Stuki przy przyśpieszaniu/hamowaniu silnikiem
1, 2
mcbeth napisał(a):Korki poruszają sie niekiedy wolniej niż 1500 obr/min na jedynce
Aha, 2 tygodnie temu wyjeżdżając z wawy turlałem się prawie 20km z obrotami silnika 900.
Grzyby napisał(a):Aha, 2 tygodnie temu wyjeżdżając z wawy turlałem się prawie 20km z obrotami silnika 900.
Myślę że jak się nie dodaje gazu to koło 2masowe nie jest mocno obciążane.
Przy delikatnym traktowaniu pedału gazu też nie powinno być problemu...
Generalnie chodzi chyba o to żeby nie szarpać.
Ps trzeba to chyba do techniki jazdy dieslem przenieść...
Pozdor Myjk
Witam i o poradę proszę.
U mnie w M6 trzęsie (nawet dudni) przy ruszaniu do obr. około 1500 przy dość gwałtownym puszczaniu sprzęgła, jeśli puszcza sie sprzęgło powoli nie czuć dudnienia mocno. Drgania czuć także przy zbiciu biegu na 2-gi z większej prędkości (i puszczeniu sprzęgła) na innych biegach nie czuć dudnień.
Czy to będzie dwumasówka???????
Ewentualnie co jeśli narazie nie naprawiałbym jej.
Dzięki za odpowiedzi i pozdrowionka
U mnie w M6 trzęsie (nawet dudni) przy ruszaniu do obr. około 1500 przy dość gwałtownym puszczaniu sprzęgła, jeśli puszcza sie sprzęgło powoli nie czuć dudnienia mocno. Drgania czuć także przy zbiciu biegu na 2-gi z większej prędkości (i puszczeniu sprzęgła) na innych biegach nie czuć dudnień.
Czy to będzie dwumasówka???????
Ewentualnie co jeśli narazie nie naprawiałbym jej.
Dzięki za odpowiedzi i pozdrowionka
- Od: 22 sty 2008, 09:51
- Posty: 27
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 6 MZR-CD 136 KM
Andrew_War napisał(a):w M6 trzęsie (nawet dudni) przy ruszaniu do obr. około 1500 przy dość gwałtownym puszczaniu sprzęgła, jeśli puszcza sie sprzęgło powoli nie czuć dudnienia mocno. Drgania czuć także przy zbiciu biegu na 2-gi z większej prędkości (i puszczeniu sprzęgła) na innych biegach nie czuć dudnień.
U mnie jest podobnie, jezdze tak od roku, pona 30 kkm. Mozna sie przyzwyczaic . W ASO filozofowie stwierdzili,ze najprawdopodobniej trzebaby przeszlifowac tarcze sprzegla, twierdzo,ze moze nie byc idealnie plaska (sic!) Zaprzyjazniony mechanik powiedzial,ze zeby stwierdzic cokolwiek trzeba rozebrac to i tamto. Przypuszczal,ze moze byc to kolo 2M,ale bez dokladnych ogledzin nie jest wstanie ze 100% pewnoscia powiedziec co to...
[url]http://www.rajskiesiedlisko.pl[/url] | Agroturystyka
- Od: 14 sty 2008, 20:09
- Posty: 123
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH 2.0 RF-7J
Dzięki Zoltrix za podpowiedz(trosze mało dokładna ).Pewnie narazie zrobię jak Ty będę się przyzwyczajał. Ale jeśliby miał ktoś jeszcze jakieś sugestie prosze o podpowiedzi. Może ktoś podpowie jak sprawdzić koło dwumasowe?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 22 sty 2008, 09:51
- Posty: 27
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 6 MZR-CD 136 KM
Andrew_War napisał(a):Witam i o poradę proszę.
U mnie w M6 trzęsie (nawet dudni) przy ruszaniu do obr. około 1500 przy dość gwałtownym puszczaniu sprzęgła, jeśli puszcza sie sprzęgło powoli nie czuć dudnienia mocno. Drgania czuć także przy zbiciu biegu na 2-gi z większej prędkości (i puszczeniu sprzęgła) na innych biegach nie czuć dudnień.
Czy to będzie dwumasówka???????
Ewentualnie co jeśli narazie nie naprawiałbym jej.
Może ma ktoś jeszcze jakieś sugestie?
- Od: 22 sty 2008, 09:51
- Posty: 27
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 6 MZR-CD 136 KM
Grzyby napisał(a):darow napisał(a):Auto odbieram jutro z nowym sprzeglem, jak stukanie nie zniknie bede dalej meczyl :/
strasznie mnie ciekawi finał tej historii
Nie wiem czy to juz final, ale auto odebrane.
Co prawda zrobilem ledwo parenascie km ale:
1. nic juz sie nie tlucze
2. sprzeglo chodzi bardzo lekko i lapie nisko. wczesniej czulo sie opor pod butem na poczatku, a potem bylo juz lzej(trzeba sie przyzwyczaic)
3. lewarek znacznie lepiej "chodzi" podczas zmiany biegow.
4. podobno kolo 2masowe jest odpowiedzialne za kulture pracy na wolnych obrotach. gdy bylem u jaksy jakis rok temu, zasugerowal ze moze byc problem z w/w kolem z powodu wibracji silnika na "luzie". kolo wymienione a silnikiem jak rzucalo tak rzuca nadal – nie widze zadnej roznicy.
5. buraki nie ustawili zbierznosci i mam kierownice lekko na ukos :/ choc jak ja puszcze podczas jazdy nie sciaga auta na boki.
6. za to auto umyli, dawno takie czyste nie bylo
koszta nastepujace (kurs funta jaki przyjalem – 1:4.5) robocizna + kompletne sprzeglo + kolo 2masowe + jakies 2 sruby do w/w kola = 6372zl. mysle, ze zabojcza kwota to nie jest (?)
jak cos wyjdzie w praniu to napisze.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
darow napisał(a):Grzyby napisał(a):darow napisał(a):Auto odbieram jutro z nowym sprzeglem, jak stukanie nie zniknie bede dalej meczyl :/
strasznie mnie ciekawi finał tej historii
Nie wiem czy to juz final, ale auto odebrane.
Co prawda zrobilem ledwo parenascie km ale:
1. nic juz sie nie tlucze
Niestety dogrywka
Dalej slychac stuki, ktorych w serwisie jakos uslyszec nie moga. Dzis nawet odwazylem sie usiasc na silniku z otwarta klapa, a kolega sie rozpedzal na parkingu. Niewiele uslyszalem, to jakby cos z lewej strony z dolu. Tyle ze tam nie ma za wiele, jest jedynie polos. Nabieram tez przekonania, ze czestotliwosc zalezy od predkosci toczenia a nie obrotowej silnika. To chyba pocieszajace, bowiem wyklucza silnik z grona podejzanych. Gdyby nie rodzaj tego dzwieku, chyba postawil bym ma przegub – bo ten (dzwiek)zupelnie mi nie pasuje. No chyba ze wywalone przeguby innaczej stukaja w tanich autach a innaczej w drogich Postaram sie go nagrac na dyktafon i udostepnic na forum.
Najlepiej to slychac na 2 – 3 biegu, ale przy takiej predkosci nie mam zamiaru jechac "na aucie". Co z tego ze sprzeglo dziala ok, wydalem kupe kasy, a jeszcze wyjdzie ze auto stanie i bedzie trzeba dolozyc 2x tyle. Zalamka
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
darow napisał(a):koszta nastepujace (kurs funta jaki przyjalem – 1:4.5) robocizna + kompletne sprzeglo + kolo 2masowe + jakies 2 sruby do w/w kola = 6372zl. mysle, ze zabojcza kwota to nie jest (?)
nie no grosze.
Podejrzewam, że są na tym forum auta, które kosztowały mniej niż Twoja naprawa.
- Od: 20 sty 2006, 16:37
- Posty: 183
- Skąd: Krypa
- Auto: Mazda 6 GG '07 2.0 LF 147KM A/T
Mazda 6 GG '07 MZR-CD 143KM Active (była, ale się rozbiła)
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6