Strona 1 z 1

przegrzewający się silnik

PostNapisane: 3 maja 2013, 09:39
przez Kojacek
Witajcie
Podobne tematy być może były ale moje objawy są dość specyficzne podobnie jak moja M6...
Oczywiście prośba o wsparcie i jednocześnie przepraszam jeżeli moje pytanie nie powinno zaistnieć w tym dziale – dopiero zaczynam na tym forum.
No więc posiadam M6 2004 r. diesel teoretycznie 143KM ale już dwóch mechaników (w tym znany podwarszawski elektronik) powiedzieli mi że mam tuning komputera i że jest tego około 170-180KM. Nie ważne, wcale mi to nie potrzebne...
Mam problem. Auto mi się przegrzewa ale tylko w wybranych warunkach. Musi być powyżej 15st C i prędkość powyżej 110-120 km/h. W zeszłym roku jechałem do Chorwacji z dzieciakami i problem był masakryczny. Na autostradzie wskazówka temperatury cyklicznie leciała samą górę, gdy była już prawie na maxie – wyłączała się klimatyzacja. Zwalniałem do ok. 90 km/h lub np. droga jechała w dół i auto znowu się studziło, wskazówka wracała prawie na środek. I tak całą podróż. Zaznaczam że auto jest po wszystkich bieżących przeglądach. Po powrocie zrobiłem kolejny przegląd i wymieniłem termostat.
Właśnie teraz jestem w podróży. tym razem w Holandii. jechałem z Polski dłuuuugą autostradą. Było chłodno ale gdy w cieplejszy dzień było z 15stC znowu problem powrócił. Auto się przegrzewa...
Co można jeszcze sprawdzić ???
Chcę wymontować i oczywścić chłodnicę ale nie mam pomysłu co dalej. Może to kwestia tego tuningu który wysila silnik ??? Heeeelp

PostNapisane: 3 maja 2013, 11:28
przez mądry
Specem nie jestem, ale znajomy podkręcając auto (w sumie to dość sporo bo ze 130km na ok 200km) po zimie musiał wymienić intercooler i przerobić układ chłodzenia bo miał problem właśnie z przegrzewającym się silnikiem, ogarnij tą chłodnicę i zobacz czy czasem nie była spawana w kilku miejscach. (widziałem przypadek że prawie pół chłodnicy było pospawanej i to w taki sposób że ta połowa była nie drożna- są rzeźbiarze :| )

Re: Przegrzewanie się

PostNapisane: 3 maja 2013, 11:35
przez misiek89
Te modyfikacje nie maja wpływu na przegrzewanie w granicach rozsądku, dużo osób tak jeździ i sobie chwalą, nie ubywa ci płynu chłodzącego? Sprawdź cały układ czy jest drożny również do sprawdzenia termostat i pompa wody tak mnie ciekawi czy masz na pewno zalane płynu tyle ile trzeba były tu przypadki że im mechanik zalał płowe tego co trzeba i nie odpowietrzył i się silnik grzał.

Re: Przegrzewanie się

PostNapisane: 3 maja 2013, 17:59
przez Kojacek
No więc jest tak: pompa wody była wymieniona nie dawno z rozrządem. Termostat wymieniłem też nie dawno – właśnie po tych zeszłorocznych problemach. Płynu jest na maxa i nic nie ubywa. Chłodnica wygląda "ładnie" nie widać aby była rzeźbiona.... Auto kupiłem z niemiec... Hmm zrobię jeszcze przed wakacjami czyszczenie tej chłodnicy... Jutro ruszam z Holandii do Polski. Czeka mnie 1200km i mam tyloko nadzieję że nie będzie cieplej niż 15stC choć dzisiaj tutaj był upał :–( trudno, będę zwalniał do 90 i jakoś dam radę....

Re: Przegrzewanie się

PostNapisane: 3 maja 2013, 18:11
przez kubsztyk
Przede wszystkim, klimatyzacja również obciąża silnik, więc zrezygnuj raczej z tego udogodnienia na czas podróży.

Re: przegrzewający się silnik

PostNapisane: 5 maja 2013, 00:22
przez Hubix
Parę lat temu jak miałem służbowego Opla miałem następujące objawy:

Zima, na polu około -20 stopni. Jadę około 100km/h w samochodzie rośnie temperatura, włączają się wentylatory – nic to nie daję – temperatura rośnie.

Jadę 70km/h, ogrzewanie w kabinie na max – temperatura w okolicach 90 stopni.

Przekraczam magiczne 70km/h silnik przegrzewa się.

Przyczyna:

Walnięty termostat – zaciąłw się pozycji zamkniętej.

Silnik chłodzony jedynie był przez nagrzewnicę która była w pełni otwarta.

Re: przegrzewający się silnik

PostNapisane: 5 maja 2013, 18:58
przez Kojacek
Zajechałem szczęśliwie do domu :–) Nawet nie było tak źle. Temperatura skoczyła jedynie ze 3 razy. Tak sobie pomyślałem że dla testów fajnie by było mieć wyprowadzone w kabinie kontrolki wentylatorów abym wiedział czy faktycznie one się włączają bo znajomy też podrzucił mi sugestię że może to czujnik za późno włącza wentylatory. Jak to jest w M6 – jest jakiś zwykły czujnik (wiecie gdzie on jest ?) właczający bezpośrednio wentylatory czy może jakiś cudaczny czujnik połączony z komputerem który to dopiero decyduje o włączeniu wentylatorów ?
Acha, w zeszłym roku gdy silnik mi się przegrzewał – sam wyłączał klimatyzację i jechałem w megaupale bez klimy...
Termostat odpada, bo jak pisałem – wymieniałem go i nie pomogło...

Re: przegrzewający się silnik

PostNapisane: 5 maja 2013, 20:07
przez zagiell
W poprzednim samochodzie (Opel Vectra B) miałem podobne problemy. Zimą problemów z temperaturą nie miałem, natomiast jak zrobiło się cieplej, problemy ze wzrostem temperatury były już dość uciążliwie. Musiałem jeździć z odsuniętą szybą, ogrzewaniem na max i nawiewem skierowanym w ten sposób, aby powietrze wylatywało na zewnątrz (szczególnie w mieście). Jak jechałem powyżej 100km/h poza miastem, temperatura rosła, jadąc ok. 90km/h spadała do normalnego poziomu. W między czasie sprawdziłem termostat, chłodnicę i wszystko było w porządku. Została mi więc ostatnia możliwość – pompa wody (co ciekawe wymieniana 70kkm – firmy rouville – wcześniej przy poprzedniej wymianie rozrządu, a w tym modelu powinno wymieniać się ją co drugą wymianę). Przez chwilę myślałem, że może to uszczelka pod głowicą, ale nie było żadnych objawów jej uszkodzenia. Z racji iż nastąpił czas na wymianę rozrządu, wymieniłem też i pompę wody. Okazało się, że łożysko było całkowicie zużyte i przy wyższych prędkościach, po prostu nie nadążała z prowadzeniem obiegu płynu chłodzącego. Po wymianie rozrządu i pompy wody problemy całkowicie ustąpiły. Po tym wszystkim wymieniłem jeszcze oba czujniki temperatury, bo wentylator uruchamiał się za późno. Co prawda ja nie mam już tego samochodu, ale pozostał on w rodzinie i wiem, że do tej pory żadnych problemów z temperaturą nie ma.
Być może pompa wody jest wadliwa – szansa niewielka, ale zawsze istnieje taka możliwość. Ewentualnie sprawdź uszczelkę pod głowicą, czy nie masz płynu w oleju, lub oleju w płynie chłodzącym i czy nie słychać bulgotania podczas pracy silnika. Czujniki temperatury również na wszelki wypadek warto sprawdzić – najlepiej jakby ktoś miał ten sam samochód i wziąć na podmianę.

PostNapisane: 5 maja 2013, 21:43
przez Bart0n
Może sprawdź tą pompę. Ruville'a miałem za coś lepszego, a po 2000km od założenia rozrządu pompa zaczęła przepuszczać, nie przegrzewał się ale dosłownie kapało z samochodu. Musiałem ciągle dolewać płynu. Na szczęście uznali reklamację. Sprawdzałeś czy układ odpowietrzony? To bardzo ważne.

PostNapisane: 5 maja 2013, 23:19
przez Enduro
Bart0n napisał(a):Może sprawdź tą pompę. ...

wymien.
P.S.
jesli tuning zostal zle wykonany, to nadmiar wtryskiwanego paliwa powoduje przyrost mocy, ale tez zbyt wysokie temperatury spalania.
jest to bardzo niebezpieczne szczegolnie dla tlokow!
jesli pompa wody, termostat i chlodnia wraz z wezami jest okay, to problem tkwi w tej modyfikacji elektronicznej.

E

Re: przegrzewający się silnik

PostNapisane: 7 maja 2013, 15:51
przez Kojacek
Pompę wymieniałem zaledwie ok. 8tys km temu... Tuning robił niemiec ja kupując to autonawet nie wiedziałem o tym ale wszystko wskazywało na to że to była raczej jakaś profesjonalna robota...

PostNapisane: 7 maja 2013, 17:22
przez Enduro
Kojacek napisał(a):..to była raczej jakaś profesjonalna robota...

to raczej moze choc nie musi miec kosztowne skutki! <glupek2>
kiedys widzielem taki drogi i b. fachowy tuning w Niemczech, lub jego efekty tzn. te ewidentnie nieporzadane!
tloki stopione jakby z wosku byly i na sloncu troche postaly,
a wtryski tzn. ich koncowki solidnie nadtopione.
a caly ten prof. tuning kosztowal ponad 1000 euro!
nic tylko sie pochlastac! <nie powiem>
pozdr.
E.

Re: przegrzewający się silnik

PostNapisane: 24 lip 2013, 22:05
przez PiotrN
Witam. Mam identyczny problem. Udało się Tobie Kojacek go rozwiązać? Wymieniłem termostat, pompę wody wymieniłem płyn, przy okazji przeczyściłem magicznym preparatem orlenu i nadal to samo! Dodam tylko, że oprócz rosnącego wskaźnika temperatury powyżej 120km/h, płyn mi się gotuje przy tej prędkości i wywala przez zbiorniczek wyrównawczy. Płyn po wymianie nie miał śladów oleju, węże normalne, nie kopci więc raczej nie uszczelka pod głowicą. Zastanawiam się nad wymianą chłodnicy i czujnika, może załącza za późno wentylatory? już sam nie wiem co jeszcze może być przyczyną.

PostNapisane: 14 sie 2013, 16:12
przez Kojacek
No wreszcie z przyjemnością mogę odpowiedzieć że problem rozwiązany <jupi> Wszystko dotąd było niepotrzebnymi działaniami... Problem był prosty – zaklajstrowana chłodnica. Wymieniłem na nową i właśnie wróciłem z wakacji znowu w Chorwacji. Jechałem w upale 38st C po autostradzie pod górę ok. 130km/h i zero przegrzewania, silnik i klima chodziły idealnie, wskazówka temperatury cały czas na środku <jupi> i po problemie...

Re: przegrzewający się silnik

PostNapisane: 23 sie 2013, 10:54
przez MIRAS M6
Mam podobny problem tylko że mój silnik się nie przegrzewa ale powyżej 120km/h zaobserwowałem wyrzucanie płynu na pokrywę silnika ze zbiornika wyrównawczego.Pompa wody wymieniona razem z rozrządem 10 tkm temu,chłodnica drożna bo nagrzewa się równomiernie.

PostNapisane: 24 sie 2013, 13:14
przez przemek_bsi
MIRAS M6 napisał(a):wyrzucanie płynu na pokrywę silnika ze zbiornika wyrównawczego


Uszczelka pod głowicą kończy żywot?

Re: przegrzewający się silnik

PostNapisane: 11 lut 2014, 12:07
przez MIRAS M6
U mnie również jest już po problemie.Uszczelka pod głowicą dmuchnięta pomiędzy 1 a 2 oraz pomiędzy 3 i 4 cylindrem.Kompresja przedostawała się do układu chłodzenia i z tąd wyrzucanie płynu ze zbiornika wyrównawczego.