Strona 1 z 2
Słaba dynamika silnika

Napisane:
8 lis 2007, 20:06
przez Revman
Witam
Jestem nowym posiadaczem M6 przesiadłem się z astry 2.0 benz automat . Wydaje mi się że mazda powinna radzić sobie lepiej jedak jest słabsza od astry. Zrobiono wymianę rozrządu , oleju, filtru powietrza jest książka serwisowa przebieg udokumentowany. Szukająć na forum nie znalazłem opinii do wersji 121 KM. Nie jest to moje pierwsze auto , wydaje mi się że silnik osłuchowo chodzi ok troszkę głośno ale zarazem miękko jak typowy japończyk), 1, 2, 3 bieg da się żyć mocy brakuje na 4,5 max osiągnieta prędkośc to 170 km/h ale od 150 idzie to opornie. Na mój gust ( nie jeździłem wcześniej M6 ) coś jest nie tak. intercooler mało zabrudzony zewnętrznie to samo z turbiną, (nic takiego jak widziałem na forumowych zdjeciach) jak sprawdzić czy to jest ok, od czego zacząć .

Napisane:
8 lis 2007, 20:10
przez Riki
Revman napisał(a):jak sprawdzić czy to jest ok, od czego zacząć .
Czy przed wymianą rozrządu też była słaba? myśle ze jeśli mechanika jest OK to trzeba zacząć od sprawdzenia błędów i podpięcia auta pod komputer..
Oby to nie była pompa wtryskowa (....czy zawór SCV)
Pozdrawiam.

Napisane:
8 lis 2007, 20:17
przez tomekrvf
Riki napisał(a):Oby to nie była pompa wtryskowa
Jakby to była pompa to już świeciłby się check.

Napisane:
8 lis 2007, 20:27
przez Revman
Przed wymianą rozrządu zachowywwała się tak samo , komputer nie pokazuje żadnych błędów , zapala na dotyk , nie zauważyłem żeby nadzwyczajnie kopciła,
Teraz sparawa podpięcia pod kompa gdzie to można zrobić ( Głogów -dolnyśląsk) wszystkie ASO są na czarnej liście.

Napisane:
8 lis 2007, 20:47
przez magicadm
Revman napisał(a):sparawa podpięcia pod kompa
Moim zdaniem nic to nie wykaże
Opony normalne? Hamulce nie zapiekają się?

Napisane:
8 lis 2007, 21:00
przez otiks
Przyjedź do wrocka na Nasypową, ewentualnie na buraczaną, powinni mieć kompa do diagnostyki ,namiary na oba warsztaty są na stronie klubu

Napisane:
8 lis 2007, 21:05
przez Riki
tomekrvf napisał(a):Jakby to była pompa to już świeciłby się check.
Handlarze potrafią wyjąć tą kontrolkę.... już był jeden taki przypadek na forum..

Napisane:
8 lis 2007, 21:32
przez Revman
Koła i opony standart, na hamulce po jeździe nie zwracałem uwagi ,ale nie omieszkam sprawdzić.
Czy ten chek powinien sie kontrolnie zapalać po każdorazowym włączeniu zapłonu na jakąś krótka chwilę ( w oplu tak jest tutaj niestety nie)

Napisane:
8 lis 2007, 21:58
przez otiks
kontrolka świec powinna się zapalać jak włączasz zapłon a jak sie świeczki nagrzeją (kilka sekund) to powinna gasnąć

Napisane:
9 lis 2007, 09:16
przez Revman
Tak jest

Napisane:
9 lis 2007, 10:27
przez otiks
no to przynajmniej wiesz że nikt Ci kontrolki nie wyłączył. Posprawdzaj szczelność i drożność dolotu, to podstawowa sprawa, ale o tym jest bardzo obszernie napisane w poradniku do diesli.

Napisane:
9 lis 2007, 18:50
przez Revman
No i pewnie usterka sama się zdiagnozowała twarde węże , ubytek wody w chłodnicy , pompowanie powietrza do zbiorniczka wyrównawczego, delikatny zapach spalin ze zbiorniczka.
Brak masła na korku, niezabrudzony (niezmaślony), olej brak pary z rury wydechowej.
Pytanie zasadnicze , u kogo można to solidnie zrobić , jakie koszty w przypadku gdyby okazało sie że to tylko uszczelka. Wymiany głowicy czy naprawy raczej nie biore pod uwagę
Już lepiej cały silnik kupić


Napisane:
9 lis 2007, 22:52
przez Jaksa
Ja bym sprawdził selenoidy ktore steruja turbiną ....i ich łączenia .

Napisane:
9 lis 2007, 23:28
przez magicadm
Revman napisał(a):usterka sama się zdiagnozowała twarde węże , ubytek wody w chłodnicy , pompowanie powietrza do zbiorniczka wyrównawczego, delikatny zapach spalin ze zbiorniczka.
Czyli pozostaje pomiar kompresji...
PS
To chyba pierwsze zakatowane CTDI na FORUM ?

Napisane:
9 lis 2007, 23:31
przez Jaksa
magicadm napisał(a):To chyba pierwsze zakatowane CTDI na FORUM
????

Napisane:
10 lis 2007, 00:19
przez magicadm
Jaksa napisał(a):magicadm napisał(a):To chyba pierwsze zakatowane CTDI na FORUM
????
Miałem na myśli problemy z głowicą (dmuchanie w płaszcz wodny) – a to chyba nie zdarza się przy normalnej eksploatacji zbyt często?

Napisane:
10 lis 2007, 10:02
przez Jaksa
magicadm napisał(a):Miałem na myśli problemy z głowicą (dmuchanie w płaszcz wodny)
Szostek obsługujemy sporo , nie było jeszcze takiego przypadku aby cos sie działo w układzie chłodzenia.

Napisane:
13 lis 2007, 21:58
przez Revman
Diagnoza postawiona , uszczelka

nie bardzo wiem co z tym fantem począć ). Jakie sa koszty takiej operacji w M 6 ?

Napisane:
4 gru 2007, 10:56
przez kula007
Witam.
Po wymianie filtrów oleju paliwa powietrza w mojej madzi 6 2.0 CITD 121hp , zauważyłem jakieś dziwne chwilowe spadki mocy, tak jakby się nie załączała turbina albo nie wiem co w ogóle nie ciągnie do 3tys obrotów potem dopiero jako tako. Na 5 biegu przy 2 tys w ogóle nie chce jechać praktycznie. Gdy zredukuję bieg na trzeci lub drugi powciskam gazu do podłogi parę razy odżywa i jedzie normalnie. Jeżeli całą trasę jadę dynamicznie to się więcej nie powtórzy, natomiast gdy jadę wolno potem znowu nie chce się zbierać.
Czy ktoś ma pojęcie co to może być??? filtry oraz olej zmieniał taki garażowy mechanik, ale nie wydaje mi się żeby tam można było coś skopać.
Zapomniałem dodać jeszcze, że auto pali o ponad pół litra ropy więcej niż zwykle.
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam Krzysztof

Napisane:
4 gru 2007, 12:00
przez magicadm
Może filtr paliwka jest jakis dziadowski i ogranicza dopływ odpowiedzniej ilości paliwka?
To samo z pozostałymi filtrami...