Strona 1 z 1

Spadek mocy, biały dym z rury a potem czarny (pęknięcie tłok

PostNapisane: 8 cze 2008, 11:20
przez Rafila
Witam
Przeglądałem forum i nie znalazłem podobnego przypadku. Mam M6, 2003r, diesel 136kM. Jechałem po niemieckiej autostradzie i postanowiłem sprawdzic ile wycisnę z mojej M6. Rozpedziłem ja do 200km, pojechałem tak przez 20s i zdjąłem nogę z gazu. Samochód zwolnił, gdy chciałem utrzymac 150km i wcisnalem gaz, auto nie reagowało. Po chwili z rury zaczal wylatywac biały dym (noga z gazu i na pobocze), a potem czarny. Zatrzymałem się i przekręciłem kluczyk w stacyjce a silnik dalej chodził (z wydechu leciał czarny dym). Spod maski z okolicy ręcznej pompki paliwa (okragły element 20 cm na prawo) pryskał płyn i dymiło lekko na biało. Szukając nieszczelności w silniku usłyszałem ze płyn chłodniczy z zbiorniczku wyrównawczym się zagotował (sprawdziłem chwilę potem temp. na desce – temp. miała maksa). W międzyczasie silnik zgasł. Po ostygnieciu silnika próbowalem go odpalic ale po przekręceniu zapłonu nie pali (próbuje krecic a po chwili odzywa sie brzeczyk). Nie mam pojecia co sie mogło, moze uszcelka pod głowicą?
Czekam na porady. Dzięki
Mam jeszcze kilka informacji: ubytek płynu chłodzącego-poniżej minimum w zbiorniczku, poziom oleju ponizej minumum. W okolicach elementu (nie znam nazwy) na prawo od filtra paliwa (okrągły o średnicy-6cm) silnik zabrudzony olejem. Wydaje mi sie, to z niego wylatywał olej.

[Edit by moderator -->w końcu sam poprawiłem temat...]

PostNapisane: 8 cze 2008, 11:41
przez Piterx
ja kiedys miałem dokładnie taki objaw w fordzie, efekt- wydmuchana uszczelka pod głowica.

PostNapisane: 8 cze 2008, 15:18
przez MAZVAGTECH
Rafila napisał(a): (okragły element 20 cm na prawo)
Rozumiem ze chodzi o zawor podcisnieniowy sterujacy kierownicami na turbinie. Turbosprezarka jest chlodzona plynem, mogl ci strzelic ktorys przewod doprowadzajacy lub odprowadzajacy plyn lub podkladka miedziana pod srubami do tych przewodow ewentualnie droga rzecz, czyli turbina. Jesli wylaczyles auto kluczykiem a silnik dalej chodzil sparwdz turbine czy nie puscila oleju odkrec intercooler i zobacz ile jest w nim oleju. Najpierw sprawdz te rzeczy, a potem uszczelke pod glowica

PostNapisane: 9 cze 2008, 16:22
przez xANDy
Wygląda to na uszczelkę pod głowicą, ale dodatkowy ten olej........

PostNapisane: 12 cze 2008, 16:41
przez Rafila
Nowe informacje: po rozebraniu silnika okazało się, że rozleciał się jeden tłok. Silnik do wymiany. Szukam następnego, czekam na pomoc. Dzięki

PostNapisane: 13 cze 2008, 10:23
przez MAZVAGTECH
Rafila napisał(a):po rozebraniu silnika okazało się, że rozleciał się jeden tłok. Silnik do wymiany
Szkoda. Padlo to co najdrozsze

PostNapisane: 13 cze 2008, 10:26
przez xANDy
Rozleciał tłok........
Który z tłoków padł? (patrząc od strony rozrządu)?
Problemy "zazwyczaj" pojawiały się na ostatnim, ze względu na końcówkę magistrali olejowej (zresztą nie tylko w silnikach mazdy). Czyżby tłok nie był chłodzony od spodu (zatkany żygacz)?

PostNapisane: 14 cze 2008, 14:58
przez fox11
[b]Rafila :[/b]
Chyba ktoś nie bardzo dbał o to autko, pewnie poprzedni właściciel.
Może ktoś niepowołany grzebał w silniku ?
Szczere wyrazy współczucia
Na którymś poście Jaksa podał numer do firmy która sprzedaje używane silniki do Madzi, nie pamiętam niestety gdzie więc poszukaj w jego wypowiedziach

PostNapisane: 17 cze 2008, 17:40
przez Rafila
W odpowiedzi na pytanie xANDy: padł ostatni tłok od strony rozrządu.

PostNapisane: 18 cze 2008, 08:11
przez fox11
Czy ssak oleju był zapaskudzony czy czysty?

PostNapisane: 18 cze 2008, 10:04
przez xANDy
Stawiam więc na BRAK chłodzenia – tłoki w DiTD i w CD są chłodzone olejem od spodu. Jeśli jest za słabe ciśnienie oleju na magistrali (brudna, słaby filtr, braki oleju, za rzadka wymiana) to się przegrzewa... Wiele firm ma problem z ostatnim cylindrem........

re

PostNapisane: 18 cze 2008, 12:15
przez Blaster7
Boże jak czytam takie historie to mam stracha na gaz nacisnąć WYRAZY WSPÓŁCZUCIA!!!!

Re: re

PostNapisane: 18 cze 2008, 12:57
przez mr_t
Blaster7 napisał(a):Boże jak czytam takie historie to mam stracha na gaz nacisnąć WYRAZY WSPÓŁCZUCIA!!!!


Dokładnie, coraz bardziej boje się swojego samochodu :|

Rafila – Jaki przebieg miał samochodzik i ile z tego przebiegu zrobiłeś sam?

PostNapisane: 18 cze 2008, 15:24
przez Rafila
Czesc
Jak kupiłemw lutym to miał 102 tys, przejechałem ze 3,5 tys
W miedzyczasie wymieniłem olej na Elf evolution 5w30 i potem niecały 1 tys i awaria

PostNapisane: 18 cze 2008, 15:39
przez Pawnik
Rafila napisał(a):Czesc
Jak kupiłemw lutym to miał 102 tys, przejechałem ze 3,5 tys
W miedzyczasie wymieniłem olej na Elf evolution 5w30 i potem niecały 1 tys i awaria

a sprawdzałeś po zdemontowaniu silnika jaki był stan smoka olejowego?

PostNapisane: 18 cze 2008, 15:47
przez lukbob
Witam,

serdeczne wyrazy współczucia, temat też niestety przerabiałem, objawy takie same, zaraz po odpaleniu biały dym, podczas jazdy sporo czarnego dymu, ale nie była to zasłona, tak jakby EGR źle działał albo coś w tym stylu np. kiepskie paliwo. Po zdjęciu głowicy bardzo ciekawy widok, brak jednego tłoka, normalnie wyparował :) Spód silnika rozkręciłem na części pierwsze, był czysty, nic nie było zapchane, olej w normie (zmieniany regularnie co 15tys. – Castrol Edge). Przyczyną awarii silnika był "lejący" wtryskiwacz, przed tym zdarzeniem spalanie wzrosło może o pół litra, także ciężko było to przewidzieć. Temperatura spalania w tym cylindrze najwidoczniej podniosła się do tego poziomu, że chłodzenie od spodu nie nadążało odbierać nadmiaru temperatury i dupka...
Niestety zjawisko to zdarza się we wszystkich markach samochodów, wystarczy poszukać na allegro
ile kompletnych silników jest do wzięcia na podmianę, nikt teraz tego typy usterek nie naprawia, no chyba, że jakiś magik/zapaleniec :)

Pozdrawiam.

Re: Spadek mocy, biały dym z rury a potem czarny (pęknięcie tłoka)

PostNapisane: 24 mar 2015, 15:36
przez collin
A czy jak pęknie tłok to musowo trzeba wymieniać cały silnik czy można zrobić kapitalke?

Re: Spadek mocy, biały dym z rury a potem czarny (pęknięcie tłoka)

PostNapisane: 31 mar 2015, 15:56
przez pitolaque
jak pęknie tłok... aby się dowiedzieć czy usterka to naprawde pęknięty tłok, trzeba rozebrać kilka części, takich jak turbina i kolektor wydechowy... wtedy już powinno się okazać który tłok jest uszkodzony i czy w ogóle. Wystarczy zerknięcie we wnętrze głowicy, w kanały wylotowe – kanał mokry ma uszkodzony tłok. Objawy: biały dym, dużo dymu! – nie koniecznie spadek mocy!
remont kapitalny jest czasami możliwy, pomiar części konieczny! Ale taki remont jest bardzo kosztowny... w 90% jest silnik na wymiane tańszy. Jednak nikt nie powie dokładnie co to za silnik i ile pochodzi.