wentylator chłodnicy – włącza się często i na krótko + sprzę

1. Czy to normalne że wentylator chłodnicy włącza się na bardzo krótko (ok 5-10 sek), a następnie ponownie po 10-15 sek. się załącza? Trochę mnie to zastanawia, wg mnie te włączenia powinny być w innych interwałach czasowych. Np. wentylacja przez 15-20 sekund i kolejne załączenie najwcześniej po minucie od zatrzymania – chyba że panują ekstremalne warunki. Ale obecnie warunki nie są zbyt trudne, wczoraj raptem 20 stopni było. Dodatkowo przy załączeniu wentylatora słychać dosyć wyraźnie pstryknięcie – na moje ucho jakby zwarcie w trochę popsutym przełączniku. Możecie się podzielić swoimi spostrzeżeniami?
2. Odnośnie sprzęgła. Przy wduszaniu sprzęgła daje się słyszeć grzechotanie. Głównie występuje to w momencie przyśpieszania, gdy silnik jest na wyższych obrotach. To koło 2M tak robi, czy co innego? Mam raptem 4k przeleciane.
3. Dodatkowo zauważyłem, że praca silnika na postoju różni się od pracy silnika gdy samochód się toczy – chodzi oczywiście o stan "na luzie". Wystarczy stać na spadku, po puszczeniu hamulca samochód zjeżdża i silnik zaczyna głośniej chodzić. Wduszamy hamulec, auto zatrzymuje się i robi się ciszej – dźwięk pracy silnika zmienia ton. Tą samą różnice dźwięku uzyskuje się po wciśnięciu sprzęgła na postoju. Tak ma być?
Czy też można to skorelować z punktem nr 2.?
Jak jest u Was?
2. Odnośnie sprzęgła. Przy wduszaniu sprzęgła daje się słyszeć grzechotanie. Głównie występuje to w momencie przyśpieszania, gdy silnik jest na wyższych obrotach. To koło 2M tak robi, czy co innego? Mam raptem 4k przeleciane.
3. Dodatkowo zauważyłem, że praca silnika na postoju różni się od pracy silnika gdy samochód się toczy – chodzi oczywiście o stan "na luzie". Wystarczy stać na spadku, po puszczeniu hamulca samochód zjeżdża i silnik zaczyna głośniej chodzić. Wduszamy hamulec, auto zatrzymuje się i robi się ciszej – dźwięk pracy silnika zmienia ton. Tą samą różnice dźwięku uzyskuje się po wciśnięciu sprzęgła na postoju. Tak ma być?
Jak jest u Was?