check engine i kopcenie z rury wydechowej

Postprzez tomeksz » 9 maja 2013, 20:41

Witam ,mam pytanie odnośnie do wszystkich,jakiś czas temu miałem problem z kątraloką i dużym kopceniem z rurki wydechowej więc pojechałem do serwisu Japantech Wrocław, stwierdzili że to zawór EGR czy jakoś tak a odnośnie kopcenia to prawdopodobnie wtryski . Umówiłem się na czyszczenie i na regenerację wtrysków ,obecnie jestem około 2 tygodnie po naprawie i na początku jeszcze mi kopciło ale mówili mi że może jeszcze pokazywać sie czarny dym bo musi cały nagar z obiegu sie oczyścić ,nie wiem autko dalej mi kopci może faktycznie mniej ale jednak , a odnośnie tego EGR mam wrażenie że jak samochód jest pod jakimś kątem np. wysoki krawęznik to wtedy zapala mi się kontrolka bo właśnie wymieniałem opony ,nie wiem co mam z tym zrobić ,a już chyba z 3 razy kasowalem ten błąd ,dołaczę fotkę tej kontrolki co mi sie zapala
Załączniki
2013-05-09-235.jpg
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 paź 2012, 12:52
Posty: 17
Auto: Mazda 6 SPORT KOMBI 2.0 CITD /2003 MOC KM 121

Postprzez matthies » 9 maja 2013, 20:57

to chyba coś z prądem, kontrolka alternatora , ładowania, cokolwiek z tym związane.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez tomeksz » 10 maja 2013, 19:11

no a co ztym kopceniem czy to normalne jest
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 paź 2012, 12:52
Posty: 17
Auto: Mazda 6 SPORT KOMBI 2.0 CITD /2003 MOC KM 121

Postprzez Leoo » 12 maja 2013, 23:51

tomeksz napisał(a):nie wiem co mam z tym zrobić ,a już chyba z 3 razy kasowalem ten błąd

Można spytać jaki jest kod błędu?
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez tomeksz » 14 maja 2013, 09:49

Kurcze sam nie wiem ,choć w warsztacie mi nie powiedzieli <płacze> ,tylko zastanawiam się nad jednym bo przeczytałem gdzieś na forum o podobnej tematyce że można takie błędy kasować w następujący sposób : odłączając klemy akumulatora i nacisnąć pedał hamulca na 20sek.i ponoć to pomaga. Zresztą spróbuję i zobaczę czy to prawda <lol>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 paź 2012, 12:52
Posty: 17
Auto: Mazda 6 SPORT KOMBI 2.0 CITD /2003 MOC KM 121

Postprzez tomeksz » 15 maja 2013, 11:20

Witam ,Leoo pytasz o kod błędu oto on: P2009 dowiedziałem się bo byłym usunąć ten błąd .
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 paź 2012, 12:52
Posty: 17
Auto: Mazda 6 SPORT KOMBI 2.0 CITD /2003 MOC KM 121

Postprzez Leoo » 15 maja 2013, 12:39

tomeksz napisał(a):kod błędu oto on: P2009

Solenoid VSC, instalacja elektryczna, przewody podciśnienia albo PCM – tak podaje manual.
Można zamiast solenoidu podłączyć żarówkę 12V i sprawdzić czy się zapala/gaśnie. Oporność żarówki powinna być porównywalna z opornością cewki elektrozaworu (solenoidu).
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez tomeksz » 15 maja 2013, 20:10

przepraszam ale az tak biegły to nie jestem w tych sprawach ,może jekiś schemacik ,fotka bo tak nawet nie wiem co do czego itd. a może wiesz jak znależdz numer lakeru czy po Vinie czy jak
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 paź 2012, 12:52
Posty: 17
Auto: Mazda 6 SPORT KOMBI 2.0 CITD /2003 MOC KM 121

Postprzez dobrzyn22 » 15 maja 2013, 20:44

tomeksz napisał(a):. a może wiesz jak znależdz numer lakeru czy po Vinie czy jak

a może trzymajmy się tematu, wątku, którego jesteś autorem ?? :>

PS. odp. tak, po Vin-ie
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez tomeksz » 16 maja 2013, 10:13

ok ,będę się trzymał tematy <jupi>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 paź 2012, 12:52
Posty: 17
Auto: Mazda 6 SPORT KOMBI 2.0 CITD /2003 MOC KM 121

Postprzez Leoo » 17 maja 2013, 16:46

tomeksz napisał(a):przepraszam ale az tak biegły to nie jestem w tych sprawach ,może jekiś schemacik ,fotka bo tak nawet nie wiem co do czego itd.

Testowanie sygnału solenoidu żarówką jest proste ale bez pewnej wprawy można narobić sobie kłopotów. Należy pamiętać, że zwarcie wyprowadzeń, może skutkować spaleniem komputera sterującego, co może się zdarzyć podczas podłączania.
Proszę sobie ściągnąć z sieci dokument 1789-1E-03G.pdf. Są tam procedury serwisowe.
Na fotce przedmiot testów.
Załączniki
SolVSC.jpg
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez tomeksz » 18 maja 2013, 08:41

LEOO dzieki serdeczne ,będę próbował tej metody i dam znać jak poszło ,pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 paź 2012, 12:52
Posty: 17
Auto: Mazda 6 SPORT KOMBI 2.0 CITD /2003 MOC KM 121

Postprzez fuks239 » 15 cze 2013, 18:26

witam
koledzy mam pytanko jaka ma być oporność na sprawnym zaworze vsc ponieważ na forum są podane dwie różne wartości mój ma 56
Początkujący
 
Od: 25 gru 2010, 20:11
Posty: 17

Postprzez Leoo » 15 cze 2013, 23:59

Zgodnie z manualem RF5C, SCV ma 2,1 Ohm.
Nie znam oporności RF7J, może ktoś sprawdzi.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez fuks239 » 16 cze 2013, 21:40

kolego leoo chodzi o oporność seneloida vsc a nie o zawór scv rf5c
pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 25 gru 2010, 20:11
Posty: 17

Postprzez Leoo » 17 cze 2013, 16:37

fuks239 napisał(a):chodzi o oporność seneloida vsc a nie o zawór scv rf5c

<zawstydzony>
Zmierzę w swoim autku i porównamy.
Mam już wynik: 39,5 Ohm.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez fuks239 » 18 cze 2013, 20:40

dzięki Leoo więc wycodzi na to że jest walnięty jeśli u ciebie jest poprawna wartość
Początkujący
 
Od: 25 gru 2010, 20:11
Posty: 17

Postprzez Leoo » 18 cze 2013, 23:10

fuks239 napisał(a):wycodzi na to że jest walnięty jeśli u ciebie jest poprawna wartość

W manualu nie podają wartości oporności, za to całą procedurę sprawdzania. Nie można wykluczyć, że poszczególne partie elektrozaworów różnią się opornością ale funkcjonują poprawnie.
Zobacz dokument 1749-1E-02G.pdf strona 194.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez tomeksz » 25 cze 2013, 09:31

Witam ,wracam do tematu który poruszyłem jakiś czas temu ponieważ ponownie zapalila mi się kontrolka CHEC ENGINE .Fotka jest pokazana na górze postu .
Mazda 6 ; 2003r ; 202,000tys.km. 121km ; poj.1998cm
[color=#000000]W między czasie zrobione zostało :[/color]
1) regeneracja wtrysków
2) kalibracja zaworów
3) czyszczenie zaworu EGR
4) kasowanie błędu
I kontrolka ponownie sie zpalila ,choć jakiś czas miałem spokuj a teraz to mnie do szewskiej pasji doprowadza,nie wiem czy warsztat w którym robiłem nie umie sobie poradzić czy mnie najzwyklej w świecie naciągają :| proszę o odpowiedź ,dziękuję .
Nie robiłem tej metody co kolega podaje z tym sprawdzaniem napięcia bo się nie znam :( i nie chce ryzykować .
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 paź 2012, 12:52
Posty: 17
Auto: Mazda 6 SPORT KOMBI 2.0 CITD /2003 MOC KM 121

Postprzez Leoo » 29 cze 2013, 17:44

tomeksz napisał(a):I kontrolka ponownie sie zpalila

Pytanie zasadnicze: czy kontrolka wskazuje poprzedni błąd?
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6