Stuki przy przyśpieszaniu/hamowaniu silnikiem

Postprzez Riki » 28 lut 2008, 16:16

Nie przesadzajmy ;) jeździjmy NORMALNIE bez strzelania ze sprzęgła i schodzenia do obrotów na poziomie 1200rpm a "dwumasówka" będzie chodzić... ileś tam <lol> :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Grzyby » 28 lut 2008, 16:40

mcbeth napisał(a):Korki poruszają sie niekiedy wolniej niż 1500 obr/min na jedynce

Aha, 2 tygodnie temu wyjeżdżając z wawy turlałem się prawie 20km z obrotami silnika 900.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Myjk » 28 lut 2008, 16:52

Grzyby napisał(a):Aha, 2 tygodnie temu wyjeżdżając z wawy turlałem się prawie 20km z obrotami silnika 900.

Myślę że jak się nie dodaje gazu to koło 2masowe nie jest mocno obciążane.
Przy delikatnym traktowaniu pedału gazu też nie powinno być problemu...
Generalnie chodzi chyba o to żeby nie szarpać.

Ps trzeba to chyba do techniki jazdy dieslem przenieść... :)
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez mcbeth » 28 lut 2008, 16:57

Koło dostaje zawsze, jak się ostro depcze. Depcze sie zwykle ostro, jak się wyprzedza. Problem polega na tym, że M6 się CIĄGLE wyprzedza. :]
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Andrew_War » 1 mar 2008, 19:27

Witam i o poradę proszę.
U mnie w M6 trzęsie (nawet dudni) przy ruszaniu do obr. około 1500 przy dość gwałtownym puszczaniu sprzęgła, jeśli puszcza sie sprzęgło powoli nie czuć dudnienia mocno. Drgania czuć także przy zbiciu biegu na 2-gi z większej prędkości (i puszczeniu sprzęgła) na innych biegach nie czuć dudnień.
Czy to będzie dwumasówka???????
Ewentualnie co jeśli narazie nie naprawiałbym jej.
Dzięki za odpowiedzi i pozdrowionka
Początkujący
 
Od: 22 sty 2008, 09:51
Posty: 27
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 6 MZR-CD 136 KM

Postprzez zoltrix » 1 mar 2008, 20:39

Andrew_War napisał(a):w M6 trzęsie (nawet dudni) przy ruszaniu do obr. około 1500 przy dość gwałtownym puszczaniu sprzęgła, jeśli puszcza sie sprzęgło powoli nie czuć dudnienia mocno. Drgania czuć także przy zbiciu biegu na 2-gi z większej prędkości (i puszczeniu sprzęgła) na innych biegach nie czuć dudnień.

U mnie jest podobnie, jezdze tak od roku, pona 30 kkm. Mozna sie przyzwyczaic hahaha. W ASO filozofowie stwierdzili,ze najprawdopodobniej trzebaby przeszlifowac tarcze sprzegla, twierdzo,ze moze nie byc idealnie plaska (sic!) Zaprzyjazniony mechanik powiedzial,ze zeby stwierdzic cokolwiek trzeba rozebrac to i tamto. Przypuszczal,ze moze byc to kolo 2M,ale bez dokladnych ogledzin nie jest wstanie ze 100% pewnoscia powiedziec co to...
[url]http://www.rajskiesiedlisko.pl[/url] | Agroturystyka
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2008, 20:09
Posty: 123
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH 2.0 RF-7J

Postprzez Andrew_War » 2 mar 2008, 13:40

Dzięki Zoltrix za podpowiedz(trosze mało dokładna :) ).Pewnie narazie zrobię jak Ty będę się przyzwyczajał. Ale jeśliby miał ktoś jeszcze jakieś sugestie prosze o podpowiedzi. Może ktoś podpowie jak sprawdzić koło dwumasowe?
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 22 sty 2008, 09:51
Posty: 27
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 6 MZR-CD 136 KM

Postprzez zoltrix » 2 mar 2008, 14:08

Powoli konczy mi sie sprzeglo wiec bedzie okazja zeby mechanik zobaczyl co jest przyczyna tego szarpania. Jak bede znal szczegoly dam znac...
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2008, 20:09
Posty: 123
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH 2.0 RF-7J

Postprzez Andrew_War » 3 mar 2008, 12:05

Andrew_War napisał(a):Witam i o poradę proszę.
U mnie w M6 trzęsie (nawet dudni) przy ruszaniu do obr. około 1500 przy dość gwałtownym puszczaniu sprzęgła, jeśli puszcza sie sprzęgło powoli nie czuć dudnienia mocno. Drgania czuć także przy zbiciu biegu na 2-gi z większej prędkości (i puszczeniu sprzęgła) na innych biegach nie czuć dudnień.
Czy to będzie dwumasówka???????
Ewentualnie co jeśli narazie nie naprawiałbym jej.


Może ma ktoś jeszcze jakieś sugestie?
Początkujący
 
Od: 22 sty 2008, 09:51
Posty: 27
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 6 MZR-CD 136 KM

Postprzez darrecki » 11 mar 2008, 15:09

Grzyby napisał(a):
darow napisał(a):Auto odbieram jutro z nowym sprzeglem, jak stukanie nie zniknie bede dalej meczyl :/

strasznie mnie ciekawi finał tej historii :)


Nie wiem czy to juz final, ale auto odebrane.
Co prawda zrobilem ledwo parenascie km ale:
1. nic juz sie nie tlucze
2. sprzeglo chodzi bardzo lekko i lapie nisko. wczesniej czulo sie opor pod butem na poczatku, a potem bylo juz lzej(trzeba sie przyzwyczaic)
3. lewarek znacznie lepiej "chodzi" podczas zmiany biegow.
4. podobno kolo 2masowe jest odpowiedzialne za kulture pracy na wolnych obrotach. gdy bylem u jaksy jakis rok temu, zasugerowal ze moze byc problem z w/w kolem z powodu wibracji silnika na "luzie". kolo wymienione a silnikiem jak rzucalo tak rzuca nadal – nie widze zadnej roznicy.
5. buraki nie ustawili zbierznosci i mam kierownice lekko na ukos :/ choc jak ja puszcze podczas jazdy nie sciaga auta na boki.
6. za to auto umyli, dawno takie czyste nie bylo :D

koszta nastepujace (kurs funta jaki przyjalem – 1:4.5) robocizna + kompletne sprzeglo + kolo 2masowe + jakies 2 sruby do w/w kola = 6372zl. mysle, ze zabojcza kwota to nie jest (?)


jak cos wyjdzie w praniu to napisze.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez k.el » 11 mar 2008, 22:05

darow napisał(a):6372zl.
<killer>

darow napisał(a):mysle, ze zabojcza kwota to nie jest (?)


to gratuluję!
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2007, 06:09
Posty: 75
Auto: było DiTD '00 jest HDi '07

Postprzez darrecki » 18 mar 2008, 23:44

darow napisał(a):
Grzyby napisał(a):
darow napisał(a):Auto odbieram jutro z nowym sprzeglem, jak stukanie nie zniknie bede dalej meczyl :/

strasznie mnie ciekawi finał tej historii :)


Nie wiem czy to juz final, ale auto odebrane.
Co prawda zrobilem ledwo parenascie km ale:
1. nic juz sie nie tlucze


Niestety dogrywka :(
Dalej slychac stuki, ktorych w serwisie jakos uslyszec nie moga. Dzis nawet odwazylem sie usiasc na silniku z otwarta klapa, a kolega sie rozpedzal na parkingu. Niewiele uslyszalem, to jakby cos z lewej strony z dolu. Tyle ze tam nie ma za wiele, jest jedynie polos. Nabieram tez przekonania, ze czestotliwosc zalezy od predkosci toczenia a nie obrotowej silnika. To chyba pocieszajace, bowiem wyklucza silnik z grona podejzanych. Gdyby nie rodzaj tego dzwieku, chyba postawil bym ma przegub – bo ten (dzwiek)zupelnie mi nie pasuje. No chyba ze wywalone przeguby innaczej stukaja w tanich autach a innaczej w drogich :) Postaram sie go nagrac na dyktafon i udostepnic na forum.
Najlepiej to slychac na 2 – 3 biegu, ale przy takiej predkosci nie mam zamiaru jechac "na aucie". Co z tego ze sprzeglo dziala ok, wydalem kupe kasy, a jeszcze wyjdzie ze auto stanie i bedzie trzeba dolozyc 2x tyle. Zalamka
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Summit » 19 mar 2008, 09:53

darow napisał(a):koszta nastepujace (kurs funta jaki przyjalem – 1:4.5) robocizna + kompletne sprzeglo + kolo 2masowe + jakies 2 sruby do w/w kola = 6372zl. mysle, ze zabojcza kwota to nie jest (?)

:| nie no grosze.
Podejrzewam, że są na tym forum auta, które kosztowały mniej niż Twoja naprawa.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2006, 16:37
Posty: 183
Skąd: Krypa
Auto: Mazda 6 GG '07 2.0 LF 147KM A/T
Mazda 6 GG '07 MZR-CD 143KM Active (była, ale się rozbiła)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6