie poradzić czy mnie najzwyklej w świecie naciągają :| proszę o odpowiedź ,dziękuję .
Nie robiłem tej metody co kolega podaje z tym sprawdzaniem napięcia bo się nie znam :( i nie chce ryzykować .
Pozdrawiam

PostNapisane: 29 cze 2013, 17:44
przez Leoo
tomeksz napisał(a):I kontrolka ponownie sie zpalila

Pytanie zasadnicze: czy kontrolka wskazuje poprzedni błąd?