Strona 1 z 1

Dymienie z wlewu oleju

PostNapisane: 26 lut 2009, 14:16
przez Piotr65
Witam.

Mam kupić Mazdę 6 diesel JMZGG14T i stwierdziłem, że po odkręceniu korka wlewu oleju (przy pracującym silniku) wydobywa się dymek – mniej intensywnie niż z rury wydechowej.
Może ktoś wie czy tak ma być, czy też jest to defekt.

Pozdrawiam Piotr

PostNapisane: 26 lut 2009, 14:38
przez wojowniczek
jak przy włączonym (gorącym) silniku odkręcisz korek oleju to z niego paruje – normalne.
jeśli b chcesz to powąchaj ten dymek – jeśli poczujesz spaliny –> problem. ale jeśli to zapach gorącego oleju to spoks.
jak już powąchasz to podejdź do tyłu auta i powąchaj spaliny (tak dla porównania) :D


jako ciekawostka: ostatnio przy halogenie (źródło światła) i podniesionej masce odpaliłem auto i widze w smudze światła, że idzie dym z okolic turbiny (nie odrazu). już się wku, ale: powąchałem i zero zapachu –> to musiała być parująca woda (wszak od niedzieli ciągle siąpi) :)

PostNapisane: 26 lut 2009, 21:02
przez Wasik
Jak mocno dymi to mogą być uszczelniacze zaworów. Wyjmij jeszcze wskaźnik poziomu oleju. Jak tam będzie dymiło to mogą być pierścienie.

Dymienie z wlewu oleju

PostNapisane: 27 lut 2009, 10:36
przez Piotr65
Dzięki za odpowiedzi.

Dymi przy zimnym silniku a potem coraz więcej. Nie dymi z rurki wskaźnika oleju.

Może ktoś jeszcze coś wie?

Pozdrawiam Piotr

PostNapisane: 27 lut 2009, 21:07
przez malmund6
sprawdz jak silnik zapala na zimnym, ile ma przejechane, kiedy zmieniany olej, jaki kolor dymu,czy wtryski sa pod pokrywa zaworowa czy na wierzchu jak pod to moga przepuszczac uszczelniacze na wtryskach i spaliny dostaja sie prosto pod pokrywe zaworowa.

PostNapisane: 1 mar 2009, 06:53
przez MAZVAGTECH
Wasik napisał(a):Jak mocno dymi to mogą być uszczelniacze zaworów

Od kiedy uszczelniacze zaworowe maja za zadanie uszczelniac czesc olejowa od spalin? To w takim razie skoro uszczelniacze sa po to zeby spaliny nie dostawaly sie do oleju, co uszczelnia prowadzenie zaworu zeby olej nie byl pompowany do ukladu wydechowego?
Wasik napisał(a):Wyjmij jeszcze wskaźnik poziomu oleju. Jak tam będzie dymiło to mogą być pierścienie.

A jesli prowadzenie bagnetu bedzie zatopione w oleju to co wtedy?

PostNapisane: 1 mar 2009, 12:09
przez Wasik
Widzę że kolega maxkls miał szczęście jeździć tylko nowymi autami :) Miałem to nieszczęście że przerobiłem ten temat o którym pisałem w kilku autach. Powody dymienia były takie jak napisałem.
Co do uszczelniaczy. Zawory dzielimy na dolotowe i wylotowe. O ile dolotowe mają uszczelniacze zapobiegające dostawaniu się oleju do układu spalania to przy wylotowych sprawa się odwraca i tam nieszczelność powoduje dymienie. Logiczne prawda?
Co do prowadzenia bagnetu. Nie słyszałem żeby komuś wyrzucało olej tą drogą. Co było by nagminne przy rozszczelnieniu pierścieni i zanurzeniu go w oleju. Natomiast z dymieniem spotkałem się. Powodem było zapieczenie pierścieni w jednym wypadku i popękanie w drugim. W obu przypadkach silniki były przegrzane. Mam nadzieję że pomogłem. Pozdrawiam!

PostNapisane: 1 mar 2009, 23:39
przez MAZVAGTECH
Wasik napisał(a):Widzę że kolega maxkls miał szczęście jeździć tylko nowymi autami

Niekoniecznie
Wasik napisał(a): Miałem to nieszczęście że przerobiłem ten temat o którym pisałem w kilku autach
Czy to byly mazdy 6 bo tego dotyczy ten post?
Wasik napisał(a):Co do uszczelniaczy. Zawory dzielimy na dolotowe i wylotowe. O ile dolotowe mają uszczelniacze zapobiegające dostawaniu się oleju do układu spalania to przy wylotowych sprawa się odwraca i tam nieszczelność powoduje dymienie. Logiczne prawda?
Rozumiem ze koledze chodzi o to ze na wydechu jest nadcisnienie. W przypadku silnikow turbodoladowanych na dolocie rowniez. To moze z innej beczki Jaka jest roznica w tym silniku pomiedzy uszczelniaczami na zaworach ssacych i wydechowych?
Wasik napisał(a):Co do prowadzenia bagnetu. Nie słyszałem żeby komuś wyrzucało olej tą drogą
Wystarczy zatkac odprowadzenie cisnienia z ukladu korbowego czyli tzw odme ktora w tym silniku wychodzi z pokrywy zaworow nad kolektorem wydechowym.
Wasik napisał(a):. Co było by nagminne przy rozszczelnieniu pierścieni i zanurzeniu go w oleju.
Kazdy ma prawo do wlasnego zdania Najszybszym sposobem sprawdzenia wielkosci przedmuchow silnika jest sciagniecie weza ze wspomnianej wczesniej odmy a nie kontroli przez odkrecanie korka wlewu oleju

PostNapisane: 2 mar 2009, 01:17
przez Wasik
maxkls napisał(a):Czy to byly mazdy 6 bo tego dotyczy ten post?

Czy Mazda 6 ma silnik skonstruowany wg jakiś innych zasad niż inne silniki spalinowe? Raczej nie.

maxkls napisał(a):To moze z innej beczki Jaka jest roznica w tym silniku pomiedzy uszczelniaczami na zaworach ssacych i wydechowych?


Nigdzie nie pisałem że uszczelniacze się różnią. Napisałem że sprawa się odwraca przy wydechu. Faktycznie nie wziąłem pod uwagę turbo sprężarki. Mea culpa!


maxkls napisał(a):Wystarczy zatkac odprowadzenie cisnienia z ukladu korbowego czyli tzw odme ktora w tym silniku wychodzi z pokrywy zaworow nad kolektorem wydechowym.

Nie odniosę się bo nie wiem co może zatkać odmę. Nie spotkałem się z tym więc nie wiem.

maxkls napisał(a):Kazdy ma prawo do wlasnego zdania Najszybszym sposobem sprawdzenia wielkosci przedmuchow silnika jest sciagniecie weza ze wspomnianej wczesniej odmy a nie kontroli przez odkrecanie korka wlewu oleju


Łatwiej zdjąć odmę niż odkręcić korek?


Staram się pomóc na tyle na ile wiem. Jeśli kolega wie więcej niech się podzieli tą tajemną wiedząc zamiast pouczać maluczkich. Pozdrawiam!

PostNapisane: 2 mar 2009, 10:16
przez MAZVAGTECH
Wasik napisał(a):Jeśli kolega wie więcej niech się podzieli tą tajemną wiedząc zamiast pouczać maluczkich.

Jestem daleki od tego zeby kogokolwiek na tym forum pouczac, polemizuje tylko z tym co szanowny kolega napisal, ale skoro kolega odbiera to jako pouczanie a nie polemike. Trudno. Na zlosliwosci zapraszam na pw, szkoda miejsca na forum.

PostNapisane: 2 mar 2009, 13:54
przez Wasik
Nie chciałem być złośliwy. Jeśli tak wyszło to przepraszam.