Strona 1 z 2

Za wysoki stan oleju w silniku, wymiana wtrysków

PostNapisane: 16 wrz 2008, 21:39
przez yetimazda5
Witajcie! Mam problem z moją mazdą 5.Otóż pierwszy przegląd powinien być po 20000 km
nie zdążyłem po 16000 km zrobiłem pierwszy przegląd.Wymieniono olej itp. następny przegląd powinien być po 36000 lecz po 24000km zaświeciła się kontrolka DPF okazało się że mam za dużo oleju.Madzia pojechała na badanie i okazało się że trzeba wymienić wtryski.Wydaje mi się to dziwne a Wy co o tym sądzicie???

PostNapisane: 16 wrz 2008, 22:46
przez Jaksa
yetimazda5 napisał(a): okazało się że trzeba wymienić wtryski
Dokładnie , mazda nie radzi sobie z nowym układem oczyszczania spalin :|

PostNapisane: 16 wrz 2008, 23:28
przez mr_t
To normalne że w Mazdach padają wtryski po 24 tys. km? Jaja sobie robicie? Tak miernej jakości silników to chyba nikt nie produkuje. Jeśli poszły wtryski to chyba nie jest normalne przy takim przebiegu. Albo było z nimi coś nie tak od początku, albo wcale ich wymieniać nie trzeba.
Jeśli robią to na gwarancji to można zignorować, ale tak czy inaczej dla mnie to nienormalne żeby przy 24 tys. km trzeba cokolwiek naprawiać przy samochodzie, a szczególnie przy silniku!

PostNapisane: 17 wrz 2008, 10:15
przez Jarun
A to już zależy od paliwa (polskiego syfu). Padaka we wtryskach- normalna sprawa w TDCi Ford.

PostNapisane: 17 wrz 2008, 10:28
przez mr_t
Jarun napisał(a):A to już zależy od paliwa (polskiego syfu). Padaka we wtryskach- normalna sprawa w TDCi Ford.

Firmowy Transit – 200 tys. km, ma właśnie TDCi (2,4), do tego jak to firmowy dostawczak gdzie nigdy nie ma winnego uszkodzeń jest jeżdżony z całą pewnością nie tak jak się traktuje prywatne samochody, chociaż regularnie serwisowany. Kopic od jakiś 20 tys. km, ostatnio pojawił się jakiś olej, więc trzeba będzie zajrzeć do silnika. Ale jak do tej pory ani sprężarka, ani wtryski nie padły. Więc to chyba nie normalna sprawa.
Być może chłopcy z serwisu mają komuś załatwić wtryski i yetimazda5 będzie ich fundatorem.

PostNapisane: 17 wrz 2008, 11:26
przez Jarun
Może i tak. Mimo tego problem bardzo szybko padających wtrysków TDCi jest nagminny i dobrze znany. Nie słyszałem aby padły wtryski w Maździe z tak małym przebiegiem. Coraz gorszy serwis ogarnia nas wokół. To już nie jest serwis a "wymieniacze"...szkoda...

PostNapisane: 17 wrz 2008, 12:07
przez Mateusz L
mr_t napisał(a):To normalne że w Mazdach padają wtryski po 24 tys. km?

Nie i to musi być przypadek. MZR-CD naprawdę uchodzi za jeden z najlepszych silników Diesla o tej pojemności- ustępujący jedynie 2.2 z Accorda, tak przynajmniej twierdzą Francuzi.Na forum rzadko spotyka się by komuś padły wtryski,a np. w CDI, czy TDCI (niedawno rozmawiałem z człowiekiem który wymieniał w Focusie przy 120kkm) już tak różowo nie jest.Ciekawe jak piezo-wynalazek TDI CR.

mr_t napisał(a):yetimazda5 będzie ich fundatorem.

Myślę, ze Kolega ma gwarancję...

BTW. mr_t niedawno na mobile.de braciak widział Mazdę 6 MZR-CD z przebiegiem 760kkm, gdyby Mazda miała takie kijowe silniki, to niemieccy taksówkarze nie przesiadali by się na nie z Audi i MB.

PostNapisane: 17 wrz 2008, 12:27
przez Jarun
Mateusz L napisał(a):Ciekawe jak piezo-wynalazek TDI CR.

Nie wiem jak piezo VW, ale w Toyocie piezo nie wytrzymują polskiego paliwa (moc od 150KM do 180KM) – masa reklamacji.
Pozdro

PostNapisane: 17 wrz 2008, 15:42
przez mr_t
Mateusz L napisał(a):BTW. mr_t niedawno na mobile.de braciak widział Mazdę 6 MZR-CD z przebiegiem 760kkm, gdyby Mazda miała takie kijowe silniki, to niemieccy taksówkarze nie przesiadali by się na nie z Audi i MB.

Tylko, że tak było kiedyś. Dziś rozsądnie myślący taksówkarz nie kupi nowej mazdy MZR-CD, bo DPF przy taksówkarskiej jeździe gdzie mało kiedy silnik wkręca się na 2 tys. nie będzie miał okazji się wypalić. Częste wymiany oleju, serwisowe wypalanie DPF, wreszcie jego wymiana... za duże koszta, jeśli już to z pkt. widzenia taksówkarza lepiej kupić benzynkę i ją zagazować.

PostNapisane: 17 wrz 2008, 17:04
przez jarku007
Mateusz L napisał(a):niemieccy taksówkarze ...

Osobiscie widziałem w niemczech Mazdy5 jako taksówki i to nowe modele . Nie wiem tylko czy to były diesle czy benzynka . Mam podobny przebieg jak kolega <yetimazda5> i juz się boje <co?>. <br><br>Mazda 5 Diesel 143 ps przeszedł przez test długodystansowy Auto-Bild jak burza a tu taki numer z wtryskami !!<br><br> Jak jest gwarancja to niech wymieniają.<br><br> A co będzie jak się gwarancja skończy ?

PostNapisane: 17 wrz 2008, 17:14
przez Myjk
yetimazda5 napisał(a):Madzia pojechała na badanie i okazało się że trzeba wymienić wtryski

Kto Ci tak powiedział? To zostało stwierdzone na podstawie zawyżonej ilości oleju?

PostNapisane: 17 wrz 2008, 18:13
przez mr_t
jarku007 napisał(a):Mazda 5 Diesel 143 ps przeszedł przez test długodystansowy Auto-Bild jak burza a tu taki numer z wtryskami !!

Tylko, że oni zrobili w ciągu ok. 2 lat ok. 100 tys. km. Więc pewnie ten samochód jeździł głownie w trasie. Bujali się autobahnami i pewnie traktowali ten samochód lepiej niż przeciętny użytkownik.
Niezależnie od tego jak dla mnie to wtryski nie mogą paść przy 24 tys. km. No chyba że do baku była lana jakaś gnojówka po znajomości "z pewnego źródła", a nie ON i właściciel na co dzień robił wszystko to co jest szkodliwe dla nowoczesnych diesli.

PostNapisane: 17 wrz 2008, 18:16
przez Myjk
mr_t napisał(a):pewnie traktowali ten samochód lepiej niż przeciętny użytkownik.

<lol> to Ty chyba nie wiesz jak "dziennikarze" traktują auta testowe. :|

mr_t napisał(a):Niezależnie od tego jak dla mnie to wtryski nie mogą paść przy 24 tys.

Pytanie podstawowe, kto tak powiedział i na jakiej podstawie.

PostNapisane: 17 wrz 2008, 19:15
przez jarku007
Witam . Moim zdaniem kolega <yetimazda5> powinien tą zaskakującą informacje zweryfikować w innym serwisie Mazdy . <br> Notabene ktoś już pisał w dziale 3/5/6 o wymianie wtrysków przez dilera na nowe w aucie z niewielkim przebiegiem , ale usterka ta dotyczyła nierównej pracy silnika /delikatnego szarpania / na biegu jałowym .

PostNapisane: 17 wrz 2008, 19:28
przez Mateusz L
pewnie traktowali ten samochód lepiej niż przeciętny użytkownik.

Lepiej to akurat traktowali VW -zamiast jeździć, wozili Polówkę na lawecie hahaha
Swoją drogą jeśli tam traktują lepiej, to skąd takie kwiatki jak zużyty dół silnika w BMW 318 (stwierdzili, że jeszcze 20-30kkm i REMONT!– 130kkm i silnik w BMW pada? ). Mówiąc szczerze myślałem, ze dobra ocena Mazdy 6 wynika właśnie z faktu testowania niewysilonej 1.8, a bałem się , że jak wezmą Diesla to pojawia się wszelkie forumowe przypadłości. Pomyliłem się i bardzo mnie to cieszy:). Potwierdzają się b. wysokie noty bezawaryjności MZR-CD.

Tylko, że tak było kiedyś. Dziś rozsądnie myślący taksówkarz nie kupi nowej mazdy MZR-CD, bo DPF przy taksówkarskiej jeździe gdzie mało kiedy silnik wkręca się na 2 tys. nie będzie miał okazji się wypalić

Jeśli zapowiedzi co do nowego DPF w 2.2 MZR-CD sprawdzą się to tylko Mazda będzie sprzedawać diesle -taxi. Nowy DPF ma się wypalać bodaj o 2/3 szybciej.

BTW. Kumpel z Renault mówił, ze mieli od kiedy pracuje (ok. 4 m-ce) 2 awarie wtrysków dCI-obydwie spowodowane paliwem , a poza tym na autocentrum czytałem kiedyś w opiniach użytkowników o awarii wtrysków w TDI CR-Audi A4-przebieg 500km.

PostNapisane: 17 wrz 2008, 23:09
przez Adaś
–>D

PostNapisane: 18 wrz 2008, 00:55
przez Riki
yetimazda5 nie jesteś z nami od dzis :) proszę o zapoznanie się z regulaminem forum oraz o zmiane tematu na poprawny...

Dziękuję,

Pozdrawiam.

PostNapisane: 18 wrz 2008, 14:43
przez mr_t
Mateusz L napisał(a):Jeśli zapowiedzi co do nowego DPF w 2.2 MZR-CD sprawdzą się to tylko Mazda będzie sprzedawać diesle -taxi. Nowy DPF ma się wypalać bodaj o 2/3 szybciej.

A on ma też być ON wypalany + mieszanie oleju silnikowego z ON, czy będzie oddzielny zbiorniczek z płynem dla filtra?

PostNapisane: 18 wrz 2008, 16:03
przez Yapa
Jak jest gwarancja, to niech wymieniają, będze madzia miała nowe wtryski, a a stare zabrać i na kiedyś ( odpukać ) się może przydadzą

PostNapisane: 18 wrz 2008, 19:28
przez Mateusz L
mr_t chyba ma być wypalany tak samo jak 2.0. A tu jest więcej o nowym silniku:

http://motoryzacja.wnp.pl/czystszy-dies ... 1_0_0.html

Tu też trochę,a także chyba zapowiedź, że Mazda znów może zaskakiwać świat rozwiązaniami:
http://tuning.pl/_tuning_Mazda_prezentu ... 3109_.html