Strona 1 z 1

Spadek mocy diesla

PostNapisane: 30 sie 2008, 20:38
przez koder
WITAM WSZYSTKICH
Mam problem z swoją madzią i bardzo liczę na to, że mi ktoś pomoże za co z góry dziękuję.
Od pewnego czasu zauważyłem spadek mocy mojego silnika, długo przyspiesza i szarpie na 3 i 4 biegu. Podczas dodawania gazu bardzo słychać zawory. Po dociśnięciu gazu do dechy praktycznie nie reaguje. W międzyczasie oświeciła mi się kontrolka z PDF , DSC oraz po czasie kontrolka z silnika. Pojechałem do serwisu lampki pokasowali ale efekt pozostał i rozkładają ręce. Kazali mi go "przegonić" tak jak mówi instrukcja dla PDF. Czy to może być faktycznie lekarstwo na tą dolegliwość czy problem jest w czym innym? W lutym robiłem przegląd gwarancyjny po 20 tyś przebiegu.
Bardzo proszę o odpowiedź.

problemy z dieslem

PostNapisane: 30 sie 2008, 22:50
przez Enduro
czy w serwise wykryli jakies cody testerem?
moze kalibracja wrtyskow...
E.

PostNapisane: 30 sie 2008, 22:53
przez peteros1
Luz zaworowy regulowali? Jeśli tak, to widziałeś, w jaki sposób to robili?

Re: problemy z dieslem

PostNapisane: 31 sie 2008, 07:26
przez koder
Enduro napisał(a):czy w serwise wykryli jakies cody testerem?
moze kalibracja wrtyskow...
E.


Co robili w serwisie nie widziałem.Facet który wydawał mi auto powiedział, że żadnych błędów nie wykryli tylko pokasowali te o których pisałem.
Na czym polega kalibracja wtrysków, czy robi się to poprzez komputer?

PostNapisane: 31 sie 2008, 07:26
przez MAZVAGTECH
koder napisał(a):Kazali mi go "przegonić" tak jak mówi instrukcja dla PDF

Rozumiem ze auto masz na gwarancji jesli tak to ja bym do niego nie zagladal, niech siedza nad nim /serwis/ az sie poplacza, napewno masz w ksiazce gwarancyjnej napisane ze mazda udziela gwarancji na swoj wyrob i w jakim terminie zobowiazuje sie ewentualna usterke usunac i tego bym sie trzymal. Bierz wszystko na pismie. "przegonic" to sobie moga dzieci na podworku.

PostNapisane: 31 sie 2008, 07:28
przez MAZVAGTECH
W ktorym serwisie byles?

PostNapisane: 31 sie 2008, 07:31
przez koder
peteros1 napisał(a):Luz zaworowy regulowali? Jeśli tak, to widziałeś, w jaki sposób to robili?


Nie wiem czy to robili, ale gdyby tak było to mam nadzieję, że by mi powiedzieli.
Czy regulacja zaworów w tym przypadku by pomogła?

PostNapisane: 31 sie 2008, 07:38
przez koder
maxkls napisał(a):W ktorym serwisie byles?

W Katowicach za Piotrowicami

PostNapisane: 31 sie 2008, 08:26
przez domin1979
koder napisał(a):W międzyczasie oświeciła mi się kontrolka z PDF , DSC oraz po czasie kontrolka z silnika. Pojechałem do serwisu lampki pokasowali ale efekt pozostał i rozkładają ręce. Kazali mi go "przegonić" tak jak mówi instrukcja dla PDF.
To nie powiedzieli jakie to błędy i czy coś robili? Po prostu je skasowali? Swoją drogą przejrzyj ten wątek jak wypalić DPF: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... hlight=dpf

PostNapisane: 31 sie 2008, 11:19
przez peteros1
Hmm... luz mogli regulować, odkręcając mocowanie wtrysków (tak łatwiej) bez wymiany podkładek pod wtryskami na nowe... Poszukaj wątku na forum...

PostNapisane: 31 sie 2008, 21:57
przez xANDy
peteros1 – jest specjalny przyrząd do regulacji zaworów BEZ ruszania mostków mocowania wtrysków ;P

[tak słyszałem]

PS. co ja mam zrobić z takim tematem...?
Dlaczego nie jest on wpisany gdzieś w jakisinny mądry i logiczny wątek...?

Ludzie – litości!!

PostNapisane: 31 sie 2008, 22:04
przez peteros1
xANDy napisał(a):peteros1 – jest specjalny przyrząd do regulacji zaworów BEZ ruszania mostków mocowania wtrysków ;P

[tak słyszałem]

Bo to ja o tym pisałem... Na ogół gamonie – nawet w ASO – demontują dociski wtrysków...

Re: Spadek mocy diesla

PostNapisane: 1 wrz 2008, 14:18
przez mr_t
koder napisał(a):Pojechałem do serwisu lampki pokasowali ale efekt pozostał i rozkładają ręce. Kazali mi go "przegonić" tak jak mówi instrukcja dla PDF.

IMO to powinni jeszcze zrobić serwisowe wypalenie filtra. Samo wykasowanie kontrolek to jakieś nieporozumienie. To tak jak mi w ASO powiedzieli – jeśli mi się trzaska zawieszenie i jest w samochodzie za głośno to mogę pogłośnić radio. Poniekąd rozwiązali mój problem, ale wg. mnie to będzie tylko jeszcze głośniej...

PostNapisane: 1 wrz 2008, 18:08
przez Neon
Ja też zauważyłem spadek mocy. Mam tez 143 konnego diesla. Najpierw spadła mi znacznie moc a tydzień później zapalił sie i zaczął mrugać DPF. W serwisie powiedzieli, że moc spada gdy DPF sie pali lub mruga. Pojutrze jadę do serwisu na przegląd i wypalenie tego dziadostwa, zobaczymy czy to pomoże. W środę napisze co mi zrobił i powiedział serwis. Autko mam jeszcze na gwarancji, przebieg 39.000 km.
Pozdrawiam

PostNapisane: 2 wrz 2008, 20:07
przez domin1979
To trzeba jeździć do serwisu, żeby wypalić DPF?!? Nie przesadzacie trochę?

PostNapisane: 2 wrz 2008, 20:53
przez Pawnik
domin1979 napisał(a):To trzeba jeździć do serwisu, żeby wypalić DPF?!? Nie przesadzacie trochę?

Mało tego. Podobno trzeba jeszcze za to płacić! :| Dobrze nie mieć DPF-a ;)

PostNapisane: 2 wrz 2008, 20:57
przez mr_t
Jeśli filtr nie może się sam wypalić w czasie jazdy to niestety trzeba jechać na serwisowe wypalenie.

PostNapisane: 4 wrz 2008, 14:00
przez Neon
Okazało sie, że w moim przypadku spadek mocy spowodowany był uszkodzeniem intercoolera. Naszczęście wymienią go w ramach gwarancji