negatywne skutki usunięcia Filtra cząstek stałych (DPF)
Witam, ciężko znaleźć totalnie podobny temat więc zakładam nowy
Od lutego jestem posiadaczem 6 2007 143 km przebieg 133 tys. Autko ma usunięty DPF wstawiony emulator jeszcze przed moim zakupem. Generalnie śmiga dobrze choć irytujące jest właśnie kopcenie na czarno, dodam, że nie chodzi tu przysłowiowego czarnego bąka tylko przy ostrym dodaniu gazu nie widzę nic prócz czarnej chmury za mną. Po ostatniej wizycie w ASO zostały wymienione uszczelniacze pod wtryskami sprawdzony EGR no i wyczyszczony smok, tak przynajmniej wynika ze zlecenia. Dodatkowo zauważyłem chwilowy brak mocy przy dodaniu gazu tak mocno wyczuwalna turbo dziura – mam porównanie bo jeżdżę drugą ten sam rocznik ten sam silnik trochę większy przebieg tylko że z DPF. Zauważyłem jeszcze różnice spalania między komputerem a spalaniem rzeczywistym sięga nawet 1.5 litra ON
przykład na pełnym baku zrobiłem 830 km wg komp spalanie 6,2 rzeczywiste to grubo ponad 7
Jeżeli chodzi o usunięcie było robione w jednym z ASO .
Jeżeli ma ktoś jakieś pomysły co do przyczyn to podsuńcie
I ewentualne rady załóż DPF traktuje raczej jako żart
Od lutego jestem posiadaczem 6 2007 143 km przebieg 133 tys. Autko ma usunięty DPF wstawiony emulator jeszcze przed moim zakupem. Generalnie śmiga dobrze choć irytujące jest właśnie kopcenie na czarno, dodam, że nie chodzi tu przysłowiowego czarnego bąka tylko przy ostrym dodaniu gazu nie widzę nic prócz czarnej chmury za mną. Po ostatniej wizycie w ASO zostały wymienione uszczelniacze pod wtryskami sprawdzony EGR no i wyczyszczony smok, tak przynajmniej wynika ze zlecenia. Dodatkowo zauważyłem chwilowy brak mocy przy dodaniu gazu tak mocno wyczuwalna turbo dziura – mam porównanie bo jeżdżę drugą ten sam rocznik ten sam silnik trochę większy przebieg tylko że z DPF. Zauważyłem jeszcze różnice spalania między komputerem a spalaniem rzeczywistym sięga nawet 1.5 litra ON
przykład na pełnym baku zrobiłem 830 km wg komp spalanie 6,2 rzeczywiste to grubo ponad 7
Jeżeli chodzi o usunięcie było robione w jednym z ASO .
Jeżeli ma ktoś jakieś pomysły co do przyczyn to podsuńcie
I ewentualne rady załóż DPF traktuje raczej jako żart
- Od: 5 gru 2011, 18:42
- Posty: 14
- Skąd: Lublin
- Auto: mazda 6 GG 2.0d
2007
maxnova31 napisał(a):Jeżeli chodzi o usunięcie było robione w jednym z ASO .
to w ASO można pozbyć się DPFa
PS. to pojedź tam, jak spartolili sprawę...
maxnova31 napisał(a):dodam, że nie chodzi tu przysłowiowego czarnego bąka tylko przy ostrym dodaniu gazu nie widzę nic prócz czarnej chmury za mną.
maxnova31 napisał(a):może jestem przewrażliwiony choć jak dla mnie to dymu stanowczo za dużo ...
no raczej
To może być objaw kończącej się turbiny. Może być też tak że nie potrzebnie usunąłeś DPF był całkiem sprawny, tylko ta chmura dymu o wiele szybciej go zapełniała.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
U mnie w aucie mam problem z bialym dymem. 114 tys km przejechane. Moc idealna. Przyspieszenie rowniez. Wszystkie parametry w normie. Mam usuniety DPF i zastapiony emulatorem.
Gdy jade w korku to po kazdym dluzszym postoju i gwaltownym ruszeniu, przez kilka sekund wydobywaja sie z rury wydechowej kleby bialego dymu. Trwa to przez kilka sekund i zanika. Jakby przepalalo momentalnie cos w rurze wydechowej. Dym nie pojawia sie az do kolejnego dluzszego postoju (np minuta na swiatlach). Przy rannym odpaleniu auta, w trasie lub jezdzie bez dluzszych postojow problem z klebami dymu nie pojawia sie. Pojawia sie tylko przy przynajmniej minutowym postoju na biegu jalowym. Dodatkowo silnik wciaga mi pewne ilosci oleju (Dextelii do silnikow z DPF – bardzo "wodnistego" oleju). Okolo litr na kilka 2 tys kilometrow w jezdzie po miescie. W trasie gdy nie ma wielu postojow spala znacznie mniej oleju.
Gdy jade w korku to po kazdym dluzszym postoju i gwaltownym ruszeniu, przez kilka sekund wydobywaja sie z rury wydechowej kleby bialego dymu. Trwa to przez kilka sekund i zanika. Jakby przepalalo momentalnie cos w rurze wydechowej. Dym nie pojawia sie az do kolejnego dluzszego postoju (np minuta na swiatlach). Przy rannym odpaleniu auta, w trasie lub jezdzie bez dluzszych postojow problem z klebami dymu nie pojawia sie. Pojawia sie tylko przy przynajmniej minutowym postoju na biegu jalowym. Dodatkowo silnik wciaga mi pewne ilosci oleju (Dextelii do silnikow z DPF – bardzo "wodnistego" oleju). Okolo litr na kilka 2 tys kilometrow w jezdzie po miescie. W trasie gdy nie ma wielu postojow spala znacznie mniej oleju.
- Od: 10 maja 2013, 21:03
- Posty: 6
- Auto: Mazda 6 2007 143KM DPF
Może uszczelnienie turbiny puszczać olej do układu dolotowego, który w wyniku spalania daje jasny dym... Sądzę, że ta usterka była jeszcze przed wycięciem DPF-u, który skutecznie blokował wizualne objawy tego problemu. Zresztą, mógł się także zatykać poprzez spalanie oleju.
Więc zapytam, jaki był powód usunięcia DPF-u?
Więc zapytam, jaki był powód usunięcia DPF-u?
No dobra dziś wsadzone wtryski jak na razie 3 sztuki na 4 będzie trzeba poczekać wiem część odradzało używane ale jak na razie na nowe ciężko sobie pozwolić.
Pierwsze wrażenia ... nie ma dymu nareszcie nie czuję się jakbym prowadził rakietowego jelcza bo moc auto miało ale dyyyyyyymu przy tym masa
Jak narazie testujemy zobaczymy jak będzie się zachowywać po paru tysiącach czyli za parę dni będzie można podjechać na kolejną diagnostykę no i porównamy wyniki ...
Tak przy okazji w międzyczasie zakupie jeszcze Forte ADFC i zobaczymy czy to również zrobi jakąś różnicę...
Stare wtryski nie nadawały się już do niczego widząc jak wygląda praca silnika na obecnych
Pzdr
Pierwsze wrażenia ... nie ma dymu nareszcie nie czuję się jakbym prowadził rakietowego jelcza bo moc auto miało ale dyyyyyyymu przy tym masa
Jak narazie testujemy zobaczymy jak będzie się zachowywać po paru tysiącach czyli za parę dni będzie można podjechać na kolejną diagnostykę no i porównamy wyniki ...
Tak przy okazji w międzyczasie zakupie jeszcze Forte ADFC i zobaczymy czy to również zrobi jakąś różnicę...
Stare wtryski nie nadawały się już do niczego widząc jak wygląda praca silnika na obecnych
Pzdr
- Od: 5 gru 2011, 18:42
- Posty: 14
- Skąd: Lublin
- Auto: mazda 6 GG 2.0d
2007
maxnova31 napisał(a):Stare wtryski nie nadawały się już do niczego widząc jak wygląda praca silnika na obecnych
chyba tak były sprawdzane.
Wymieniasz wszystkie wtryski? Jestem ciekawy czy do niektórych kalibracja po części nie załatwiłaby sprawy.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
dobrzyn22 napisał(a):maxnova31 napisał(a):Stare wtryski nie nadawały się już do niczego
jak były sprawdzane starena IDS-ie
Przy starych były próby kalibracji wartości ujemne były dość znaczne -35 do -135 z czego ten z -35 jeszcze został bo wyglądał najlepiej
Dopisano 28 maja 2013, 18:56:
marex napisał(a):maxnova31 napisał(a):Stare wtryski nie nadawały się już do niczego widząc jak wygląda praca silnika na obecnych
chyba tak były sprawdzane.
Wymieniasz wszystkie wtryski? Jestem ciekawy czy do niektórych kalibracja po części nie załatwiłaby sprawy.
Docelowo do wymiany idą wszystkie tzn jeszcze jeden został do wymiany
Co do kalibracji nic z tego były próby które nic nie zmieniły. Teraz autko śmiga tak jak z filtrem z rury nic nie kopci także jak dla mnie git
- Od: 5 gru 2011, 18:42
- Posty: 14
- Skąd: Lublin
- Auto: mazda 6 GG 2.0d
2007
Przy okazji pytanie. Czy ktoś usuwał DPF w woj. śląskim? Katowice, Gliwice i na północ od tych miast? szukam godnego polecenia punktu. Mam dość już stary kasy i czasu na wypalania, płukanie diagnozy DPF.
Pozdrawiam,
Pozdrawiam,
-
Maz6
Pioteq25 napisał(a):RF7 jest już złamany i można usuwać DPF programowo.
Może Kolega bliżej opisać technikę?
Jeśli pozostawimy filtr DPF na miejscu a silnik zaprzestanie jego wypalania, to długo nie pojeździmy.
Jeśli nie był dotykane mapy paliwowe przy okazji usunięcia DPF to czarny dym po (poprawnym) jego usunięciu oznacza nie mniej ni więcej to że samochód ma najprawdopodobniej problem w układzie zasilania .
Trzeba sprawdzić przede wszystkim czy dolot jest szczelny , w następnej kolejności układ paliwowy .
Kilka przykładów:
a tutaj Mazda 6 i Volvo -film tuz po usunięciu DPF jak widać auta nie dymią :
https://www.youtube.com/watch?v=veV9rcvOaYk
https://www.facebook.com/video.php?v=37 ... =2&theater
tutaj przykład bardzo kopcącego samochodu wskutek nieszczelności w układzie dolotowym powietrza https://www.youtube.com/watch?v=fsIu4qpjwDU
tutaj przykład auta z usunietym FAP , w którym wystapił problem w układzie paliwowym skutkujący nadmiernym kopceniem powodującym przedwczesnie zużycie FAP :
https://www.facebook.com/video.php?v=37 ... =2&theater
Z reguły w mocno dymiącym aucie filtr wygląda w następujący sposób

przez nadmiernie wysokie temperatury może filtr wyglądać i tak :
Trzeba sprawdzić przede wszystkim czy dolot jest szczelny , w następnej kolejności układ paliwowy .
Kilka przykładów:
a tutaj Mazda 6 i Volvo -film tuz po usunięciu DPF jak widać auta nie dymią :
https://www.youtube.com/watch?v=veV9rcvOaYk
https://www.facebook.com/video.php?v=37 ... =2&theater
tutaj przykład bardzo kopcącego samochodu wskutek nieszczelności w układzie dolotowym powietrza https://www.youtube.com/watch?v=fsIu4qpjwDU
tutaj przykład auta z usunietym FAP , w którym wystapił problem w układzie paliwowym skutkujący nadmiernym kopceniem powodującym przedwczesnie zużycie FAP :
https://www.facebook.com/video.php?v=37 ... =2&theater
Z reguły w mocno dymiącym aucie filtr wygląda w następujący sposób

przez nadmiernie wysokie temperatury może filtr wyglądać i tak :
Ze swojego doświadczenia potwierdzam, że dymienie nie powstaje po usunięciu DPF-a.
Też mam usunięty, też z emulatorem – auto nie dymi prawie wcale, jedynie przy ostrym depnięciu trochę strzeli dymkiem, ale mogę to zobaczyć w zasadzie tylko na postoju, podczas jazdy przy ostrym deptaniu nigdy nie widzę w lusterku żadnego dymienia.
Też mam usunięty, też z emulatorem – auto nie dymi prawie wcale, jedynie przy ostrym depnięciu trochę strzeli dymkiem, ale mogę to zobaczyć w zasadzie tylko na postoju, podczas jazdy przy ostrym deptaniu nigdy nie widzę w lusterku żadnego dymienia.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6