Strona 1 z 1

brak mocy, szaro-niebieski dym, nie odpala – ugotowany silni

PostNapisane: 16 sie 2008, 11:53
przez pfirlej
Witam,

2 dni temu kupilem samochod, w momecie zakupu:
– olej – pusto
– ropa – pusto

Byl problem z uruchomieniem samochodu, glownie z tego powodu, iz samochod stal jakies 3-6 miesiecy nieuzywany. Podladowalismy troche akumulator, w koncu samochod odpalil.

Zalalismy 1 litr syntetyka, bak do pelna, przejechalismy jakies 200 km bez zadnych problemow. Rano odpalilismy samochod, zatrzymalismy sie po 10-15 km, samochod juz nie odpalil...

Po wymianie akumulatora ;) samochod zaczal odpalac normalnie, przejechal jeszcze bez wiekszych problemow jakies 60 km i...

na A4 przy predkosci 130-150 km / h nagle stracil moc, naciskanie pedalu nie dzialalo na silnik. Podczas dodania gazu raz jeszcze poszla chmura szaro niebieskiego dymu, zjechalem na pobocze.

Zabralismy go do serwisu Mazdy we Wroclawiu na Nowym Dworze, skad mam informacje:
1) rozrzad ustawiony ok
2) po spuszczeniu oleju z silnika zeszlo max 2 litry oleju
3) pod pokrywa zaworow "szlam olejowy"
4) "zloty nalot na rurce metalowej cisnieniowej od pompy oleju po zdjeciu miski"
5) prostownik – booster prad rozruchowy, probuje zapalic, silnik blokuje

prawdopodobnie:
problem z "gora" silnika
do wymiany wal i panewki

Prawdopodobnie poniewaz nie podjelismy decyzji co do rozbierania silnika, bowiem koszt >3000 pln.

Czy ktos mial moze podobny problem?
Ew. jakies sugestie czy to na pewno problem z silnikiem?
Jesli tak to czy na terenie Wroclawia jest jakis dobry magik ktory byc moze zreanimuje silnik lub chociaz przynajmniej w ludzkich kosztach zdiagnozuje czy w ogole jest sens go naprawiac? (uzywany silnik ok 6000-7000 pln)

Wielkie dzieki za pomoc,
Serdecznie pozdrawiam,

Piotr Firlej

PostNapisane: 16 sie 2008, 12:17
przez cool_mario
Przykro..

ale kto mądry kupuje samochód, który nie ma oleju w silniku ???

i kto mądry zalewa cały bak ropą – a do silnika leje 1 L syntetyka i jeszcze to pisze !!! szok

że ktoś kto wlał aż 1 litr oleju syntetycznego jedzie autostradą z prędkością 150 k/h..



w głowie się to kolego nie mieści – tak to bywa – jedni mają "myśłenie" drudzy dużo pieniędzy ..


rada – w Zielonej G,,, kupisz – "nowy" silnik – taniej lepiej szybciej

PostNapisane: 16 sie 2008, 12:24
przez pfirlej
cool_mario napisał(a):Przykro..

ale kto mądry kupuje samochód, który nie ma oleju w silniku ???
i kto mądry zalewa cały bak ropą – a do silnika leje 1 L syntetyka i jeszcze to pisze !!! szok
że ktoś kto wlał aż 1 litr oleju syntetycznego jedzie autostradą z prędkością 150 k/h..

rada – w Zielonej G,,, kupisz – "nowy" silnik – taniej lepiej szybciej


Czuje sie opier*** i slusznie, ze wina moja to wiem, sie czlowiek niestety uczy na bledach, szkoda, ze tak kosztownych.

Niemniej jednak – jakis konkretny namiar na kogos w ZG i czy bankowo nie ma sensu tego nawet rozbierac? :/

PostNapisane: 16 sie 2008, 12:46
przez Jaksa
Jak widze jestes juz 11 osobą ktora zajezdziła motor w CiTD .
pfirlej napisał(a):problem z "gora" silnika
do wymiany wal i panewki
Powiedział bym raczej ze dół silnika się zatarl :P ( zapewne przez przytkany smok lub brak oleju w silniku )
cool_mario napisał(a):rada – w Zielonej G,,, kupisz – "nowy" silnik –
Mozesz kolego poodac namiary , szukam 3 sprawnych motorów do CiTD . Obecnie susza w kraju , udało mi się kupic jeden z ASO Gorzów ale to i tak nie rozwiązuje moich potrzeb , cały czas potrzebujemy 3 silniki .

silnik diesel

PostNapisane: 16 sie 2008, 20:01
przez Enduro
posiadam silnik od mazdy 6 FL Citd
rok. 2005- ok. 50 tkm.
z serwisu Mazdy
do odsprzedania
Enduro

PostNapisane: 16 sie 2008, 20:19
przez Jaksa
Enduro napisał(a):posiadam silnik od mazdy 6 FL Citd
Za nowy <lol> potrzebuję motory przed liftem ( bez DPF-u )

PostNapisane: 18 sie 2008, 10:50
przez Dortann
do motorka po FL pewnie i skrzynię trzeba nową kupić (conajmniej)

PostNapisane: 24 sie 2008, 20:51
przez xANDy
Wpadam jako moderatorrrrrrrrr i stwierdzam, że......

Proszę poprawić temat główny.